25 d’octubre de 2015

Interior reclama a Foment l'aplicació immediata del model de l'N-2 al tram ebrenc de l'N-340


TORTOSA (Baix Ebre).- El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha exigit al ministeri de Foment que la "mesura provisional" de les bonificacions per als vehicles industrials, que va anunciar aquesta setmana el secretari d'Infraestructures a la Cambra de Comerç de Tortosa, s'apliqui de manera immediata seguint el model gironí, amb desviaments dels camions, de l'N-340 cap a l'AP-7, obligatoris. Jané ha reclamat que s'ha de celebrar en pocs dies la reunió pendent, des de fa setmanes, de la comissió bilateral entre la Generalitat i el govern espanyol on concretar el calendari de mesures. També ha defensat davant els alcaldes que caldrà seguir amb l'abalisament l'N-340 amb cons mentre no es treguin els camions de la via.

El conseller d'Interior, Jordi Jané, s'ha reunit aquest divendres amb els alcaldes afectats per l'N-340 a les Terres de l'Ebre per mirar d'accelerar la concreció de les solucions que no arriben per reduir el trànsit i l'accidentalitat de la carretera. "S'ha de trobar una solució immediata. La situació s'agreuja a partir que l'autovia existent s'acaba a l'Almadrava i ens trobem que amb la variant de l'Aldea, tenim tot un augment del trànsit a al zona i augment dels accident. "És una vergonya que una carretera de l'Estat, Foment no hagi pres mesures i no tingui l'autovia enllestida al territori i trobar-nos amb l'autovia intermitent que passa de llarg per les Terres de l'Ebre", ha afegit.

Jané ha exigit que el ministeri es reuneixi la propera setmana amb la Generalitat, convocant la comissió bilateral que fa setmanes que segueix pendent de la trobada, i que les bonificacions anunciades a la Cambra de Comerç de Tortosa per als vehicles industrials es donin "amb urgència", sent obligatori el desviament des de l'N-340 cap a l'AP-7 de manera subvencionada, seguint el model gironí de l'N-2. "El que digui un reposable de Foment parlant amb el responsable de la Cambra de Tortosa, el que diu que farà, li demanem que ho faci", ha reclamat Jané.

"Prou que pateixen els camions al tenir l'N-340 en l'estat que està a les Terres de l'Ebre, com per haver d'anar per l'autopista sense bonificacions", ha dit el conseller. "No volem ser menys que Girona perquè ha donat resultats positius tant pel que fa a la regulació del trànsit com per la reducció d'accidents", ha apuntat.

Seguirà l'abalisament amb cons
Els cons no són la solució definitiva. En això coincideixen els alcaldes afectats però seguiran fent-se els abalisament els divendres i dilluns metre no es treguin els camions de l'N-340. "El dia que es facin efectives les bonificacions no caldrà ni un sol con perquè al densitat del trànsit a la zona no els farà necessaris. No els posem per caprici, els posem per una situació greu d'accident i des de que hi són, no s'ha produït cap altra víctima mortal. Ho hem fet preventivament com posar més patrullatge i més presència dels Mossos d'Esquadra", ha defensat el conseller.

Les rotondes complicaran la situació
 "Les obres amb rotonda encara fan més incompatible el trànsit actual que pateix N-340", ha assegurat. Per això, per al conseller, les mesures que han reclamat els ajuntaments en les mocions que han aprovat tots els municipis, són "de sentit comú". "Hem d'anar tots a la una amb un missatge serè però exigent per concretar quan arribin les solucions", ha dit. / Via ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta