3 d’octubre del 2013

Pastor: 'Si alguna infraestructura era necessària a Espanya i a Catalunya, aquesta era la variant de l'Aldea'


L'ALDEA (Baix Ebre).- El municipi de l'Aldea ha vist complera aquest dijous una vella reivindicació. La variant de la carretera N-340, reclamada des de fa dècades, ha estat inaugurada per la ministra de Foment, Ana Pastor. La via reduirà el pas de 17.000 vehicles diaris pel centre del municipi, 4.500 dels quals vehicles pesats. Foment ha invertit 40,94 milions d'euros en el nou traçat de 8,3 quilòmetres de carretera. La variant, les obres de la qual van començar a finals del 2008, també evitarà la perillositat i les molèsties que implicava el pas dels vehicles pel mig del nucli urbà de l'Aldea. Quan la nova variant puga entrar en funcionament, l'antiga N-340 queda ara com una via de tràfic local.

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha assistit a la inauguració de la circumval·lació on s'han invertit 40,94 milions d'euros, 29,14 dels quals per a la redacció de l'estudi informatiu i del projecte. La nova via té 8,3 quilòmetres, està situada entre l'Aldea i Camarles, amb un carril per sentit que es dobla en el tram d'inici i amb tres punts d'accés i sortida. En els propers dies s'executaran treballs en les connexions, que provocaran talls parcials en la circulació. Pastor ha agraït la paciència dels veïns del municipi i la zona que han suportat les molèsties i sorolls mentre s'han dut a terme les obres, i ha destacat que "si alguna infraestructura era necessària a Espanya i a Catalunya, aquesta era la variant de l'Aldea". 

Pastor descarta més concessions a les autopistes

D'altra banda, Ana Pastor ha tornat a descartar des de l'Aldea les propostes que li han fet arribar des de Catalunya per aconseguir el finançament que permeti executar l'autovia A27. Tot i que Foment ha previst 15 milions d'euros en els pressupostos de l'any 2014 per executar el tram entre el Morell (Tarragonès) i Valls, Ana Pastor està treballant amb un equip del departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat per trobar solucions a la falta de diners per aquesta infraestructura. 




Tot i això la ministra ha reiterat que les propostes que ha rebut fins ara "no la convencen" perquè suposen un augment de les concessions de les autopistes AP7 i AP2 que caduquen en els anys 2019 i 2020. "En aquests moments no estem com per ampliar concessions. Sé que això no agradarà que ho digui però repercuteix en el ciutadà i el ciutadà ara ho esta passant malament", ha assegurat. "Uns parlen de si es podria fer una rebaixa per als camions, altres d'alliberar un tram entre Montblanc i Lleida, però jo he de vetllar per l'equitat de tots els ciutadans i no puc pensar només en els d'un tram perquè si no alguns diran si aquesta senyora no sap que hi ha gent que viu de Montblanc per avall", ha afegit. 

A7 i connexió aeroport de Reus

Pastor també ha assegurat que abans de finals d'aquest any s'aprovarà l'estudi informatiu de l'autovia A7 entre el Perelló i la Jana. Com ha apuntat la ministra de Foment, amb aquest estudi es podrà començar a desplegar el període de licitacions. També ha destacat que abans d'acabar aquest 2013 està previst la finalització de la ampliació i millora de la T-11 entre Tarragona i Reus.  

Pastor ha remarcat els poc més de 300 milions d'euros que s'invertiran l'any vinent a la província de Tarragona. "Un 11% més que l'any passat perquè és necessari", ha assenyalat. La partida principal serà per al tercer fil i el desdoblament de la via Vandellòs-Tarragona. "Sé que hi ha més coses pendents amb Catalunya i Tarragona i dins de les possibilitats que hi hagi tenen el meu compromís que aniran avançant", ha dit. 

5 comentaris:

  1. ...¿y los otros alcaldes de los municipios limitrofes a la Aldea, donde estan?...¡no han sido invitados!...solo gente del PP y autoridades municipales de la Aldea (por compromiso) que si hubieran podido no tenerlos en la ignaguracion, lo hubiesen hecho, solo los del PP...¡Dios Dios que cruces nos mandas!...

    ResponElimina
  2. Gràcies Rajoy, sense tu els d'Esquerra republicana no podrien vendre cap inversió al seu municipi. Que guapo queda Dani a la foto... I la ministra i Juanito espectaculars. Ho veieu com tots són de dretes?

    ResponElimina
  3. No sigueu tan taran tan.....
    Jo vaig veure Pere Panisello i Xavier Pallares ( o li puc dir Xavi, també ) . I que els polítics acudeixen més massivament a les inauguracions que fan els de la pròpia corda o les administracions on governa el seu partit es més vell que l'anar a peu. Vatros heu vist el desembarament convergent a la pasada Fira de Calella ? amb el suport incondicional, ( hoy por ti mañana por mi ) de la tele TE . Van entrevistar a tots els alcaldes de les quatre capitals, als presidents dels consells comarcals, al president de l'IDCE, i al de la diputació ( tots de CIU ) que no hi va anar ningú d'altres partits, que no els van convidar ? Ah, i la inauguració de no sé que de un circuit al passeig de ribera on la única novetat era una placa, ho vareu vore ? 40 convergents, inclòs Sancho ( per la salut, suposo je je )

    ResponElimina
  4. Inauguració feta amb "nocturnidad y alevosía" ...

    Que no volien veure cap pancarta reivindicativa ???.

    Del PP encara ho puc entendre, però, i els d'ERC, també volen evitar pancartes prop ???.

    I tot això no treu que l'obra sigués necessària i estigui prou ben realitzada ...

    ResponElimina
  5. ...creo que cuando empezo lo de la variante a la Aldea, mandaban los sociatas, y tambien se alargo su construccion, o sea los del pepe la heredaron y se la quisieron dejarla de lado...suerte de las movilizaciones de los ciudadanos...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta