El Ministeri de Foment reactiva el projecte de la variant de l’N-420, després de més de 10 anys de tràmits ·
El Ministeri de Foment ha aprovat l’expedient d’informació pública del projecte de traçat de la variant de la carretera N-420 a Gandesa. El govern de l’Estat va iniciar aquest procés al febrer del 2010, i ara ja podrà començar l’expropiació dels terrenys afectats, tant a Gandesa com a Corbera d’Ebre. Però en realitat el projecte acumula més d’una dècada de retards, ja que els primers tràmits per construir la variant de Gandesa van començar l’any 2000, encara amb el govern del PP. Un altre exemple del retard acumulat és que el Ministeri de Foment havia encarregat l’estudi de projecte l’any 2007. Siga com siga, l’anunci desencalla una obra molt reivindicada a la comarca i sobretot a Gandesa, ja que evitarà el trànsit de camions i de mercaderies perilloses pel nucli urbà de la capital de la Terra Alta. Amb un traçat de poc més de cinc quilometres, la variant té un pressupost de sortida de 25,9 milions d’euros, però no estarà desdoblada i per tant només tindrà dos carrils, per cada sentit de la circulació. Fa unes setmanes, l’alcalde de Gandesa, Carles Luz (CiU), ja va afirmar en una entrevista a Canal 21 Ebre que és “inexplicable” que la variant de l’N-420 només s’haja projectat amb dos carrils.
L’alcalde de Gandesa va advertir que si en el futur es desdobla la carretera N-420, com es reclama des del territori, caldrà desdoblar també la variant que ara s’està tramitant. En aquest sentit, en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, Luz ha assenyat que confia que el pas que ha fet ara Foment no tingue marxa enrere, tot i la crisi econòmica. La variant de Gandesa de l’N-420 tindrà dos carrils de tres metres i mig d’amplada i vorals exteriors d’un metre i mig, així com una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora. Al llarg del traçat s’intercepten diversos camins agrícoles que es mantindran i es reposaran. A més, caldrà construir tres viaductes, sis passos superiors i tres inferiors, així com un mur. A banda, s’han dissenyat dos enllaços, el de Gandesa Oest i el de Gandesa Nord. Finalment, la variant de Gandesa de l’N-420 facilitarà el disseny i les obres de la circumval·lació de la carretera C-43, un projecte que la Generalitat també ha sotmès a informació pública.
Imatge Canal 21 Ebre
23 d’agost del 2011
4 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Per fi, una bona notícia.
ResponEliminaSapo Roig, d'acord que sigue una bona noticia, però, que vols, passar pel mig de Gandesa també te els seu encant. Aquella recta que mai s'acaba i plas.... carreronets estrets i un "que saps que passarà avui?". Romàntic que és un.
ResponEliminacarreronets estrets per creuar Gandesa ?
ResponEliminaComparats en la carretera. No vull dir un exagero. Abens si ho eren més estrets.
ResponEliminaBé si te' vas cap a Batea o Corbera ja son més amples. Però les recurves d'abans la plaça... que no et vingue un trailer de cara. M'explico millor?