10 de gener del 2012

Entitats animalistes denuncien l'Aldea i la Ràpita pels correbous

L'entitat AnimaNaturalis i el Partit Animalista PACMA han denunciat els ajuntaments de l'Aldea i de Sant Carles de la Ràpita, així com les dues penyes responsables de l'organització de dos correbous, per suposades infraccions del reglament dels correbous. Es tracta de les dues primeres denúncies que els col·lectius animalistes presenten davant el Departament d'Interior, després de l'aprovació del reglament que regula l’organització de festes tradicionals amb bous a Catalunya.

#Més informació a Canal 21 Ebre

14 comentaris:

  1. Estem deteriorant greument l'imatge de les Terres de l'Ebre amb l'absurd debat sobre los bous. El debat es molt mes profund del que sembla i no es pot ser maximalista amb aquests temes. Però de moment a les Terres de l'Ebre només s'ens comeixerà per polèmiques absurdes...

    ResponElimina
  2. Sense voler donar la culpa sempre als altres, però...no serà que des del cap i casal ( sobre tot des de "la nostra" ) se'n posa massa sovint a l'ull de l'huracà per "polèmiques absurdes" ?

    ResponElimina
  3. Lluis de Furrià ja et vaig dir que no hauríem d’avergonyir-nos de les nostres tradicions, les TTEE és terra de bous. De la capital sols venen per cobrar impostos i per recordar-nos que mentre ells han eliminat les corrides de bous natros encara tenim correbous. Pos a fer punyetes en tenim i en tindrem durant molt de temps!!!

    Sempre he sigut un amant dels animals i sempre els he respectat, no mato ni les mosques encara que paregui trist, el bou és el meu animal preferit però de veres que cada cop em puc tragar menys aquestes associacions animalistes i seus membres, cada cop més radicalitzats.

    ResponElimina
  4. Igual que hi qui li dona valor a la vida, hi ha que segons que,per a que, perquè i quan.
    Igual que a un lo cabreja veure una acció anti-maltractament animal, a altres ens pot cabrejar cada correbou que es fa.
    Qui no vulgue pols que no vagi a l'era.Ens hem d'aguantar els uns als altres.
    No al maltractament animal a les TE!
    I menys el dels bous i vaques.

    ResponElimina
  5. No veig lo divertiment al maltractament animal, potser serà una manera de desfogarse de manera covart dels problemes personals de cada individu.

    ResponElimina
  6. Gutijaume, voldria creure't, però no em crec que siguis un amant dels animals, i t'agradi veure com els altres maltracten/maten els animals digues toreig, digues bou capllaçat, embolat per diversió. Només m'avergonyeixo de les tradicions salvatges com divertir-se, passar l'estona a costelles d'un animal. Em fa gràcia quan els taurins volen justificar l'injustificable...És un espectacle on es maltracta un animal? SÍ. Una altra cosa és el que considerem ètic, acceptable al segle XXI, si això forma part de la nostra moral...

    I abans que algú ho digui, jo quan menjo pernil no estic mantenint una tradició, ni celebro cap festa, només m'alimento.

    I no diguessem bous tradició "ebrenca", quan dels 52 municipis només s'en fan a 25. Tortosa compta com a que fan bous o no?

    ResponElimina
  7. Algú més es pregunta que es podrien fer en los diners que es gasten en 12 dies de bous (des de la tarde als embolats).

    Perquè al final se mengen tot lo pressupost i distraccions de festes.

    ResponElimina
  8. Parlant de menjar, m'ho has posat a la boca, Lluís de Furrià, fa falta el pernil per a alimentar-te ?
    Els Castellers son tradició catalana, i la sardana ? Ho dic, com pots comprendre, per la quantitat de pobles de Catalunya on es fan castells i es ballen sardanes.
    Dit això, per mi ja es podrien acabar ( no dic prohibir ) demà mateix.
    I lo del pernil, pensau, no es cap tonteria. Sense necessitat de fer-te vegetarià, pots prescindir d'ell perfectament. Aixó com de les ostres, llagostins, llagostes, escamarlans. Dels musclos i del pollastre, de moment, no cal.

    ResponElimina
  9. Com t'agrada possar lo dit a L'ull.

    ResponElimina
  10. I que seria dels bous de lídia sense tauromàquia? Els exposaríem a un zoo? Els instal•laríem a la sabana africana? Te’n faries càrrec tu sense la possibilitat de treure-li cap rendibilitat econòmica? Aquesta espècie no és avui en dia un animal extint perquè s’ha conservat la seva criança per a espectacles taurins.

    Per tant no sé qui estima més els bous si els taurins o els animalistes...

    ResponElimina
  11. Bé, la conservació artificial d'una espècie és totalment antiecològic, no? Vol dir que es una espècie modificada per les persones i per tant no es troba a la natura en estat salvatge, de la mateixa manera que no existeixen pitbulls , ni cavalls pura sang en estat salvatge...

    A vegades els zoològics fan la funció de preservació d'espècies que ja s'haurien extingit, veritat que no existeixen "ramaderies" de llinxs ibèrics, ossos panda, voltors californians i per això no s'han extingit?

    Lo del pernil ho deia per posar un exemple, per no dir abadejo, botifarres, llet...
    Ho deia perquè alimentar-se dels animals és una justificació (superviència) més vàlida que maltractar-los per oci, el mateix us puc dir a vatros, no podeu anar al cine, a fer bici, estar més amb la vostra família, assistir a infinitat d'altres actes que es fan a festes majors?

    L'últim argument que no heu dit és el de que "no es maltracta l'animal", si ficar foc a dos pams de la cara d'un animal, o arrastrar-lo en una corda pel carrer no és maltractament, o teniu una percepció del dolor deformada o teniu la sensibilitat d'un cactus.

    Els taurins han d'acceptar per no fer els mateixos debats reduccionistes i demagògics amb els mateixos pobres arguments de sempre, de que el debat és entre divertir-se mitjançant el maltractament d'un animal o no, el debat no va de castellers(persones, les quals participen voluntàriament), menjar caviar o la llibertat de d'assistir o no als bous, el debat va de si és acceptable la crueltat per la tradició o buscar altres formes de divertir-se i un nou model de festa major. Que fan a la resta de pobles de Catalunya a la festa major?

    ResponElimina
  12. Oi que hem acabat amb els "sacrificis d'humans i animals" a Deus i entitats d'estes?
    Pos vulgues o no la tauromàquia, entesa amb mort de l'animal, Gutijaume, lògicament hauria d'haver desaparegut. Ja que ve d'allí.
    Sobre les tortures animals, una mica del mateix. Cristians, bous, estruços, el que sigue per a tindre la "plebe" distreta.
    També, per als carnívors, veure un pollastre o un tossino entre porexpan i plàstic, ens hauria de fer reflexionar. Fins on hem arribat? O ens hem deixat portar.
    Devastar plantacions de panís per a fer biodiessel, i de pas encarir el preu del cereal, a qui beneficia?
    Tothom te el pa, o tortita, de cada dia?
    Llavors, som humans o un projecte amb destí la paperera?
    Clar, no pensem aquestes coses. Tranquils, els Rothschild & CO ho fan per natros.
    Per cert, ells no van en Audi, els deixen per als treballadors distingits de la cadena de producció.
    A ells els hi fan a mida. Com els vestits a Camps.

    ResponElimina
  13. A veure, Lluís, lo dels castellers no ho he dit, com semblava clar, amb comparació a la "festa" dels correbous. Ho he dit per comparar-ho en el que havies dit tu mateix quan intentaves desacreditar-ho com a tradició ebrenca adduint que dels 52 pobles, son una minoria els que en fan. D'acord, igual que els castells i la sardana. Sí ? Però si vols anar per aquí, també saps que t'he d'acabar qüestionant la voluntarietat de l'enxaneta.
    Ara, això de posar la sensibilitat al costat dels animalistes i pressuposar la falta d'esta per als taurins, ho trobo poc serio, francament. Tot i que, ves a saber si els cactus no en tenen també de sensibilitat i jo em penso que fas una mala comparació.
    I la caça i la pesca, Lluís, vols més crueltat, i a traïció.... ( esportiva, vull dir, clar ).
    I efectivament, quan veig un bou embolat no em fa gens de gracia ( sobre tot al moment de l'embolar-lo ); però que vols que et digui, no hi puc fer-hi més, mai deixo de pensar que aquells que s'escandalitzen de manera extraordinària pel fet, tenen milers d'ocasions i oportunitats de fer-ho amb els milions de persones que tots els dies pateixen pitjors maltractaments i algunes irreversibles, per falta de menjar. Sí ja sé que una cosa no treu l'altra, ho sé, però ja que situem la qüestió amb termes de sensibilitat, aquesta té ocasió de mostrar-se a cada moment i de manera permanent. Desgraciadament.

    ResponElimina
  14. Tranquil Ximo o JB? No sé a qui ho deia, lo dels castells tampoc ho deia per tu, és un argument molt emprat pels taurins, el suposat perill del castells, jo crec que són persones voluntària qui ho fa això. La sensibilita està en creu si les persones podem creuren's el súmmum de la naturalesa i per tant maltractar la resta d'habitants del planeta (Una caricatura si vols, del que fa Occident, respecte els paisos subdesenvolupats(la gent que passa gana...), o si considerem que fer mpatir un altre animal és acceptable i per tant no té sentit defensar per parts dels animalistes el dolor dels animals. Això em recorda els debats a Castella al segle XVI sobre si els indis tenien ànima o no (Que em guarde de comparar els indis amb els bous), només poso un exemple de com la ment humana s'ha anat eixamplant al llarg de la història.

    Estic segur que d’espectacles tradicionals amb animals se’n feien a tot Catalunya, Espanya, o el món sencer com la matança del porc o quan es penjaven les mules del campanar, però han anat desapareixent sense perdre ni el folklore, ni la personalitat pròpia de cada territori, aquí no es parla de qüestionar la cultura ebrenca, per imposar una cultura aliena o una llengua aliena com sardanes o patums, o el català oriental, ningú parla de prohibir jotes, Quinquennals, ni coses per l’estil. Per cert els castells són una tradició del Camp de Tarragona, que s’ha acabat confonent com a de tot Catalunya, a causa del “Catalunyisme” que és una política catalanista reduccionista practicada pels governs de CIU, perquè festa catalana “global” de tot Catalunya no m’en recordo de cap ara, perquè cada folklore és distint i tots junts formen el folklore català, incloent el de les comarques de l’Ebre. La cultura d’aquí és moltíssim més que bous...Es pot mantenir la festa i la tradició sense maltractar o reduir-ho al mínim? El que volia dir es que amb aquests debats el que s’aconsegueix és reduir les festes majors a només bous, CIU-PP : Pa i circ per al poble

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta