17 d’octubre del 2012

Es redueixen un 20% les urgències als punts d'atenció continuada dels CAP de les Terres de l'Ebre


TERRES DE L'EBRE.- La Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre ha fet balanç aquest dimecres de la reorganització feta fa un any dels punts d'atenció continuada dels Centres d'Atenció Primària (CAP) del territori. En global, les visites en aquests punts, coneguts com a urgències, s'han reduït un 20%, sent especialment rellevant la dada del CAP del Temple a Tortosa, on les atencions s'han reduït en un 50% de gener a agost d'enguany, comparant-ho en el mateix període de l'any anterior. També s'han reduït les urgències al CAP de Deltebre, un 27,3%, tot i assumir les incidències nocturnes de Sant Jaume d'Enveja. El que sí que s'ha incrementat és l'atenció domiciliària, un 17%, i en un 30% l'assistència telefònica. El director dels serveis territorials de Salut a les Terres de l'Ebre, Albert Gómez, ha aprofitat aquest dimecres el seu pas per l'informatiu matinal de Canal 21 Ebre per fer un balanç molt positiu del primer any de la reorganització als CAP del territori.


De fet, Gómez ha explicat que els resultats són molt satisfactoris i que els únics llocs on s'han incrementat les visites és als punts d'atenció continuada de Santa Bàrbara i d'Alcanar, on no s'havia modificat cap horari ni equip assistencial. A l'Aldea, on es va substituir el servei nocturn de dotze de la nit fins les vuit del matí per l'equip mèdic del SEM, les urgències també han disminuït un 13%.

Així mateix, les urgències a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, hospital de referència, tampoc s'han incrementat i s'han reduït entorn a un 3%. Tot i que és difícil trobar una explicació a la davallada de la pressió assistencial en aquests punts, la directora d'atenció primària de les Terres de l'Ebre, Maria Ferré, ha explicat que una major conscienciació de la població a utilitzar racionalment els recursos públics, i també el fet que hi hagi menys hores de servei que abans, poden ser un dels motius d'aquestes xifres. Ferré també ha explicat que han comprovat si els metges de família han notat un increment de les visites en l'horari habitual a les consultes que compensi aquesta davallada però tampoc ha estat així. De fet, l'activitat s'ha reduït en un 1,5%. Per contra, el que sí que s'ha incrementat és l'assistència domiciliària -on l'equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també l'atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112.

D'altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre celebrat aquest dimecres també s'ha donat a conèixer els resultats de l'enquesta de satisfacció dels usuaris de l'atenció primària sobre la utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit punts sobre deu, que supera en dos dècimes l'anterior enquesta. La xifra coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L'índex de fidelitat dels usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.

Via ACN

6 comentaris:

  1. Hi ha menys gent, pitjor assistència i la penya passa olímpicament d'anar als CAP.
    "Trucando picas en lanzas, querido Marques"

    ResponElimina
  2. Claro que s'han reduït les urgències, si es tanquen CAPS, carregant-se practicament les urgències de primaria, la gent aguanta més i va menys a urgències fins que la cosa ja pinta pitjor, a n'això esta gent n'hi diuen "consciènciació de la població" quan la realitat és "com esta el CAP tancat ja anira a urgències quan estigue pitjor"...potser algu pensara que és bo, però a poblacions petites la presencia d'un CAP o una ambulancia pot significar la vida o la mort...claro que tampoc parlen dels dies que l'hospital esta col.lapsat pels llits que han tancat "comoditat de llits individuals" n'hi diuen ni el personal adscrit a aquestes places que ha hagut d'anar a l'atur...bon maquillatge d'estadistiques senyor Gomez!

    ResponElimina
  3. Un balanç "positiu"!!
    " ....i també el fet que hi hagi menys hores de servei que abans, poden ser un dels motius d'aquestes xifres. ", osti, quins craks, ni que fos Sherlock Holmes!
    Per cert, des de que es va cremar el Contacto, la gent hi ha deixat d'anar també.

    ResponElimina
  4. Lo de la Contacto és molt bona. Inclús a la Ponderosa i la Noria de Plata en van menys.
    Suposo que et sonarà a xines, Brian, la primera estava a la llarga sant Vicent i l'altra on estava la SEAT ( plaça bimil·lenari ).

    ResponElimina
  5. Una vegada mes los politics mos tracten de tontos...

    ResponElimina
  6. Ximo, anava a posar l'exemple del Karibu, pero com que sembla que torna a funcionar (aixo si, en horari reduit com els CAPs!!) .... si, tens rao, no em sonen. Justet vaig arribar aqui a temps per coneixer el Contacto. Jo a la Pl. Bimillenari, he vist restuarants i el Squash - on també s'ha notat una reducció de jugadors des de que ja no funciona....
    En fi, les estadistiques indiquen, a mi, que o estem més sans ara (no crec), o la gent ja no hi va tant a urgencies perque no hi ha servei, o estan fins els d'allos del servei que reben (no puc contrastar perque fa temps que no hi vaig, pero m'ho puc imaginar).

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta