6 de maig del 2008

Tortosa s'enroca en demanar la variant de l'eix de l'Ebre pel canal Xerta-Sénia

La solució evitaria l'afectació al Canalet i Vinallop, mentre l'Ajuntament vol un nou accés a la ciutat

Les al·legacions de l'Ajuntament de Tortosa al traçat de la variant de la C-12 es fonamenten a reclamar que la Generalitat tinga en compte la reserva de terrenys que el consistori va fer a l'altura del canal Xerta-Sénia, i no només el corredor que travessa la zona de xalets del Canalet. Segons l'Ajuntament, el trasllat del desdoblament més a l'oest també evitaria l'impacte «greu» de la variant de l'eix de l'Ebre sobre el nucli de població de Vinallop, on caldrà construir un gran nus de comunicacions amb tres rotondes. D'altra banda, l'alcalde va anunciar que ja negocien per millorar l'accés a Tortosa des de l'eix de l'Ebre, amb quatre carrils.

«La nostra voluntat és que la variant de l'eix de l'Ebre vagi per l'altra reserva de sòl, pel corredor del Xerta-Sénia que hi ha al pla d'ordenació urbanística municipal (POUM)», va detallar la regidora d'Urbanisme. Meritxell Roigé va recordar que Carreteres només ha dibuixat les seues tres propostes de traçat dins de la reserva de sòl que travessa el sector del Canalet, i que l'Ajuntament va incloure al POUM com a condició perquè la Generalitat aprovés la nova ordenació. Fins ara, la Generalitat s'ha oposat a la solució del Xerta-Sénia perquè, més que una variant, suposaria la construcció d'una nova carretera. Però Roigé va precisar que el desdoblament pel corredor del Xerta-Sénia no només salvaria el sector del Canalet, sinó que també evitaria l'impacte sobre el poble de Vinallop.
Fins a la publicació de l'estudi informatiu, no se sabia que Carreteres també ha projectat la construcció d'un gran nus de comunicacions a Vinallop, ja que l'eix de l'Ebre s'ha de connectar amb la també renovada carretera d'Ulldecona a Tortosa. «Al marge del que passe amb el Canalet, hem de buscar una solució per salvar Vinallop», va assenyalar l'alcalde, Ferran Bel. Així, Bel va dir que podrien des plaçar el traçat entre Vinallop i el riu, i construir el nus de carreteres a l'horta de Vinallop, sense afectar el poble, l'espai protegit de la vora de l'Ebre i les cases construïdes al llarg de l'actual carretera. D'altra banda, Bel va dir que també negocien el desdoblament amb quatre carrils de la carretera que quedarà entre Vinallop i Tortosa, ja que 14.000 dels 16.000 vehicles que cada dia passen per l'eix de l'Ebre ho fan per entrar a la ciutat.

El Punt (6-Maig-2008)

3 comentaris:

  1. M'agradaria que els nostres governants deixessen de trinxar el pais per tot arreu.
    M'agradaria tindre una bona xarxa de transport públic. Amb més horaris i més econòmica. Una xarxa que comuniqués amb tot lo pais i vertebrés lo territori. Una xarxa pública de ciutat en cara i ulls.

    ResponElimina
  2. L’única funció d’aquesta proposta és alentir les obres del desdoblament de l’Eix de l’Ebre.

    ResponElimina
  3. I si fem una plataforma per a que la variant passi tant a prop com sigue posible dels nuclis de poblacio?
    Segons la Sra. rigidora d'urbanisme, el desdoblament pel corredor del Xerta-Sénia no només salvaria el sector del Canalet, sinó que també evitaria l'impacte sobre el poble de Vinallop. Tant evident com que si no es fa la variant a part de no afectar tampoc a la zona del Xerta-Senia, tambe ens estalviariem uns quants milers de milions, que per al cas solucionaria tant el transit de la C12 com la solucio que ara fa seua l'ajuntament.
    Embolica que fa fort.
    Per una altra part, algun erudit de la politica em podria explicar com es posible que ara els de CIU es posin al costat de la plataforma Salvem lo Canalet i al seu moment no es posesin al costat de l'altra plataforma (PDE) tenin en compte que ara si que estan al seu costat.
    Mira que si tingues alguna cosa a vere segons qui governe a la Generalitat......podria ser?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta