3 de novembre del 2009

Els consells comarcals rebutgen els criteris urbanístics del pla territorial de les Terres de l'Ebre i reclamen més infraestructures


Volen una estació al centre del Montsià i una altra de mercaderies a la Pobla de Massaluca.

Els consells comarcals del Baix Ebre, del Montsià i de la Terra Alta, cadascun pel seu compte, han decidit presentar al·legacions comunes al nou pla territorial de les Terres de l'Ebre. Les crítiques als nous criteris urbanístics i la reclamació de millors carreteres i més estacions de tren centren les al·legacions. A més, el consell de la Ribera d'Ebre farà arribar al govern un suggeriment perquè el pla territorial incloga el pla director de sòl no urbanitzable, ja que el nou document és massa restrictiu.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, va explicar que han recollit les al·legacions dels pobles que han decidit presentar-les conjuntament. Andreu va precisar que el Consell del Baix Ebre rebutja les noves figures urbanístiques excessivament proteccionistes, ja que suposen una vulneració de l'autonomia municipal. De fet, al Baix Ebre reclamen menys restriccions i la inclusió del pla director de construccions en sòl no urbanitzable, promès pel director general d'Urbanisme. A banda, els ajuntaments del Baix Ebre demanen plenes competències sobre la via verda i sobre les estacions de l'antiga línia fèrria de la vall de Safan.

Joan Castor Gonell va assenyalar que al Consell Comarcal del Montsià també han defugit presentar aquelles esmenes que podrien enfrontar dos municipis. Així, han reclamat que el nou pla territorial prevegi millores a l'estació d'Ulldecona i una altra estació al centre de la comarca, sense concretar-ne la seua ubicació. De la mateixa manera, també consideren que caldria fer algunes millores en l'actual N-340, per garantir una comunicació més fluïda a la zona costanera, i construir una altra carretera que comunique l'interior del Montsià amb el port i la zona industrial dels Alfacs. Finalment, també s'ha proposat a la Generalitat que es tinga en compte la demanda de sòl industrial de l'interior de la comarca, amb el viver d'empreses de la Galera.

Per la seua banda, Àngel Ferràs va remarcar que el consell d'alcaldes de la Terra Alta vol menys zones de protecció, ja que el pla territorial té paràmetres urbanístics «ambigus i difícils de fer complir». A més, reclamen el desdoblament de l'N-420; la inclusió de la via verda: la millora de la carretera de Bot; una estació de mercaderies a la Pobla de Massaluca, i més transport públic, sobretot amb més connexions amb Tortosa i Móra d'Ebre.


Publicat a ElPunt.cat i a
Foto: Consell Comarcal del Baix Ebre

Aquest bloc també és accessible des del portal Marfanta.com, amb connexió directa als millors articles de l'ebresfera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta