5 de setembre del 2009

Horta ja és «a només mitja hora de Tortosa» amb la reobertura dels nou quilòmetres fins a Prat de Comte

La Generalitat ja ha reobert al trànsit el tram de la carretera T-330 entre Prat de Comte i Horta de Sant Joan. Ha estat just amb un mes de retard sobre la data que s'havia anunciat primer, el 4 d'agost, i després que dilluns passat també es va decidir ajornar uns dies l'aixecament de les barreres, ja que calia instal·lar unes barreres de seguretat. Però el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va reobrir ahir a la circulació aquest tram de nou quilòmetres que estava tallat des del juliol del 2008, en el marc de la millora de l'itinerari viari entre Horta de Sant Joan i l'eix de l'Ebre (C-12). L'actuació representa una inversió d'uns 30 milions d'euros, amb unes obres que van començar fa tres anys. En la primera fase, entre l'octubre del 2006 i el juliol de l'any passat, es va millorar el tram entre l'eix de l'Ebre i Prat de Comte, suavitzant els revolts i millorant el traçat de les carreteres T-333 i N-230. En la segona fase, el DPTOP va emprendre les obres a la T-330 entre Prat de Comte i Horta de Sant Joan, uns treballs que també es van veure afectats per l'incendi que va patir la població.

En aquest sentit, el coordinador d'Acció Territorial a l'Ebre, Antoni Sabaté, va valorar molt positivament la reobertura de la carretera. Amb tot, Sabaté va advertir que durant els primers mesos caldrà fer compatibles la circulació dels vehicles i la finalització de les obres. De fet, va assenyalar que encara era preferible no posar una data per a l'acabament definitiu dels treballs. En canvi, el coordinador d'Acció Territorial sí que va precisar que, gràcies a la millora de les comunicacions i de la mobilitat en aquesta zona de la Terra Alta, pobles com Arnes, Horta de Sant Joan o Prat de Comte queden a només mitja hora de Tortosa. Així, Sabaté va demanar precaució mentre durin els treballs: «El tram entre Prat de Comte i Horta ja és transitable, però demanem als conductors que circulin amb precaució, ja que estem parlant d'una zona en obres.»

Obres pendents

En concret, Sabaté va detallar que encara cal actuar en la travessera de la T-330 pel poble de Prat de Comte, i que també hi ha un tram d'un quilòmetre sense asfaltar. A més, el responsable de Política Territorial a l'Ebre va afegir-hi que els conductors es trobaran, en tres trams, amb tres senyalitzacions semafòriques per via estreta. «La senyalització horitzontal també és de color groc, perquè els conductors tinguen en compte les obres», va insistir.

Sabaté també va enumerar les prioritats de Política Territorial a l'Ebre, un cop s'acabin les obres a la T-330. Així, va parlar d'algunes obres en marxa com la millora de la carretera d'Ulldecona a Vinallop i del pont entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja; però també d'altres en projecte com el tercer carril des del polígon del Molló fins a Tivissa, la variant de Gandesa de la C-43 o el desdoblament de l'eix de l'Ebre.

Publicat a ElPunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 05-09-2009 Pàgina 8

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta