3 de març del 2010

[Nota de premsa] Un taller d'ocupació de la Diputació instal·la un pont giratori a l'estació de Móra la Nova

Els alumnes treballadors del Taller d’Ocupació Elements Ferroviaris han finalitzat la instal·lació d’un pont giratori que permet canviar de via locomotores i vagons de tren. L’operació, que ha començat a les vuit del matí, s’ha realitzat amb dues grues de gran tonatge que han aixecat el pont i l’han encaixat a l’eix sobre el que gira.

Durant dos anys el taller d’ocupació, que gestiona Desenvolupament Local de la Diputació, (OADL) ha estat fent tasques de neteja i desenrunament del fossar on ara s’ha ubicat aquesta plataforma. Els últims mesos de treball s’han dedicat a fonamentar l’eix i a col·locar les vies sobre les quals gira aquest mecanisme.

Aquest pont, de 50 tones i 23 metres de diàmetre, es mou gràcies a uns motors elèctrics, i pot desplaçar fins a 300 tones de pes. Els alumnes treballadors han pintat el pont i han netejat de rovell els elements de subjecció per tal de poder-los reutilitzar. Aquesta plataforma, construïda a la Fàbrica Astilleros de Santander cap al 1922, va entrar en servei a la localitat andalusa de Puente Genil, i el 1980 és muntat a Granada, on dóna servei a trens Talgo.

El president de l’Organisme Autònom Desenvolupament Local de la Diputació de Tarragona, Joan Josep Malràs ha manifestat la seva “satisfacció per veure com un projecte que la Diputació ha tirat endavant col·laborant amb el territori i les entitats arriba a bon port”. “El valor d’aquesta obra no acaba en la recuperació de l’espai i la posada en marxa d’una infraestructura que s’havia perdut”, cal tenir en compte que el treball previ ha estat realitzat per un col·lectiu que, amb la formació que està rebent en aquest taller d’ocupació, “podrà tenir més oportunitats per trobar feina en aquest sector un cop acabi aquest període de formació ocupacional”.

A banda de la instal·lació del pont giratori, els membres del taller d’ocupació han fet tasques de condicionament de l’entorn i han substituït trams de via que estaven en mal estat. També s’han fet tasques de recuperació de la torre d’enclavament, on s’han recuperat instruments de comunicació, a més d’arranjar les parts de l’edifici que es trobaven en mal estat, per poder fer-lo visitable.


Aquests treballs s’han dut a terme amb la col·laboració de la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial, que des de fa anys treballa per recuperar els edificis, trens i infraestructures de l’estació de Móra la Nova que amb els anys han anat quedant en desús, i que poden constituir un atractiu.


La segona edició del Taller d’ocupació Elements Ferroviaris finalitza els seus treballs el proper mes de maig. Aquest projecte forma part de les actuacions de formació ocupacional que la Diputació de Tarragona gestiona mitjançant l’OADL i que compta amb el cofinançament del SOC i del Fons Social Europeu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta