27 de novembre de 2015

Tortosa preveu rebaixar el preu del bitllet del transport públic fins a un 46%

 

TORTOSA (Baix Ebre).- L'Ajuntament de Tortosa treu a licitació la concessió del servei públic de transport col·lectiu urbà de viatgers al municipi per als pròxims 15 anys. Per un import d'1,5 MEUR, el ple de dilluns iniciarà l'expedient de contractació que es podria adjudicar el pròxim mes de febrer i entrar en vigor a l'estiu. L'objectiu és fer més eficient i assequible el transport públic i, per això, s'abarateix el preu del bitllet. El bitllet senzill passarà a costar 1 euro, mentre que si es compra la targeta abonament de deu viatges sortirà per 0,85 euros. Els estudiants tenen una rebaixa en el preu del bitllet d'un 20% i cada viatge passarà a costar 0,60 euros. L'estalvi més destacat es fa pels jubilats i pensionistes amb una renda de suficiència (IRSC) inferior a 1,5 que veuran reduït el preu del bitllet en un 46% i passarà a costar 0’40 euros, i la resta de pensionistes pagaran 0’70 euros. Afectarà les línies L2 i L3, les úniques totalment urbanes, ja que l'L1 la gestiona la Generalitat perquè també arriba fins al municipi veí de Roquetes.

 A més, tal com ha explicat la primera tinent d'alcalde i responsable de Mobilitat, Meritxell Roigé, amb l'objectiu de potenciar l'ús del transport públic també s'han ampliat les dos línies urbanes amb noves parades. Pel que fa a l'L2, s'amplia el recorregut que feia pel barri de Sant Llàtzer, arribant a l'avinguda Canigó i el nou centre educatiu, per després continuar fins a l'Hospital Verge de la Cinta i el centre. Respecte l'L3 que anava al barri de Remolins, canvia el seu recorregut per endinsar-se, per primer cop, al centre històric i nucli antic, apropant el transport públic a la Biblioteca, al barri del Rastre, i també donant un servei turístic amb parades a les avançades de Sant Joan i el Parador.

En dissabtes es crea una línia nova que fusiona les dos línies urbanes en un únic recorregut. En tots els casos, s'estableix l'estació d'autobusos, al barri del Temple, com a punt de partida i final. Els horaris també s'adapten a les necessitats i al matí i fins al migdia sortiran busos cada mitja hora, mentre que a la tarda el servei es farà cada hora. Tots els vehicles es canvien i s'adapten a les necessitats del servei i seran microbusos amb capacitat per a 21 persones. Actualment, els usuaris anuals d'aquestes dos línies a Tortosa són unes 70.000 persones. / Canal 21 Ebre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta