6 de febrer del 2013

Pallarès (CiU) i Aspa (ERC) rebutgen la negativa de la ministra de Foment a la parada de l'Euromed a l'Aldea

TORTOSA (Baix Ebre).- La resposta al Senat de la ministra de Foment, Ana Pastor, tot rebutjant la demanda de parada dels combois de l'Euromed a l'estació de l'Aldea ha aixecat aquest dimecres les crítiques airades des de representants institucionals i polítics de les Terres de l'Ebre. Així, el delegat del Govern, el convergent Xavier Pallarés, ha acusat Pastor de practicar "una fugida endavant mesclant deliberadament" la situació dels trens regionals -que són competència de la Generalitat- i els de llarg recorregut, tot reclamant les "mateixes oportunitats" per al territori. Per la seua banda, també el president de la federació de l'Ebre d'ERC, Gervasi Aspa, ha recordat que altres municipis de l'Estat que no són capital provincial sí que tenen parada dels trens d'alta velocitat.

Imatge d'arxiu / GENERALITAT DE CATALUNYA
Pallarès ha retret a la ministra que reafirmés que l'Euromed només s'atura a les capitals de província i passe de llarg de la resta d'estacions, tot i els 200 quilòmetres de distància entre Tarragona i Castelló. "Això és el drama, és el que hem d'intentar desbloquejar perquè aquest territori no tindrem les mateixes oportunitats que d'altres", ha assegurat Pallarès, tot recordant el compromís que la senadora del PP i presidenta del partit a Catalunya, Alícia Sánchez Camacho, va contreure a Tortosa durant la campanya electoral, davant de la Cambra de Comerç, tot prometent la parada de l'Euromed si acabaven governant a Madrid. "No només manen, sinó que hi tenen majoria absoluta", ha apuntat el delegat de la Generalitat.

D'altra banda, sobre la situació actual dels trens regionals, a la que Pastor també va fer referència en la seua resposta a la preugnta del senador tortosí Ferran Bel (CiU), el delegat ha reconegut que aquests són ara competència del govern de Catalunya. En aquest sentit, ha recordat el compromís del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, d'elaborar en menys de sis mesos un pla de mobilitat que incloga el transport de viatgers per carretera, les dos vies de tren que connecten el territori -el corredor Mediterrani i la línia de Móra la Nova i Casp- així com la substitució dels combois més antics en tres o quatre mesos.

Per la seua banda, Aspa considera que les declaracions de Pastor deixen clar que "una vegada més, des del govern espanyol se'ns diu que si les Terres de l'Ebre volem ser un territori amb futur i amb igualtat d'oportunitats amb altres territoris l'única opció que tenim és proclamar la independència de Catalunya, perquè des d'Espanya només ens volen perquè paguem impostos i per marginar-nos a l'hora de fer infraestructures". El dirigent republicà ha insistit que l'argument de la capitalitat provincial no és aplicable en els casos de Puertollano, Calatayud, Puente Genil o Antequera, que tenen parades de l'alta velocitat.

"És ridícul que la mateixa Espanya que ens impedeix tenir una realitat juridicopolítica pròpia amb la vegueria de les Terres de l'Ebre ens demani una condició administrativa com és ser capital de província per poder fer possible l'aturada d'alguns dels set Euromed diaris que passen i no s'aturen per davant de l'estació", ha declarat. Davant aquesta situació, Aspa considera que "no cal perdre més el temps amb reunions o demandes que tant el PSOE com el PP ja ens han dit que no tenen intenció de complir" i ha fet una crida a la societat ebrenca, agents econòmics i socials, a treballar conjuntament, a "alta velocitat", per aconseguir la independència com la solució al problema.

Via ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta