14 de març de 2014

Trens semidirectes uniran Tortosa i Barcelona amb combois de la sèrie 449, a partir del 20 de març




TORTOSA (Baix Ebre).- El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, han presentat aquest divendres a Tortosa les millores que s’introduiran en les comunicacions a les Terres de l’Ebre. Unes millores que es concreten amb quatre serveis semidirectes entre Tortosa, Tarragona i Barcelona, que reduiran el temps del trajecte actual entre 14 i 23 minuts. Aquests nous serveis es faran amb trens de la sèrie 449, més moderns i confortables. La resta del material mòbil que circula per les línies R15 i R16 s’anirà substituint progressivament, d’acord amb les condicions de servei consensuades amb la companyia.


A partir del dia 20 de març, que és quan entraran en funcionament les noves Rodalies del Camp de Tarragona i les millores a les Terres de l’Ebre, es realitzaran quatre noves expedicions al dia entre Tortosa, Tarragona i Barcelona. Seran directes entre Tarragona i Barcelona, fet que permetrà reduir fins a 23 minuts el temps del viatge. En total es faran 9 expedicions diàries de Tortosa a Barcelona, i 10 en sentit contrari. A més, el dia 20 es posen en funcionament dos nous serveis diaris que enllaçaran Reus i Barcelona amb parada a Torredembarra, Altafulla, Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú, que permetran mantenir l’oferta de trens d’aquestes poblacions amb Barcelona i incrementar fins a 35 serveis diaris a la relació Reus - Barcelona.

Però el més destacat és que els serveis semidirectes es faran amb trens de la sèrie 449. La seua estructura és d’alumini i en el seu disseny dominen les línies corbes i amb un tester aerodinàmic i un finestral al llarg de tot el tren. La millora dels serveis a les Terres de l’Ebre també inclou la substitució progressiva durant aquest 2014 i 2015 dels trens de la sèrie 470 de les línies R15 (connecta Barcelona amb Riba-roja d'Ebre, passant per Tarragona i Reus) i R16 (connecta Barcelona amb Tortosa i Ulldecona, passant per Tarragona), que seran substituïts per trens de la sèrie 447 remodelats. Aquests nous trens permetran millorar el confort interior dels combois, i incrementar la fiabilitat i puntualitat del servei. A més, disposaran de serveis adaptats a persones de mobilitat reduïda.





D’altra banda, a més de reduir el temps de viatge i la posada en servei del material mòbil i l’increment de l’oferta de trens entre Reus i Barcelona, el conjunt d’actuacions preveu la millora qualitativa del servei, d’acord amb el contracte de serveis amb Renfe, a través de diferents indicadors que permetran avaluar la puntualitat, regularitat, satisfacció dels usuaris, accessibilitat, confort dels trens, l’atenció al client i la informació.

Imatge Sílvia Alarcón (Canal 21 Ebre)

2 comentaris:

  1. A VORE SI ÉS VERITAT I TENIM UN SERVEI DE TREN I TRANSPORT PÚBLIC EN GENERAL DIGNE...

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta