
«La nostra voluntat és que la variant de l'eix de l'Ebre vagi per l'altra reserva de sòl, pel corredor del Xerta-Sénia que hi ha al pla d'ordenació urbanística municipal (POUM)», va detallar la regidora d'Urbanisme. Meritxell Roigé va recordar que Carreteres només ha dibuixat les seues tres propostes de traçat dins de la reserva de sòl que travessa el sector del Canalet, i que l'Ajuntament va incloure al POUM com a condició perquè la Generalitat aprovés la nova ordenació. Fins ara, la Generalitat s'ha oposat a la solució del Xerta-Sénia perquè, més que una variant, suposaria la construcció d'una nova carretera. Però Roigé va precisar que el desdoblament pel corredor del Xerta-Sénia no només salvaria el sector del Canalet, sinó que també evitaria l'impacte sobre el poble de Vinallop.
Fins a la publicació de l'estudi informatiu, no se sabia que Carreteres també ha projectat la construcció d'un gran nus de comunicacions a Vinallop, ja que l'eix de l'Ebre s'ha de connectar amb la també renovada carretera d'Ulldecona a Tortosa. «Al marge del que passe amb el Canalet, hem de buscar una solució per salvar Vinallop», va assenyalar l'alcalde, Ferran Bel. Així, Bel va dir que podrien des plaçar el traçat entre Vinallop i el riu, i construir el nus de carreteres a l'horta de Vinallop, sense afectar el poble, l'espai protegit de la vora de l'Ebre i les cases construïdes al llarg de l'actual carretera. D'altra banda, Bel va dir que també negocien el desdoblament amb quatre carrils de la carretera que quedarà entre Vinallop i Tortosa, ja que 14.000 dels 16.000 vehicles que cada dia passen per l'eix de l'Ebre ho fan per entrar a la ciutat.
El Punt (6-Maig-2008)
M'agradaria que els nostres governants deixessen de trinxar el pais per tot arreu.
ResponEliminaM'agradaria tindre una bona xarxa de transport públic. Amb més horaris i més econòmica. Una xarxa que comuniqués amb tot lo pais i vertebrés lo territori. Una xarxa pública de ciutat en cara i ulls.
L’única funció d’aquesta proposta és alentir les obres del desdoblament de l’Eix de l’Ebre.
ResponEliminaI si fem una plataforma per a que la variant passi tant a prop com sigue posible dels nuclis de poblacio?
ResponEliminaSegons la Sra. rigidora d'urbanisme, el desdoblament pel corredor del Xerta-Sénia no només salvaria el sector del Canalet, sinó que també evitaria l'impacte sobre el poble de Vinallop. Tant evident com que si no es fa la variant a part de no afectar tampoc a la zona del Xerta-Senia, tambe ens estalviariem uns quants milers de milions, que per al cas solucionaria tant el transit de la C12 com la solucio que ara fa seua l'ajuntament.
Embolica que fa fort.
Per una altra part, algun erudit de la politica em podria explicar com es posible que ara els de CIU es posin al costat de la plataforma Salvem lo Canalet i al seu moment no es posesin al costat de l'altra plataforma (PDE) tenin en compte que ara si que estan al seu costat.
Mira que si tingues alguna cosa a vere segons qui governe a la Generalitat......podria ser?