22 de novembre del 2006

El pont de Deltebre i Sant Jaume es farà al mateix temps que l'anella viària

El projecte vol respectar el paisatge del Delta i està pensat com una prolongació dels carrers

El delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Miquel Castelló, va assegurar ahir que el nou pont entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja es construirà al mateix temps que la futura anella viària del Delta. Castelló va advertir que el pont i l'anella viària són dos projectes que es tramitaran de manera paral·lela, però va dir que la Generalitat intentarà que la tramitació i el calendari de les obres es programin de manera complementària, per fer coincidir les obres. El delegat del govern, que ahir va comparèixer amb els alcaldes de Deltebre i de Sant Jaume d'Enveja, va recordar que les obres del pont podrien començar durant la tardor del 2007.

Miquel Castelló va destacar que la construcció del pont entre Deltebre i Sant Jaume i les obres de l'anella viària del Delta són dos projectes que van en paral·lel, però que comparteixen un important nexe d'unió. Així, el delegat del govern a les Terres de l'Ebre va detallar que el pont entre Deltebre i Sant Jaume és la «peça clau» que unirà la futura anella viària per damunt del riu, i que per tant la Generalitat té previst encarregar la redacció dels projectes a la vegada, i també treure'ls a concurs de manera simultània. «Són dos projectes que han d'anar complementant-se i amb uns terminis d'execució bastant coincidents, per intentar fer coincidir també les dues obres», va afegir Castelló. El delegat va reiterar que les obres del pont podrien començar durant la tardor del 2007, i que la inversió prevista per la Generalitat és de 9,8 milions d'euros. Castelló va concloure que el termini d'execució és de 18 mesos, i que per tant el pont podria estar fet en dos anys i mig.

> Un passeig fluvial penjant

Un dels responsables del projecte guanyador, l'enginyer Diego Cobo, va reiterar que el nou pont penjant està emmarcat en la futura anella viària del Delta, i va detallar que tindrà dues rotondes que l'enllaçaran amb els carrers de les dues poblacions. De fet, Cobo va explicar que han volgut integrar el pont al paisatge del Delta, però que per a l'enginyeria Tec-4 i el projectista Jiri Strasky també ha estat important que El Passador fos una prolongació dels carrers i dels passejos fluvials de Deltebre i Sant Jaume d'Enveja. Així, a l'interior del pont hi haurà dos vials per a vehicles de motor, però també un passeig amb un carril bici, zona de vianants i també uns bancs per descansar.

El Punt (22-Novembre-2006)

1 comentari:

  1. Puc comprendre les necessitats d'aquest pont, pero a la vegada tinc una certa nostàlgia pel que representaba de romàntic i lúdic el pas de barca..Per mi sempre ha sigut una escusa per portar gent de Barcelona a donar la volteta pel delta..El pas de barca a la posta de sol...no tenia preu!!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta