El pàrquing del Carrilet reobre la polèmica política dels aparcaments
Tortosa ha començat el nou curs polític amb una versió actualitzada de la polèmica sobre els aparcaments. Abans de les festes de la Cinta, el govern de Ferran Bel (CiU i ERC) va presentar el projecte per fer un pàrquing de 200 places al barri del Temple, al subsòl de la plaça del Carrilet. Bel va remarcar que es tracta del primer aparcament subterrani que es farà a Tortosa després de 23 anys i va lamentar que durant tot aquest temps l’Ajuntament no hagi planificat ni hagi encarregat cap estudi per fer més pàrquings, després de l’aparcament de la plaça d’Alfons XII. Aquesta afirmació ha molestat profundament el PSC, fins al punt que l’exalcalde Joan Sabaté ha acusat Bel de «mentir» per haver dit que el govern anterior no havia fet res. Així, tot i que tots els grups municipals van aprovar dilluns l’estudi de viabilitat del pàrquing del Carrilet, el projecte ha servit per reobrir una polèmica que CiU va aprofitar per desgastar el PSC i l’anterior govern municipal.
Sabaté ha recordat que els pàrquings van ser una de les prioritats dels socialistes, tot i que durant els seus vuit anys a l’alcaldia només va poder tirar endavant aparcaments en superfície. Sobretot, davant de l’edifici dels sindicats, al carrer Providència i als voltants del nou pavelló firal, ja que els aparcaments del centre i del barri de Ferreries van bloquejar-se per diferents motius. Sabaté ha replicat a Bel que no és cert que no es fes res per tirar endavant el pàrquing de la zona del mercat, ja que fins i tot van fer-se uns sondejos arqueològics que van confirmar la presència de restes al subsòl de l’antic mercat del peix. «També teníem un estudi socioeconòmic i un plec de clàusules, que vam passar per la comissió d’Urbanisme», ha remarcat Sabaté, que acusa Bel d’haver estafat els venedors del mercat per haver-los dit durant la campanya electoral que els faria un pàrquing en un any. «Fer un aparcament al mercat és inviable per diferents raons, per la proximitat del riu i perquè hi ha restes arqueològiques i canonades de serveis», ha precisat Sabaté. L’exalcalde recorda que només el PSC va parlar «amb honestedat» als venedors del mercat, comprometent-se a desplaçar l’aparcament uns quants metres al sud, fins als actuals terrenys de Renfe. Segons Sabaté, al subsòl dels terrenys que l’Ajuntament ha aconseguit alliberar, després de quinze anys de negociacions amb Renfe, es podrà fer un aparcament amb un miler de places, que donarà servei al mercat, a la zona centre i a la nova urbanització que es construirà en aquest sector, que també inclou 6.000 metres quadrats de zona comercial.
El PSC acusa el govern de Bel de falta de planificació i d’haver improvisat el pàrquing del Temple, que segons l’alcalde no apareixia en el pla d’acció municipal (PAM) per una qüestió de discreció. Però els socialistes també recriminen que Bel digués al desembre, durant una assemblea amb els veïns de Ferreries, que el pàrquing a la plaça Joaquim Bau podria descartar-se per problemes tècnics i d’espai, i que l’opció podria ser fer un pàrquing a la plaça Francesc Macià, al sector de Ferreries Nord. Sabaté també ha trobat a faltar la previsió de fer un pàrquing a la plaça Joaquim Bau, «el lloc de Ferreries en què és més necessari», en el projecte de reforma de les piscines. De fet, l’exalcalde ha desempolsat els plànols del seu projecte de reforma de les instal·lacions esportives, que preveia un aparcament de 500 places, per demostrar que sí que havia treballat en aquest projecte. Fins i tot ha reconegut que si el projecte no va tirar endavant va ser per la divisió del seu govern en la polèmica sobre l’enderrocament del velòdrom, un conflicte ciutadà en què el PSC també va veure la «mà negra» de CiU.
SETMANA DE LA MOBILITAT Enmig de l’escalfament del debat polític sobre els aparcaments, Tortosa comença dilluns, tot i que puga semblar una paradoxa, la Setmana de la Mobilitat. L’Ajuntament ha programat diversos actes per promoure les noves zones de vianants, conscienciar els ciutadans de la necessitat d’utilitzar el transport públic i la bicicleta, i fomentar els desplaçaments a peu. La policia local farà controls de trànsit per advertir de l’obligació de portar casc, i dimarts presentarà una campanya de seguretat viària a les escoles, amb els Mossos d’Esquadra. Dimecres el regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Valentí Marín, presentarà les millores en l’accessibilitat en alguns carrers de Ferreries. També s’instal·laran aparcaments per a bicicletes al pavelló firal, al Club de Rem, a les estacions d’autobusos i de tren, a la plaça dels Dolors i a la zona esportiva.
El Punt (21-Setembre-2008)
22 de setembre del 2008
1 comentari:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
i 4 aparcaments per a bicis a la Biblioteca, per favor?
ResponElimina