28 de novembre del 2009

L'IES de l'Ebre reclama aules prefabricades per avançar l'arribada del tercer institut


Protesta del centre tortosí contra el «racisme a l'educació», després de concentrar a primer d'ESO un 70% d'alumnes nouvinguts.

Professors i alumnes de l'IES de l'Ebre van protestar ahir contra el nou decret de preinscripció previst per la comissió de planificació de Tortosa. Els manifestants reclamaven l'entrada en funcionament del tercer institut en el curs 2010/2011, per evitar que l'IES de l'Ebre torne a concentrar la majoria d'alumnes nouvinguts i amb necessitats educatives especials.

Segons el director de l'IES de l'Ebre, Àngel Aznar, el nou decret de planificació consolidarà la segregació al centre dels alumnes nouvinguts i amb necessitats educatives especials. Aquest curs, el 70% dels alumnes de primer d'ESO són immigrats, mentre que el 30% tenen necessitats educatives especials. Ahir, els més de 50 manifestants portaven dues pancartes amb els lemes «Ni racisme ni guetos en l'educació» i «Igualtat i integració educativa per a tothom».

La protesta va tenir lloc just abans de la quarta reunió per definir el nou mapa escolar de Tortosa. L'IES de l'Ebre demanava l'entrada en funcionament del tercer institut de Tortosa, que s'ha de construir al barri del Temple, encara que siga amb aules prefabricades. Però Educació va rebutjar la proposta, i només va accedir a crear l'embrió del nou institut, amb un codi i un cos docent propi, que començaria a funcionar a l'IES de l'Ebre. Però la proposta no convenç l'IES de l'Ebre si abans no es garanteix que els alumnes dels CEIP Remolins i El Temple tindran «preferència» a l'hora de voler anar al nou institut.

Publicat a ElPunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 28-11-2009 Pàgina 10

5 comentaris:

  1. Ja no vull parlar ni del informe Pisa, ni d’altres estudis interns que han mesurat el nivell educatiu i d’instrucció de l’Estat. Pot ser que “entre todos la mataron y ella sola se murió”, però la realitat es que no mes cal veure el nivell d’altres indrets europeus i emmirallar-nos en ells, i pot ser renunciant a unes costums massa relaxades.
    Temes aparentment banals com els horaris, calendaris escolars i laborals veuríem que no ho son tant.
    Com es que a la resta d’Europa no se’n parla de compatibilitzar l’horari laboral i el familiar ?
    Ara ens queixem de les necessitats educatives d’una diversitat de gent que em abraçat sota la bandera del multiculturalisme, i de la manca d’incentius i estímuls dels joves autòctons i dels fills dels nouvinguts.
    En la meva opinió el problema no radica en ells, sinó en la manca total de cohesió social. Un concepte una mica rimbombant, però al no existir defineix mol be el tipus de societat que ens envolta.
    No m’agrada ser transcendent, però la realitat es tossuda, i es clar; ara veiem, com els nostres fills, que ja no tenien massa consciencia social, estan envoltats pels respectius drames familiars d’un atur monstruós que encara els desmotiva mes.
    Una prova del que dic, es que en altres temps, quan la cohesió social era ferma; aquesta situació hagués provocat revoltes, corredisses i mes d’alguna dimissió.
    Finalment, la cohesió social, la disciplina, i l’esforç individual son les tres “pastilles” que ens poden treure d’aquest atzucac. Per aconseguir-ho la societat hauria de fer respectar un principi elemental: l’autoritat.
    L’autoritat emana de la mateixa societat, i res te a veure amb l’autoritarisme.
    Sense autoritat a les aules no hi ha respecte, i sense respecte tampoc disciplina ni esforç.
    Aquesta cohesió social de la que parlava es la que ens ha de fer solidaris amb l’educador (autoritat), dons d’altra manera anem cap l’anarquia.

    ResponElimina
  2. Tenim un problema amb l'autoritat.
    Per exercir-la s'ha de ser capaç, entre altres coses.
    Llavors, parlem d'incapacitats?
    Com per exemple, 1, 2, 3, la de l'Ernest Maragall.
    I seguiria, però, qui tingue orelles que escolte.

    ResponElimina
  3. Quins Ies uns aproven a tots per que entrin els que ells volen i altres es volen espolsar als inmigrants

    ResponElimina
  4. La immigració ja fa temps que va passar a ser un greu problema, sobretot a la nostra ciutat.

    ResponElimina
  5. Jo crec que el problema no és la immigració sinó el com gestionem aquesta situació.
    Si en aquest cas, s'està parlant d'una concentració del 70% a 1ºd'ESO d'alumnat immigrat, crec que el que hi ha és una manca de distribució en tots els centres de secundària de la ciutat. A no ser que tots els centres tinguin un tant per cent similar de població immigrada a 1ºd'ESO.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta