16 de gener del 2014

Trànsit instal·larà a la carretera N-340 entre la Ràpita i Amposta el primer radar de tram de Catalunya



AMPOSTA (Montsià).- El Servei Català de Trànsit ha anunciat aquest dijous que durant aquest primer trimestre del 2014 instal·larà el primer radar de tram a Catalunya, en el tram de la carretera N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita. L'objectiu, segons Trànsit, és mantenir la tendència reductora en la mortalitat viària. I és que els accidents de trànsit mortals a les carreteres de les Terres de l'Ebre tenen com a principal escenari l'N-340 i es concentren durant l'horari laboral. Així ho ha constatat el Servei Català de Trànsit (SCT) en el seu balanç de 2013 al territori, període durant el qual s'han registrat tretze víctimes mortals a la carretera, una més que l'any anterior. L'encarregat d'anunciar la mesura ha estat el cap territorial de l'SCT, Eusebi de l'Olmo, que ha explicat que el de l'N-340 entre Amposta i la Ràpita serà el primer dels tres radars de tram de Catalunya. Abastarà els dos sentits de la circulació al llarg de cinc quilòmetres. La xarxa de radars, a més, també comença a incorporar lectors de matrícules per obtenir informació sobre els vehicles per contrastar si han superat la ITV o disposen dels requisits legals per circular.

Segons el Servei Català del Trànsit, aquest increment en la mortalitat a les Terres de l'Ebre  no taca l'evolució positiva global dels últims anys amb un decrement de la mortalitat del 48% des de l'any 2010. Tot i això, i per contrarestar el repunt, la Generalitat treballarà en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals a les empreses.

En canvi, en franja nocturna i els caps de setmana els morts en accident de trànsit s'han reduït un 50 i un 60% respectivament al conjunt de les Terres de l'Ebre. Per comarques, la Terra Alta i el Montsià registren un decrement anual de la mortalitat respecte el 2012. De fet, en el cas de la Terra Alta, no hi ha hagut cap mort, mentre que al Montsià s'ha reduït de tres a dos morts. Al Baix Ebre va incrementar de 8 a 10 morts i a la Ribera d'Ebre de 0 a 1.

Quant al tipus de vehicle implicat, durant el 2013 no es va registrar cap mort en el cas de les bicicletes, els ciclomotors, el tractors de camió, els vianants, els vehicles sense motor i els tot terrenys. En canvi, hi ha hagut un augment de la mortalitat en el cas de les motocicletes passant d'1 cas a 4 casos. Pel que fa a les franges d'edat de morts en accident de trànsit, les més elevades continuen sent les compreses entre els 35 i 44 anys i entre 45 i 54 anys, mentre que el tram de més de 74 anys ha experimentat una reducció més accentuada.

Via Canal 21 Ebre i ACN

2 comentaris:

  1. per recauda sempre ens posen devant ...

    ResponElimina
  2. de tortosa a LLeida per el eix nomes en tene 4 de fixos en 110 klsm ,,la mare quem va matricular i a llocs sense sinistres ... es vergonyos

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta