17 de març de 2015

La nova marca turística d'Amposta integra els símbols del riu Ebre, el pont penjant i la meitat sud del Delta



AMPOSTA (Montsià).- Amposta estrena una nova marca turística amb un logotip que integra el riu, el pont penjant i el delta de l'Ebre dins de la silueta de la lletra 'A' que identifica la ciutat. La imatge de la marca 'Amposta-Delta de l'Ebre', que es podrà veure al nou espai Delta Quilòmetre 0, és la nova aposta de l'Ajuntament en matèria de promoció per difondre i potenciar l'oferta del municipi en tots els àmbits. En aquest sentit, el logotip, que ha estat creat per l'empresa Simbòlic Comunicació, s'integrarà i adaptarà a la imatge de les diverses accions i esdeveniments al llarg de l'any. L'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, ha defensat que la nova marca potenciï l'hemidelta dret de l'Ebre, el "gran desconegut".

"No és una marca estàtica, sinó dinàmica, flexible i proactiva", ha explicat Ferré, qui considera que la imatge presentada "recull perfectament els emblemes turístics de la ciutat". La idea, segons ha desenvolupat, ha de permetre potenciar l'oferta turística i gastronòmica local adaptada a les variacions de l'oferta de "cada època de l'any", sigui en el camp gastronòmic, de patrimoni natural, esportiu o de lleure.

Addicionalment, el logotip pretén remarcar un dels altres punts fonamentals de la marca: la promoció dels actius naturals, gastronòmics i turístics de l'hemidelta dret, on s'ubica el terme municipal d'Amposta, i que Ferré ha definit com "el gran desconegut del parc natural". "Es coneix més la part esquerra però hi ha una oferta més important a l'hemidelta dret", ha subratllat l'alcalde, tot citant els espais més emblemàtics de la zona i reivindicant la zona costanera del municipi. "Volem remarcar l'hemidelta dret sense renunciar als actius del delta de l'Ebre en el seu conjunt", ha aclarit.

La imatge de la marca es presentarà en societat el pròxim dissabte, amb la inauguració -a càrrec del president de la Generalitat, Artur Mas-, de la nova oficina de turisme o l'espai Delta Quilòmetre 0, a l'antic escorxador. També serà present a Internet, a través del web i de les aplicacions per a mòbil. A partir d'aquí, formarà part de la imatge promocional dels diferents esdeveniments i activitats, entre d'altres, del Centre de Tecnificació Esportiva, del Centre d'Art de les Terres de l'Ebre-Lo Pati, la Biblioteca o el Mercat Municipal.

Segons l'empresa que l'ha dissenyat, Simbòlic Comunicació, es tracta no només d'una "aposta estètica" sinó, sobretot, d'una "estratègia de comunicació" per posicionar Amposta i crear una visió positiva entre els seus públics objectius. "És una primera pedra amb la qual començarem a partir d'ara a construir", ha subratllat Xavier Gasol, responsable de l'empresa.

Segons ha remarcat, el logo creat és identificable, fàcil de recordar, perdura en el temps i funcionarà com a "marca paraigua" d'elements com l'arròs, el paisatge o l'esport "i que ningú se senti exclòs". Segons Gasol, es tracta també d'un disseny actual però no llastat per la modernitat i podrà perdurar en el temps, amb versatilitat i que s'adapta a diferents colors o formats de composició.

L'empresa ha acceptat l'encàrrec per un pressupost de 2.000 euros, un cost "simbòlic", segons ha remarcat el regidor de Turisme, Francesc Paz. Gasol ha explicat que la implicació de l'empresa en el projecte és una "inversió de futur", atesa la previsió de continuar implementant les actuacions previstes de promoció. "Teníem un especial interès de treballar al delta de l'Ebre", ha justificat Gasol. Simbòlic Comunicació, especialitzada en turisme ambiental, ha realitzat projectes per a marques com Tarragona Turisme, Turisme Priorat o Vall de Boí. / Via ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta