12 de novembre del 2010

Els candidats del Camp i l'Ebre s'aboquen a la xarxa


Facebook és la xarxa social més utilitzada pels caps de llista de la demarcació, que sumen gairebé 11.500 ‘amics' · Poblet té més seguidors, però Sabaté i De los Ríos aposten més pel 2.0.

Amb la irrupció de les xarxes socials a internet, el missatge polític dels caps de llista ja fa dies que circula i s'escampa entre els militants, els simpatitzants i els possibles votants. Un públic que, amb les eines de la internet 2.0 com són Facebook o Twitter, ara ha assolit la categoria d'amics o de seguidors. Segons Marc Vidal, economista, blocaire i expert en xarxes socials, gairebé un milió de vots a tot Catalunya, entre un 8% i un 10% del total, es decidiran a partir d'allò que els indecisos llegeixin o vegin a internet. Al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre aquest és un factor que s'ha de tenir en compte, ja que té la borsa d'indecisos més alta del país, d'un 21%. Josep Poblet (CiU), Xavier Sabaté (PSC), Sergi de los Ríos (ERC), Rafael Luna (PP) i Hortènsia Grau (ICV) sortiran als cartells i als mitjans de comunicació tradicionals; però també als webs dels partits, als blocs personals, als perfils de Facebook, i als seus comptes de Twitter.

Josep Poblet tenia fins ahir a la tarda 4.571 amics a Facebook.Per tant, el candidat que surt amb més avantatge –segons els sondejos, CiU dobla en intenció de vot el PSC a la demarcació– també és el rei a la xarxa social per excel·lència. Però a banda del perfil, Poblet també té una pàgina pròpia a Facebook, amb més de 400 admiradors. El convergent no té gens restringit l'accés al seu perfil, i l'actualitza força sovint. De fet, ha canviat la fotografia del perfil un mínim de 15 vegades. La majoria de les actualitzacions són amb comentaris i enllaços de notícies en què apareix, com ara inauguracions d'obres o signatura de convenis com a president de la Diputació. També hi ha moltes fotografies d'actes polítics, i moltes imatges d'Artur Mas, però no acostuma a penjar-hi fotos des del telèfon mòbil. Tot i que té una entrada pròpia a la Viquipèdia i un impacte a Google amb 113.000 resultats, Poblet no té cap bloc personal ni és a Twitter.

Xavier Sabaté té un impacte de 57.500 resultats a Google i una entrada a la Viquipèdia, tant en català com en castellà. El candidat socialista manté un bloc a la xarxa Tinet des de l'any 2000, que actualitza molt sovint amb reflexions personals, articles d'altres polítics i discursos institucionals. Sabaté té 2.285 amics a Facebook. Ha canviat la foto del perfil en 16 ocasions, i és molt actiu en aquesta xarxa social. De fet, molt sovint actualitza el Facebook amb fotos enviades des de la seua Blackberry. Per exemple, una imatge de l'alcalde Lluís Miquel Pérez en una bugaderia industrial de Reus. A Twitter, Sabaté té 171 seguidors i ja acumula uns 440 missatges, en què publica el que penja a Facebook.

Sergi de los Ríos arriba a la campanya amb un bloc propi al web d'ERC, amb un impacte de 260.000 resultats a Google, i entrada a la Viquipèdia. A banda, també té un web propi amb domini “.cat”, que funciona com un portal als seus comptes en les xarxes socials. El republicà és el més seguit a Twitter, amb uns 347 missatges enviats i 482 seguidors. A Facebook, el qual té connectat amb el Twitter, té 1.440 amics, i està adherit a causes com Tarragona Decideix o la CANC. Només té una foto de perfil, però penja molt sovint imatges amb el mòbil.

Rafael Luna té un compte a Facebook amb 2.455 amics, on penja reflexions personals escrites en castellà i diversos articles. Té un compte a Twitter, on escriu en català, però no l'utilitza gaire. De moment, només té 27 seguidors i només hi ha penjats 42 missatges. El candidat del PP també té una entrada pròpia a la Viquipèdia, i un impacte de 63.000 resultats a Google, però comparteix nom amb un tallador de pernil.
Amb 31.500 resultats a Google, Hortènsia Grau té un bloc propi titulat Teixint les Xarxes, amb reflexions polítiques, ressenyes literàries i recomanacions de cinema. No és a Twitter, però sí a Facebook, amb 746 amics.

Publicat a ElPunt.cat i a

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta