L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar ahir, durant la junta de portaveus, l'inici de les obres de reforma i millora de l'accessibilitat de l'edifici de l'Ajuntament. Segons Bel, els treballs han de començar l'1 de desembre, amb un termini d'execució de cinc mesos, i obligaran el consistori a reordenar els serveis municipals i els diferents espais de l'edifici. Així, la majoria dels regidors del govern hauran de canviar o compartir el despatx, però la mesura també afectarà els grups de l'oposició. De fet, el portaveu d'ICV, Jaume Forcadell, i el portaveu del PP, Antonio Faura, hauran de compartir el mateix despatx. A més, caldrà desmantellar l'àrea d'Urbanisme de la tercera planta, i també es modificarà el servei d'atenció als ciutadans. Les obres tenen un pressupost de més d'un milió d'euros, i també es preveu la instal·lació d'un ascensor i d'una estació elèctrica transformadora, així com la nova climatització de l'edifici.
Front institucional pel cabal ecològic. En canvi, la junta de portaveus no va tractar la sol·licitud de la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) perquè Tortosa lidere un front institucional, per reclamar al govern de l'Estat que incloga un cabal mediambiental al nou pla hidrològic. Bel va explicar que, tenint en compte que ahir no hi eren tots els portaveus titulars –faltava el socialista Joan Sabaté–, era millor convocar una altra junta de portaveus per dilluns, només per debatre aquesta qüestió. A banda, l'alcalde també va comunicar a la resta de grups que avançaran uns dies l'aprovació del pressupost del 2010 (l'Ajuntament no farà el pont de la Constitució i els regidors hauran d'aprovar el pressupost el 7 de desembre), per evitar una pròrroga de l'actual. El ple de l'Ajuntament tortosí ja va aprovar ahir, en sessió extraordinària, el compte general de la corporació de l'exercici del 2008, abans de trametre la documentació definitiva a la Sindicatura de Comptes.
Liquidació de les festes de la Cinta 2009. D'altra banda, l'Ajuntament també va fer pública la liquidació del pressupost de les festes de la Cinta d'enguany, amb una reducció de la despesa del 25%. Així, segons el govern municipal, les festes del 2009 van costar 306.337 euros, mentre que l'any passat la Cinta va suposar una despesa de 408.188 euros. Amb tot, les xifres facilitades no van acabar de convèncer el PSC, que va advertir que el govern de CiU i ERC no ha inclòs ni el cost ni la recaptació del concert del grup Manel (que va ser l'únic concert de pagament a les festes de la Cinta) en la liquidació del pressupost.
Publicat a ElPunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 25-11-2009 Pàgina 8
25 de novembre del 2009
Tortosa reordena els serveis de l'Ajuntament per les obres a l'edifici consistorial
2 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
es k Sabate té molta feina!
ResponEliminaQuan la remodelació de l’Ajuntament he pogut comprovar que ja tenen una estació transformadora en servei i a mes a mes un grup electrogen en servei permanent (suposo que per la climatització).
ResponEliminaSi com s’ha dit aquests darrers dies, la factura d’energia es la que es, com pensen fer front a la ampliació prevista?
De totes maneres, l’energia alliberada per compartir despatx el senyor Faura i el senyor Forcadell, faran innecessària aquesta ampliació.
Ara tinc curiositat per saber en qui compartirà despatx el senyor Sabaté...Igual es podria gaudir d’un superàvit.
Tinc que confessar que el que mes m’agrada d’aquesta remodelació es el desmantellament de l’àrea d’Urbanisme....!!