9 d’agost del 2013

Tortosa multa tres bancs i tres particulars amb cases a la porta de Palau per no haver fet obres de rehabilitació de l'edifici



TORTOSA (Baix Ebre).- L'Ajuntament de Tortosa ha imposat una multa coercitiva de 2.000 euros als tres bancs i als tres particulars que són propietaris de les cases del número 2 del carrer Palau i del número 8 del carrer Croera. La sanció és el resultat de l’incompliment de l’ordre d’execució de les obres de rehabilitació que l’Ajuntament els havia fet fa uns mesos. Es tracta de l'edifici que configura la cantonada dels dos carrers, i que forma part del portal d'accés a la catedral de Santa Maria i a la seua exposició permanent per la porta de Palau, al cor del nucli antic de la ciutat. Actualment, l'edifici és propietat de tres entitats financeres: el Banco Popular Español, Servihabitat XXI i Catalunya Caixa, a més de tres particulars.

En aquest sentit, l'Ajuntament havia ordenat als sis propietaris l'estudi i diagnosi de diverses patologies estructurals que presenta l'edifici, sota la direcció tècnica d'un arquitecte o aparellador. L'edifici té una important esquerda en la paret mitgera amb la casa veïna del número 6 del carrer Croera. També té una esquerda vertical a la façana, situada també a la mitgera amb la casa veïna. Per tot plegat, i d'acord als resultats obtinguts en aquesta diagnosi, el propietaris havien de realitzar les obres de rehabilitació i reparació necessàries per garantir la seguretat i l'estabilització de les esquerdes, amb la corresponent petició prèvia de llicència d'obres. En segon lloc, també havien de sanejar i repicar les parts d'arrebossat de les parets que es troben en perill de despreniment, així com tapiar les obertures de finestra de la planta quinta.

Per tant, com que els propietaris no han complit el que els havia ordenat l’Ajuntament, el consistori ha interposat a cadascú i de forma solidària una primera multa coercitiva per un import de 2.000 euros, signada per la primera tinent d’alcalde d’Urbanisme el passat 9 de juliol. Si els propietaris de les cases no fan les obres ordenades per l’Ajuntament de Tortosa abans de quinze dies des de la notificació, el consistori els podrà imposar una nova sanció de 2.000 euros a cadascun.

1 comentari:

  1. Die-m'ho clar. Servihabitat XXI, una de les immobiliàries de Caixabank, més coneguda per La Caixa. Ho dic, perquè les altres entitats financeres sí que surten retratades, que hi surtin totes.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta