5 de novembre del 2009

Adif adjudica les obres per desmantellar les vies en desús al centre de Tortosa


L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va anunciar ahir, durant la comissió de seguiment sobre l'alliberament dels terrenys de Renfe i les obres de l'estació de Tortosa, que ja ha adjudicat els treballs per desmantellar les vies i les catenàries en desús. En acabar la reunió, l'alcalde de Tortosa va explicar que Adif ha decidit dividir el projecte en dues fases, amb l'objectiu d'agilitar les obres. Així, Ferran Bel va remarcar que l'inici dels primers treballs és «imminent», segons li van assegurar els responsables d'Adif, i consistiran en la retirada de les catenàries, les línies elèctriques i les vies que van quedar en desús al centre de Tortosa fa més de deu anys, després de l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani. En una segona fase, es faran les obres de reforma de l'edifici i de millora de les andanes, ja que Tortosa passarà a tenir una estació terminal.

Ara es retiraran les vies en tot el tram comprès entre l'estació de Tortosa i el barri de Ferreries, incloses les vies de l'antic pont del ferrocarril. La primera conseqüència del desmantellament dels serveis ferroviaris en desús serà que Adif podrà iniciar el procés de desafectació dels terrenys, i això permetrà que l'Ajuntament puga posar en marxa l'expropiació amistosa. A més, la retirada de la catenària serà el pas previ per enderrocar els antics magatzems de l'estació. El febrer passat, Bel va explicar que l'Ajuntament havia demanat permís a Adif per enderrocar els antics magatzems de Renfe, un cop va marxar del recinte de l'estació l'empresa de materials de la construcció que utilitzava un dels hangars. Però Adif va contestar que l'enderrocament dels hangars havia de fer-se a càrrec d'una empresa especialitzada, ja que abans també calia desmantellar les vies i les catenàries que entraven dins dels edificis.




Conveni «desbloquejat»

L'alcalde de Tortosa va donar ahir per desbloquejat el conveni per urbanitzar els terrenys de Renfe i reformar l'estació de Tortosa. Als terrenys, l'Ajuntament hi preveu una important actuació urbanística i residencial, així com la construcció d'un pàrquing subterrani amb un miler de places. La previsió era que les obres es farien durant el 2009, i que només la retirada de les vies i l'adequació dels serveis ferroviaris duraria entre sis mesos i un any. Però amb els canvis en el projecte, Adif assegura que els terrenys estaran nets abans del febrer. Segons Bel, també caldrà refer el projecte de la reforma de l'estació, però el desmantellament previ dels serveis ferroviaris facilitarà la feina a la direcció general de Costes, que ha de retirar la part del pont del tren que travessa l'avinguda de la Generalitat.

Publicat a Elpunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 05-11-2009 Pàgina 9


Aquest bloc també és accessible des del portal Marfanta.com, amb connexió directa als millors articles de l'ebresfera

7 comentaris:

  1. Perfecte, sempre i quan no s'adormin...

    ResponElimina
  2. Gustau, m'agradaria que mireses d'averiguar que hi ha de veritat, en una informació que m'ha fet arribar un afectar de Lear. Segons sembla es vol organitzar una manifestació a Barcelona, i s'esta buscant suport econòmic. Segons aquesta font s'han adreçat sol.licituds a diversos consistoris, i segons la mateixa font l'alcalde de Tortosa hauria enviat en caixes destemplades al seu interlocutor?
    Ja saps que la informació a traves d'un tercer pot arribar distorsionada, però certament no m'agradaria que l'alcalde li fes falta temps per sortir a la foto a la manifestació i a l'hora de recolzar als treballadors de veritat no fes res.

    ResponElimina
  3. És cert. La manifestació dels treballadors de Lear a la plaça de Sant Jaume de Barcelona està convocada per al proper l'11 de novembre. Els convocants han reclamat el suport econòmic d'alguns ajuntaments de la comarca, però d'entrada el govern de Tortosa creu que, si paga el viatge dels manifestants de la Lear, crearà un precedent i haurà de pagar també les despeses d'altres treballadors d'altres empreses que es quedin sense feina.

    ResponElimina
  4. Potser han equivocat l'estratègia, La col·laboració haguessin tingut que demanar-la la plataforma. Apart ironies, al fons el que vull dir es que realment es complicat que els puguin donar ajud per a una empresa concreta per molt important que sigui. La cosa era haver anar amb la idea d'una manifestació dels sindicats de les TTEE, que sempre es pot "vendre" com una qüestió de territori o de ciutat i que afecta tothom i si s'haguessin afegit altres organitzacions i entitats, millor que millor.

    ResponElimina
  5. Efectivament; per a que serveix sinó la quota sindical ?

    ResponElimina
  6. xiquets!! lo carro se'n va en orris. Campekipugue!! (com deia el meu estimat amic japonès, Akito Dosalparo)

    ResponElimina
  7. Doncs si finalment es fa la manifestació a Barcelona jo no hi faltaré. Ara lo de pagar un autobus als afectats...crec que tots podem lluitar per natros mateixos i pagar 20€ de tren (que és una animalada en realitat) per fer tots pinya.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta