18 de desembre del 2009

L'Estat haurà de revisar el traçat de la nova autovia A-7 per Tortosa, que ara trinxa el poble de Campredó


El PSC i CiU es disputen el mèrit d'una resolució de la comissió de Foment.

«Estem millor del que estàvem, però no tan bé com voldríem.» Així va resumir l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, la importància de la resolució aprovada dimecres per la comissió de Foment del Congrés dels Diputats, i que insta el govern de l'Estat a estudiar els diferents traçats de la futura autovia A-7. La proposta que havia fet el grup parlamentari de CiU reclamava el traçat consensuat entre el territori i la Generalitat, ja que el Ministeri de Foment preveu una autovia que trinxa el poble de Campredó.
 
«S'ha fet un pas més, però encara no és el definitiu», va valorar Ferran Bel. Així, l'alcalde va destacar que «s'ha obert una porta, que fins ara Tortosa tenia tancada», ja que Foment haurà d'estudiar altres traçats per a l'autovia i valorar les diferents propostes, al marge del traçat que separa el poble de Campredó del nucli de Font de Quinto i del raval del Pom. L'alcalde de Tortosa va recordar que la resolució de la comissió de Foment és el fruit de la proposició no de llei que ell mateix i el vicepresident del Congrés dels Diputats, el també convergent Jordi Jané, van presentar a finals d'octubre. En aquella moció, CiU reclamava un nou traçat de l'autovia A-7 al seu pas pel poble de Campredó, «que no separi els seus tres nuclis de població del raval del Pom, Font de Quinto i Mas de la Missa». A més de la proposició, Bel i Jané van sol·licitar la compareixença del secretari d'estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment. L'alcalde va denunciar en aquell moment que Foment no havia volgut dialogar amb l'Ajuntament, i que per això era necessari propiciar un debat en el si de la comissió.

«Ara no s'ha aprovat estrictament la moció presentada per CiU, però calia assumir una posició possibilista», va precisar Bel. L'alcalde tortosí, no obstant això, va avançar-se a qualsevol polèmica i va advertir que ningú hauria d'utilitzar políticament el fet que l'Estat haja d'estudiar ara les diferents alternatives de traçat. «Que ningú ho utilitze per poder dir, malintencionadament, que l'autovia es retarda», va remarcar. En aquest sentit, Bel va recordar que el pressupost de l'Estat pel 2010 no preveia cap partida per al tram de l'A-7 entre la Jana i el Perelló. «Per tant, Foment podrà treballar tranquil·lament durant tot l'any, ja que el 2010 no havien de començar les obres», va concloure.

Com a l'Ametlla de Mar

Com que CiU va acabar acceptant una esmena del PSOE, els socialistes catalans van afanyar-se a anunciar, ja dimecres a la nit, que la comissió de Foment havia aprovat una resolució que insta el govern de l'Estat a fer un nou estudi d'impacte ambiental de l'A-7. Amb tot, el comunicat del PSC en cap moment es referia al conflicte per l'afectació de l'autovia sobre el poble de Campredó. En la mateixa nota, la diputada ampostina del PSC, Lluïsa Lizárraga, recordava la importància de l'A-7 «perquè millorarà la connectivitat del territori», i també «la voluntat de consens» del Ministeri de Foment en casos com el canvi de traçat que havia reclamat l'Ametlla de Mar, un municipi governat per CiU.


Publicat a ElPunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 18-12-2009 Pàgina 10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta