D'altra banda, Imprenta Babel també conta la història de la impressió a Espanya, i segons Carranza "és un homenatge a l'era Gutenberg, als llibres tal com els hem conegut i als oficis relacionats amb ells que ja no existeixen". "Em seduïa molt també la idea d'escriure sobre aquest nou canvi que s'acosta amb llibres digitals", ha remarcat Carranza en la mateixa entrevista. De fet, Carranza veu amb una mica de desconfiança les transformacions que estan succeint al món editorial. "És interessant que es puguin guardar cent llibres en un disc dur, però per llegir-los necessites un programari i hi ha molts interrogants sobre qui ho controlarà, si de fet hi haurà llibertat total o si podrà haver-hi una policia literària", ha declarat l'autor. Així, a banda de l'experiència real amb la censura, Carranza va utilitzar altres episodis personals per compondre la història. No és una obra autobiogràfica, però conté elements reals, com l'escenari de les Terres de l'Ebre i l'experiència de l'exili de la seua família des d'Ascó a Flix, que va inspirar Carranza a l'hora de crear l'ambient. Imprenta Babel és el primer llibre de Carranza després de l'èxit internacional de vendes amb La Clau Gaudí (escrita a quatre mans amb Esteban Martín, que recentment també acaba de publicar una altra novel·la en solitari, El pintor d'ombres). "La Clau Gaudí ens ha obert molts mercats; però amb aquesta novel·la recupero la meua trajectòria passada, és a dir, crec que arribarà a més lectors però sense renunciar als aspectes de la novel·la d'autor", ha precisat Carranza.
5 de març del 2009
Andreu Carranza publica la novel·la 'Imprenta Babel', un homenatge als llibres censurats
D'altra banda, Imprenta Babel també conta la història de la impressió a Espanya, i segons Carranza "és un homenatge a l'era Gutenberg, als llibres tal com els hem conegut i als oficis relacionats amb ells que ja no existeixen". "Em seduïa molt també la idea d'escriure sobre aquest nou canvi que s'acosta amb llibres digitals", ha remarcat Carranza en la mateixa entrevista. De fet, Carranza veu amb una mica de desconfiança les transformacions que estan succeint al món editorial. "És interessant que es puguin guardar cent llibres en un disc dur, però per llegir-los necessites un programari i hi ha molts interrogants sobre qui ho controlarà, si de fet hi haurà llibertat total o si podrà haver-hi una policia literària", ha declarat l'autor. Així, a banda de l'experiència real amb la censura, Carranza va utilitzar altres episodis personals per compondre la història. No és una obra autobiogràfica, però conté elements reals, com l'escenari de les Terres de l'Ebre i l'experiència de l'exili de la seua família des d'Ascó a Flix, que va inspirar Carranza a l'hora de crear l'ambient. Imprenta Babel és el primer llibre de Carranza després de l'èxit internacional de vendes amb La Clau Gaudí (escrita a quatre mans amb Esteban Martín, que recentment també acaba de publicar una altra novel·la en solitari, El pintor d'ombres). "La Clau Gaudí ens ha obert molts mercats; però amb aquesta novel·la recupero la meua trajectòria passada, és a dir, crec que arribarà a més lectors però sense renunciar als aspectes de la novel·la d'autor", ha precisat Carranza.
2 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
segur que serà un dels llibres que sonarà més per Sant Jordi
ResponElimina"És interessant que es puguin guardar cent llibres en un disc dur, però per llegir-los necessites un programari i hi ha molts interrogants sobre qui ho controlarà, si de fet hi haurà llibertat total o si podrà haver-hi una policia literària"
ResponEliminaVaja, no m'ho havia plantejat mai. No crec que hi hagi molta gent conscient d'això.