6 de març del 2008

Els veïns del Canalet entreguen 1.547 signatures per reclamar un altre traçat

La plataforma insta la Generalitat a negociar la variant de l'eix de l'Ebre amb l'Ajuntament de Tortosa

Mig centenar de veïns de la zona de xalets del Canalet van concentrar-se ahir al migdia davant de la Delegació de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, on van presentar 1.547 signatures contra els traçats que Carreteres ha proposat per a la futura variant de l'eix de l'Ebre (C-12). La majoria de les signatures van recollir-se durant l'última Fira de l'Oli de Jesús, per donar suport a la plataforma Salvem lo Canalet, que reclama que la Generalitat reconsideri el seu plantejament i accepti negociar una solució millor amb l'Ajuntament. De fet, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ja va anunciar que rebutjava el dos traçats proposats per Carreteres.

Un dels portaveus de la plataforma Salvem lo Canalet, Andreu Valentín, va recordar que els veïns no estan d'acord amb les propostes de traçat que la Generalitat ha fet arribar a l'Ajuntament de Tortosa. El primer traçat travessa la zona de xalets, mentre que la segona opció sí que té una afectació menor, encara que «igualment» perjudica el sector del Canalet. A més, Valentín va afegir-hi que el col·lectiu veïnal dóna suport a la posició manifestada fa pocs dies per l'Ajuntament, que també ha rebutjat les propostes de Carreteres. De la mateixa manera, el també portaveu Antoni Melero va destacar les bones intencions del tercer traçat, proposat pel govern de Tortosa, i que respecta el punt d'entrada des de Roquetes. De fet, el traçat és més recte que els proposats per la Generalitat i no acaba a la zona de Casablanca, sinó a l'altura d'Aldover. Amb tot, tant Valentín com Melero van reiterar que la plataforma Salvem lo Canalet continua defensant que la millor opció, tant per a la zona del Canalet com per a Tortosa i la resta del territori, seria la que traslladaria la variant de l'eix de l'Ebre encara més a l'oest, resseguint el corredor del canal Xerta-Sénia.
«Però la Generalitat ens ha dit que això seria impossible, ja que ells volen fer una circumval·lació i no una carretera nova», va assenyalar Valentín. El portaveu veïnal va insistir que l'afectació d'una variant paral·lela al Xerta-Sénia seria molt menor, sobretot perquè hi ha menys cases. «No descartem cap tipus de mobilització, encara que fins ara ens hem comportat d'una manera molt civilitzada», va afegir-hi, abans de recordar que els veïns del Canalet ja fa dos anys que es mobilitzen. «No ens importa passar més temps, però tant de bo això s'acabi demà perquè hagin aprovat un traçat satisfactori», va reclamar. De fet, Valentín va dir que la plataforma ja fa mesos que espera que la Generalitat tregui a informació pública l'estudi informatiu del traçat. «El retard només crea discòrdia entre els veïns i paralitza possibles obres i noves plantacions», va lamentar.

>«Les nostres cases no són il·legals»

Segons un estudi encarregat a un grup de treball de la URV, el primer traçat de la variant afectava entre 200 i 300 propietaris. «És difícil dir quants afectats hi ha, ja que també ho són els que tindran la casa a 100 metres de la nova carretera, o els que tinguin problemes per accedir a les finques», va matisar el portaveu de Salvem lo Canalet. A més, Andreu Valentín va assenyalar que els seus xalets són tan legals com els de la Simpàtica, i més després que el nou pla d'ordenació urbana municipal (POUM) reconegui el Canalet com a zona urbana. El portaveu va recordar que la majoria de les cases tenen més de 20 anys, i que els propietaris paguen la contribució des de fa més de cinc anys. «Si l'Ajuntament estigués cobrant els impostos de cases il·legals, el conflicte seria molt més greu», va asseverar Valentín.

El Punt (6-Març-2008)

9 comentaris:

  1. La variant per Prat de Comte- Horta-Arnes i Vall-de-roures i així no afectarà a ningú.... O si?

    ResponElimina
  2. No entiendo nada.
    Son legales, pero solo llevan 5 años pagando la contribución, y los otros 15, por lo que entiendo se construyeron siendo ilegales, se saltaron la ley a la torera y ahora se refugian en su legalidad. Mientras los conductores a sufrir atascos para que los señoritos no les toquen las casas.
    Segun estos vecionos, cuando se aprueba una ley, hasta dentro de 15 años no vale.

    ResponElimina
  3. variant pel canalet, JA!!!

    ResponElimina
  4. Lo món està ple de sinvergüenses... No ho arreglarem això...

    ResponElimina
  5. Que les hi porten a Bel les firmes.
    No els va prometre el "oro y el moro"

    PLATAFORMA VULL LA VARIANT PEL CANALET JA!!!

    ResponElimina
  6. Fa uns 4 anys el meu home i jo ens vam plantejar fer-nos una casa unifamiliar... però on?, els meus pares tenen un hort prop de Tortosa i vàrem pensar de fer les trampes que es fan avui dia de "magatzem agrícola" i una volta passada la inspecció pues a la ja tens la casa unifamiliar aïllada, en una zona de moment tranquil·la i a més t'has estalviat una grapat (però un grapat bo) de diners.
    Però vam pensar... i si mai en un nou POUM ho converteixen en polígon? i si mai hi volen fer passar una carretera i ens agafa al mig o a la vora? i si..." massa i siss..

    Finalment ens vam embolicar en una parcel·la urbana que ens va costar un bon pico, vam fer un projecte,una direcció d'obra d'arquitecte i aparellador, vam pagar un permís d'obres a l'ajuntament, una fiança d'enderrocs... i no cal dir que abans d'entrar cap màquina a la nostra parcel·la ja ens havíem gastat els estalvis que segurament amb l'altra opció hauríem pogut fer almenys aigües fora...

    Però bé, ja sabíem on anàvem, després de 4 anys de la nostra decisió finalment ja vivim a la casa nova, que segurament acabarem de pagar quan tinguem vora 65 anys.

    Així que a mí també hem sap greu ara haver de patir el trànsit per l'eix de l'Ebre més temps del necessari perquè al canalet es va crear un nucli de població durant molts anys il·legal amb el consentiment de l'ajuntament, això sí, no tota la culta és de la gent que tenen les cases allí.

    Hem sap greu pels afectats però a mí com a ciutadana que crec que he fet les coses bé m'agradaria que aquesta important carretera es fes el més aviat possible per a la millora del trànsit en aquesta via que tant ens fa falta, a veure si al final se quedarà en no res i no la faran per cal lloc. D'AFECTATS SEMPRE N'HI HAURÀ, CARA'M.

    ResponElimina
  7. No ha de ser tan difícil fer la carretera esta. Només cal que porten la supermàquina del carrer de la Mercé, i tots los xaletets estan aplanats en un quart d'hora.

    ResponElimina
  8. 4:01, Chapeau.

    ResponElimina
  9. Un " agosserat" periodista va preguntar al portaveu de la plataforma que si la variant afectes a la Simpatica, ja no estaria resolt?
    Jo, que tambe soc agosserat pregunto:
    Quantes d'aquestes 1547 signatures son de menors d'edat?
    I per a Pere Panisello: Tenen mes valor aquestes firmes que les que van signar el seu dia contra el PHN?, perque clar, les paraules( mes o menys textuals) a TTV ( Tortosa Tele Vergencia),del President de l'EMD van ser que no es podien ignorar aquestes firmes i la voluntat dels afectats.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta