17 de gener del 2013

Creu Roja Tortosa ja reparteix aliments a més de 800 famílies del municipi



TORTOSA (Baix Ebre).-  L’Ajuntament de Tortosa i Creu Roja Tortosa han renovat el conveni de col·laboració pel qual el consistori cedeix a aquesta entitat una aportació econòmica de 6.000 euros anuals. L'objectiu del conveni és col·laborar en les activitats que Creu Roja realitza en suport dels col·lectius més desafavorits del municipi, així com per propiciar la seua inserció social i laboral. En aquest sentit, el president de Creu Roja Tortosa, Josep Anguera, ha destacat aquest dijous que la col·laboració de l’Ajuntament tortosí permet garantir uns ingressos fixos per a l’entitat, de “vital importància” per seguir prestant els serveis als col·lectius més vulnerables de la societat. És el cas dels infants hospitalitzats, la gent gran, les dones maltractades, o les famílies amb menys recursos del municipi. Segons Anguera, l’actual crisi econòmica està provocant que cada vegada hi haja més gent que necessita ajuda. De fet, durant el 2012, Creu Roja Tortosa va fer la primera acollida de 995 persones, i va arribar a repartir paquets d’aliments a 832 famílies, el que representa un total de 2.895 persones ateses.

L’àrea social de Creu Roja Tortosa és una de les més actives de l’entitat. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Anguera ha detallat que també s’han repartit ajudes econòmiques i materials a 86 famílies, a més de serveis de roba a 50 famílies. De la mateixa manera, Creu Roja Tortosa té una de borsa de treball amb 150 persones inscrites; un servei d'alfabetització amb 20 alumnes, i un servei d'assessorament legal, amb 68 persones ateses, així com un servei de retorn voluntari al país d'origen de les persones immigrades. El president de Creu roja Tortosa ha remarcat que la capital del Baix Ebre està demostrant, en aquesta crisi econòmica, que és una ciutat molt solidària, ja que durant l’últim any han augmentat un 20% el nombre de voluntaris de l’entitat. A més, Anguera ha destacat que també s’ha incrementat l’activitat d’altres organitzacions de la ciutat que es dediquen a ajudar els més necessitats, com ara Càritas o Atzavara Arrels.

Un altre dels serveis que ofereix Creu Roja Tortosa és el projecte infància hospitalitzada i la gestió de la ciberaula que la Fundació “la Caixa” té a l’hospital Verge de la Cinta, per fer més agradable l’estada dels infants ingressats al centre hospitalari. A més, Creu Roja també manté una llar d’infants que funciona a ple rendiment, tot i la crisi, a més d’un nou servei de reforç escolar, destinat a alumnes de 6 a 12 anys amb dificultats en l’àmbit educatiu o que necessiten alguna ajuda per dèficits en el seu entorn. Roja Tortosa també destina una part important dels esforços a l’atenció de la gent gran, amb serveis com ara la teleassistència i l’assistència domiciliària per a unes 180 persones de tot el municipi, però també de pobles veïns com Xerta o Benifallet.

Al marge de les subvencions, donatius i altres ajudes, Creu Roja Tortosa rep ingressos pel servei de teleassistència domiciliària, la llar d’infants o el centre de reconeixement en col·laboració amb el Montepio de Conductors, on durant el 2012 van fer-se unes 1.500 revisions mèdiques. De fet, ara mateix Creu Roja Tortosa i el Montepio estan col·laborant en una campanya de recollida d’aliments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta