20 de març del 2012

La construcció de cada aerogenerador del projecte Zèfir necessita 90 treballadors

Els promotors del projecte Zèfir davant de la costa de l'Ametlla de Mar han calculat que cada aerogenerador de la primera fase ocuparà 90 persones durant la construcció, premuntatge, instal·lació i posada en servei de la plataforma experimental en energia eòlica marina. I com que la primera fase constarà de quatre aerogeneradors, el nombre total de persones que serien necessàries per al muntatge, la instal·lació i posada en servei del projecte Zèfir podria arribar a 360 treballadors, sempre que els quatre aerogeneradors s’instal·lessin simultàniament. En concret, la tasca que necessitaria més treballadors seria el muntatge principal amb vaixell, ja que caldrien nou especialistes i fins a 26 no especialistes. El personal especialista té formació i experiència en cadascuna de les àrees. Bàsicament, es tracta de directors de projecte, enginyers de procés, supervisor de muntatge, supervisors de posada en funcionament, i inspector de qualitat i seguretat. D’altra banda, aquests llocs de treball no inclouen els necessaris per instal·lar el cable submarí i la connexió a la xarxa elèctrica, cosa que es farà a l’altura de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.

Imatge IREC

5 comentaris:

  1. I jo calculo que aquest nombre de treballadors hi serien igual si el projecte Zèfir es fes davant de Tarragona o de Barcelona, on seria molt més eficient i s'aprofitaria la major part d'energia produida.

    Que ens diguin la veritat, que no ens maregin més. PERQUÈ, a l'Ametlla???

    ResponElimina
  2. Molt senzill, perquè fa molt de vent i especialment a l'Hospitalet de l'Infant. També podrien fer-los al Cap de Creus, això és veritat. M'ho va explicar un company que fa vela, degut a la posició dels Pirineus el vent és + fort als dos extrems de Catalunya.

    ResponElimina
  3. Lluís, la tecnologia eòlica actual permet produir electricitat amb velocitats de vent baixes.
    Si has d'argumentar alguna raó, parla del benefici de les empreses i dels requisits per obtindre les subvencions.
    I en quan al tema ecològic no queda cap dubte de que son industries i es posen a llocs de gran impacte ambiental.
    Suma-li les pèrdues pel transport als lloc de consum. A 200 kilòmetres.
    Nomes els "ecologistes" que en treuen benefici personal recolzen projectes com aquest i la majoria dels que estan instal·lats a les nostres terres.
    A més, hem de tenir en compte que per equilibrar les eòliques calen les tèrmiques.
    Vaja, tota una trampa.
    I soc partidari d'aquesta energia, però no de com s'esta muntant actualment.

    ResponElimina
  4. Un disvarat voler ficarlos pegats a la costa.

    Un dels posibles (amb alta posibilitat) dels trastes que poden jugar per el projecte:

    http://www.youtube.com/watch?v=EO9IBVvcuio

    ResponElimina
  5. I lo de la feina.... apostem algo a que tot treballador el porten de fora???

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta