22 de juliol de 2006

L'anella viària del Delta tindrà més de 50 quilòmetres i costarà 40 milions d'euros

La Generalitat treu a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya va publicar ahir l'anunci de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de l'anella viària del Delta i la seua connexió amb la població de l'Ampolla, l'autopista AP-7 i la carretera N-340. El projecte preveu una inversió superior als 40 milions d'euros, per millorar les comunicacions entre Sant Carles de la Ràpita, Amposta, Deltebre i l'Ampolla, a través d'una anella viària de més de 50 quilòmetres que també tindrà trams de carrils per a ciclistes.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va remarcar ahir que l'objectiu del projecte és potenciar l'estructura viària del delta de l'Ebre, per millorar la mobilitat dels habitants i impulsar la promoció turística. En aquest sentit, la construcció de l'anella viària és una de les prioritats que establien el pla director del Delta i el pla territorial de les Terres de l'Ebre. La previsió de la Generalitat és que el període d'informació pública i els tràmits mediambientals necessaris es resolguin durant l'any que ve, per iniciar després la redacció dels projectes constructius. De fet, l'anella viària també inclourà el nou pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre, un projecte que tancarà l'anella i que també ha iniciat ja els tràmits d'informació pública.
L'anella unirà les poblacions de l'Aldea, Camarles, Deltebre, Sant Jaume d'Enveja, Poblenou del Delta, Sant Carles de la Ràpita i Amposta, i tindrà més de 50 quilòmetres, si tenim en compte la nova carretera que unirà Camarles amb l'Ampolla, l'autopista AP-7 i la carretera N-340. Amb tot, la Generalitat ha previst la millora de les carreteres ja existents, així com el traçat d'alguns camins del Delta.

> Nova carretera Camarles-l'Ampolla

La intenció de la Generalitat és que el projecte de l'anella viària eviti al màxim l'obertura de més traçats i també minimitzar l'impacte ambiental i paisatgístic al Delta. L'itinerari distingeix entre cinc trams, amb amplades d'entre 8 i 9 metres, que també inclouen la construcció d'una anella paral·lela de carrils per a ciclistes. Així, l'anella ciclista tindrà una amplada de dos metres, i estarà pavimentada amb material granular. La previsió és fer-la sobre els camins de servei de la xarxa de canals de reg, sobre camins agrícoles i sobre pistes de nova creació, amb l'objectiu de promoure'n l'ús turístic. La millora de les carreteres existents i el condicionament de l'anella ciclista té un pressupost conjunt de 37,2 milions.
Pel que fa a la nova carretera que connectarà Camarles amb el nucli de l'Ampolla, l'autopista AP-7 i la carretera N-340, la Generalitat calcula que costarà 3,4 milions d'euros. El vial es convertirà en l'accés principal a l'hemidelta esquerre, amb una longitud de 4,4 quilòmetres que aprofitarà uns 800 metres de l'actual TV-3401.

El Punt (22-Juliol-2006)

Cap comentari:

Publica un comentari

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta