11 de maig del 2011

Sabaté aposta pel tercer pont per millorar el trànsit a Tortosa


El candidat del PSC vincula el projecte a la reforma de l'avinguda de la Generalitat · Critica el desinterès del convergent Ferran Bel · Proposa la creació de la figura dels auxiliars de la policia local ·

El pla integral del centre de Tortosa, que inclou la urbanització dels terrenys de Renfe i la transformació de l'avinguda de la Generalitat en una rambla, és la proposta estel·lar del programa del PSC, que ahir també va presentar les seues propostes en mobilitat i trànsit. El candidat socialista, Joan Sabaté, va remarcar que la urbanització dels terrenys de Renfe anirà vinculada a la construcció d'un aparcament subterrani amb 1.500 places –300 més de les previstes al programa de CiU–, i que la reforma de l'avinguda de la Generalitat suposarà l'eixamplament de les voreres, amb la reducció d'un dels quatre carrils actuals. “Volem una avinguda de la Generalitat amb tres carrils; l'aixecament de la rasant de sota del pont del tren; unes voreres més amples i amb arbres, que permetin passejar amb tranquil·litat, i per tant una mobilitat més agradable d'un costat a l'altre de l'avinguda, per afavorir el comerç i sobretot l'accessibilitat al mercat”, va assenyalar.

Però segons el candidat del PSC, per fer compatible aquesta reforma urbanística i del trànsit, també caldria impulsar la construcció del tercer pont viari de Tortosa, entre el barri de Remolins i l'EMD de Jesús. “Seria una circumval·lació de la ciutat que trauria trànsit pel centre urbà de Tortosa”, va remarcar. En aquest sentit, Sabaté va assegurar que és “indignant” que l'alcalde i candidat de CiU, Ferran Bel, haja dit recentment que l'anterior govern de la Generalitat es va desentendre del projecte del tercer pont. Segons l'exalcalde, l'anterior conseller de Política Territorial es va comprometre a finançar el 50% del pont, i va criticar “el poc interès” de Bel cap al projecte. Així, Sabaté va assegurar que Bel no ha fet cap gestió a Madrid per aconseguir l'altre 50% del finançament. “Mai m'ha demanat, com a senador del partit en el govern, que li donés un cop de mà”, va recriminar-li Sabaté. “Això m'indica que no hi ha hagut cap interès per part de Bel en aquesta qüestió; de fet, en algun moment l'alcalde va dir que s'esperava fins a una altra conjuntura política”, va afegir-hi. “Suposo que Bel es referia a la connexió còsmica entre el PP i CiU a Madrid, que a Tortosa i a les Terres de l'Ebre ens ha portat sempre desgràcies importants, com l'amenaça del Plan Hidrológico Nacional (PHN)”, va recordar Sabaté.

+Àudios:
-Joan Sabaté (PSC) ataca Ferran Bel per no haver fet res per impulsar el tercer pont de Tortosa
-Joan Sabaté (PSC) critica la gestió de la policia local que ha fet el govern de Ferran Bel


Auxiliars de policia · D'altra banda, el candidat del PSC va remarcar que el municipi també necessita refer el pla de mobilitat sostenible, amb l'ampliació de les zones de vianants i de prioritat invertida, així com la construcció d'una passarel·la per a vianants aprofitant la pilastra de l'actual monument de la batalla de l'Ebre. A més, Sabaté es va comprometre a ampliar la plantilla de la policia local amb vuit o nou auxiliars de policia, que es dedicarien exclusivament a feines de regulació del trànsit. Segons l'alcaldable socialista, Bel i el regidor de Trànsit, Jordi Folqué, s'han inhibit durant quatre anys de la gestió política de la seguretat i del trànsit. Sabaté considera que l'alcalde no ha exercit el lideratge que li pertoca al capdavant de la junta local de seguretat, i que l'ha preocupat més donar una imatge de la policia local allunyada de les seues competències pròpies. “L'actuació de la policia local hauria de ser complementària a la dels Mossos d'Esquadra, i dedicar-se més a la gestió del trànsit i a la policia de proximitat, estar al carrer al costat de les persones i afavorir la convivència, tot fent complir l'ordenança de civisme”, va assenyalar Sabaté. En aquest sentit, els nous auxiliars de policia, que no haurien de passar per l'escola de policia i no portarien armes de foc, formarien part de la plantilla, però només amb competències de trànsit i de convivència cívica.

Publicat a El Punt

9 comentaris:

  1. A vore sinyó Sabater, lo de rambla és molt bonica i tal...però per on aniran els cotxes al centre de Tortosa? si treiem un dels dos únics carrers amples per circular per Tortosa, com s'arribarà al centre?ho volem o no la gent agafa els cotxes i moltes vegades per necessitat i no per caprici, la circulació de Tortosa hja està prou fotuda, almenys que hi hagi alguna alternativa per poder ciruclar i estacionar pel centre, quina proposen? o és una altra d'estes idees magnífiques que tant abunden aquests dies...no si encara me creure que les antenes afecten al personal, sobretot al polític!!

    ResponElimina
  2. Bé, vaig a aportar quelcom. Com, renuncio al meu protagonisme polític, aniré usant diferents cunyes electorals com a comentarista alternatiu, com ja vinc fent.
    Primer, l'avinguda ja era una rambla quan la circulació automobilista era molt menor.
    Segon, omplir el sot creat per la via del tren sembla evident, sempre que es canalitzen les aportacions d'aigues que baixen dels diferents carrers.
    D'altra banda l'espai del parc podria ampliar-se i millorar, permeten rampes d'accés al pas de vianants i bicicletes de la via verda. Igualment la construcció d'un petit alberg per a aquesta mena de visitants de la ciutat. Baix cost i un petit aparcament de bicicletes integrat amb aquesta rampa.
    Naturalment, la supressió del parking salvatge del Passeig de les Bicicletes, per a que recupere el parc els seus orígens ciutadans. Tornant-li un caire de "pulmó vert" i jardí d'espècies del territori.
    Per a la qual cosa haurien d'haver pisos d'aquest nou aparcament a preus mòdics.
    Igualment un pas verd per enllaçar un circuit ciclista, i de vianants, amb les vores del canal, protegides i respectant la via de servei del canal.
    I que les construccions a fer respectessin una altura digna, quatre pisos màxim, per humanitzar la ciutat. Els monstres només fan més feliços als constructors-especuladors, i fan més lletja la ciutat.
    La supressió d'aquesta muralla actual de la ciutat, la via del tren, s'ha de pensar molt bé, i participant socialment, per a que els bons pensadors de la ciutat puguen dir les seves i, entre tots, dignificar-la després de tantes especulacions constructives sense ordre ni concert.

    ResponElimina
  3. Lo del tercer pont és un clàssic de totes les eleccions.........., ja el trobava a faltar!!!!

    Jo no n'entenc gens d'urbanisme però em sembla que no és gens encertat plantejar un tercer pont entre Remolins i Jesús.

    El creixement natural de les ciutats és cap a les vies ràpides de comunicació, en el nostre cas, cap a la N-340, l'AP-7 i el tren. La ciutat creixerà cap allí de ben segur. Fer un tercer pont on es proposa, es potenciar el coll d'ampolla del Felip Pedrell.
    Per mi ja es va comentre un error en fer el pavelló i l'espai universitari en una zona amb tan mala comunicació (rodada o en tren) i la prova és el fracàs continu de moltes de les activitats que es fan allí, prquè anar´-hi és una odisea.

    De totes mnaneres encara queden moltes legislatures per continuar "sommiant" amb aquest tercer pont, a verure si mentre, algú es repensa la ubicació.

    ResponElimina
  4. Estic d´acord que falta el tercer pont, peró fins que aixó es decideixi ya una necessitat urgent i que cap partit politic a exposat al seu programa ni sigui compromés a solucionar.

    Es trata de la necessitat d´arreglar i adecenta el pont de l´estat, on cada dia que passa està més lamentable, rovellat, les juntes del paviment de la circulació de cotxes i les escales cada vegada més separades i no parlesem del paviment on circulen les persones, de vergonya, relliscós, trencasments i no diguem quan circula una persona descapaçitada.

    No em contestin que aixó no depèn de l´ajuntament, doncs ja ho sé, pero si que és responsabilitat de la classe politica que governa o governé la ciutat de fer les gestions oportunes i com a exemple la reparació del pont penjant d´Amposta.

    ResponElimina
  5. Susanna, entre "tipa", "pocarroba" i ara el pont....anem per a nota. ( et salva no de l'aigua )
    A pams. Encara que ara, consideréssim -que jo no- que el pavelló i el campus estan mal ubicats, el fet és que estan allí. llavors, bé deu ser més solució que problema el fer un pont antre Remolins i Jesús per descongestionar el transit?. O es que fent-lo a l'altura d'Anguera solucionaria el problema dels embussos del Felip Pedrell?
    No creus que tots els vehicles que, des d'una bona part ( la nova ) de Ferreries , Jesús, inclús Roquetes, Reguers, Alfara i tots els que venen de l'eix de l'Ebre, no ho tendrien més còmode i fàcil accedir a la zona que diem pel pont nou ? Diré més, fins i tot els que venint del Montsià per Vinallop segurament que ho tindrien millor. I més, els camions de gran tonatge que en èpoques determinades, venen de Bitem i Tivenys i han de passar per Tortosa vulgues o no, no els estaria bé ( a ells i a la resta ) agafar el pont a l'entrada Tortosa ?
    Això sí, crec que tens raó quan dius que no es farà, de moment.

    ResponElimina
  6. Parlant en plata. Jo necessito el tercer pont.
    L'embús del Paiolet es gran, sobre tot en esdeveniments.
    Un pont del que em sembla que hi han plànols a l'ajuntament des del 1979. Ves a saber a quin calaix!
    Et posen la mel a la boca....
    De totes maneres no estic d'acord amb la ubicació del palau de la Fira, el que també es va usar el pont com excusa a fer per posar-lo allí.
    No així amb la Universitat, encara que la situació hagués pogut ser una mica més al nord, mantenint l'espai del parc.
    Parc sacrificat i barri tancat de miranda als carrers per tres torres demencials. Un altre empastre dels que suportem a la nostra trista, i sense governs lúcids, des de fa tant de temps. Cap se'n salva. i parlo des de que tinc us de raó. Tradicionalment des de'ls set anys.

    ResponElimina
  7. Per mi, ficar el pavello a Remolins és al nivell de que va prendre la decisio de construir l'hospital en un lloc ideal per un castell - dalt de tot, i impossible d'accedir-hi!!
    Altra cosa és l'universitat i altres edificis publics, que no agrupen tanta gent en hores puntes.
    Pero, ja que esta on està el pavello, i encara que no este, demanar per demanar, prometre per prometre, "ponts per a tots". Out Of - si em votes, et faig un pont segur!

    ResponElimina
  8. És que si en compte que estem on estem, estesem a Reus o Tarragona, ja faria anys que tindríem, no la variant del Canalet, no, la del canalet i una altra a l'altra part de riu, precisament del pont que parlem ( si estes fet ) o de la carretera de Bitem fins a la Petja.

    ResponElimina
  9. Brian per als casos greus que arriben amb helicòpter, crec que és una bona ubicació.

    Que estrany que no aparegue un post de les antenes, ja el trobo a faltar!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta