Les estacions de les Terres de l’Ebre tornen a estar connectades amb l’estació de Sants de Barcelona ·
Este cap de setmana s’ha acabat el tall ferroviari de l’estació de Sants de Barcelona, que ha durat més de tres setmanes. Des de diumenge ha quedat reoberta, com estava previst, la connexió de Barcelona amb les línies de tren de Tortosa i Móra la Nova. Des del passat 4 d’agost, els usuaris de les línies de tres regionals de les Terres de l’Ebre s’han vist directament afectats per les obres prèvies a la cobertura del corredor de les vies que comuniquen l’estació de Sants amb el sud del país. Així, els viatgers de les línies de Tortosa- Ulldecona i de Riba-roja d’Ebre-Móra la Nova, anomenades R16 i R15 respectivament, han hagut de ser desviats per la línia de l’interior, per Vilafranca del Penedès, amb inici i final de trajecte a l’estació de l’Hospital de Llobregat.
Un cop a l’Hospitalet, i després d’un trajecte d’uns vint minuts més llarg del que és habitual, els viatgers ebrencs havien d’agafar l’autobús o bé la línia 1 del Metro, per poder arribar fins a Barcelona. Però a partir d’este diumenge passat, la situació ha tornat a la normalitat. El tall ferroviari s’ha perllongat durant un total de 24 dies. Durant este temps, els operaris han aconseguit col·locar les 108 bigues travesseres per al cobriment de les vies entre la plaça de Sants i la Riera Blanca. Les obres seguiran com a mínim fins al 2014, i donaran lloc a un gran passeig urbà.
29 d’agost del 2011
1 comentari:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Aquestes obres, fa anys i panys que estaven projectades. De fet, una de les reivindicacions veïnals més històriques al barri de Sants, ha estat el soterrament de les vies, ja que aïllen i trenquen moltes parts del barri.
ResponEliminaTot i l'oposició dels veïns, l'administració va optar per fer el calaix que estan fent ara, que a nivell social i arquitectònic continua sent una barrera al mig del barri. Curiosament, van aduir problemes pressupostaris per no fer el soterrament, però en canvi si que hi va haber pressupost per per soterrar les vies de l'AVE. Qüestió d'interessos de classe.
Amb l'excusa del projecte del calaix de vies, també han intentat desallotjar el Centre Social Autogestionat Can Vies, que porta més de 14 d'activitat. Tot i això,la forta pressió verïnal en favor d'aquet espai okupat, ha aturat els tres intents de desallotjament. L'últim fa menys d'un any.
Faig menció especial a Can Vies, ja que l'any de la sequera i l'intent de transvasament de l'Ebre cap a Barcelona, quan ben poca gent de l'Area Metropolitana de Barcelona es mullava contra el transvasament encobert, aquet espai alliberat va obrir les portes als Jóvens de les Terres de l'Ebre. Ha estat entre les parets de Can Vies, que és van preparar i organitzar l'inmensa majoria d'actes, xarrades, concentracions, cercaviles, accions.... en defensa de les Terres de l'Ebre a Barcelona en els darrers anys.