1 de maig del 2012

CiU reclama la bonificació dels peatges i la variant de l'Aldea


La bonificació dels peatges en diversos trams de l'AP-7 mentre no estiga finalitzada l'autovia A-7, l'acabament immediat de les obres de la variant de l'N-340 a l'Aldea, la construcció del tercer fil per enllaçar el port de Tarragona amb ample de via europeu, i el desdoblament definitiu del corredor mediterrani. Aquests són alguns dels projectes pendents al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, que CiU ha inclòs en les seues esmenes al pressupost general de l'Estat. De fet, tot i dubtar sobre la seua acceptació per part del govern del PP, que té majoria absoluta, els convergents creuen que es podrien materialitzar si l'Estat els inclogués dintre de les aportacions pendents de pagament de l'Estatut.

En concret, CiU ha reclamat aquet dilluns a Tortosa un increment del fons de rescat dels peatges, i la necessitat de bonificar els usuaris habituals de l'AP-7 en els seus trams entre Ulldecona i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre el Vendrell i Torredembarra, mentre continuïn pendent l'execució de l'autovia A-7. El diputat de CiU per la demarcació de Tarragona al Congrés, Jordi Jané, ha afegit la necessitat de redactar un estudi informatiu que permete connectar la finalització de l'A-7, a l'Hospitalet de l'Infant -apostant per una opció similar a Tamarit-, amb l'autopista de peatge, per evitar els "col·lapses" que la canalització del trànsit cap a la N-340 està provocant. Una situació que es nota especialment en les travesseres de municipis com l'Aldea, on continuen en execució les obres de construcció de la variant de la N-340. Unes actuacions, ha precisat Jané, que cal accelerar afegint 12 milions d'euros més a la partida ja consignada per aquest 2012 per poder acabar definitivament les obres a principis de 2013. "Ja s'han incomplert tots els terminis i no podem acceptar la seva finalització el 2014", ha assegurat Jané. Per la seua banda, l'alcalde de Tortosa i senador, Ferran Bel, ha reclamat els diners que pertoquen "per llei" als catalans. Bel ha afirmat que “si ens donen allò que ens pertoca, totes les esmenes presentades per CIU a les Terres de l’Ebre i a Catalunya es podran dur a terme”.


*Esmenes de CiU per a les Terres de l'Ebre


1.Peatges: Bonificació de l’AP-7 des d’Ulldecona fins a Hospitalet de l’Infant. Es demana que presentin una fórmula per compensar Catalunya per “pagar més peatges que altres comunitats”.

2.Estudi informatiu per connectar l’A7 al Coll de Balaguer amb l’AP-7.

3.Accelerar les inversions de la variant de l’Aldea. 12ME més perquè s’acabi el 2013.

4.Descontaminació del pantà de Flix. Es demana més finançament.

5.Més dotació per a les variants de la N-420 al seu pas per Corbera i de Gandesa.

6.Estudi informatiu de l’A-68 perquè passi per les Terres de l’Ebre.

7.Connexió de l'N-340 amb els ports de Sant Carles de la Ràpita i de l’Ametlla de Mar.

8.Millora de les estacions de tren de Riba-Roja d’Ebre, Flix i Ascó.

9.150.000€ per a l’Observatori de l’Ebre.

10.1M€ per a la Catedral de Tortosa

11.1M€ per a la Vila Romana de la Carrova d’Amposta.

12.10M€ per al pla específic d’industrialització de les Terres de l’Ebre.

13.2M€ per al Programa de desenvolupament rural sostenible.

14.15M€ per a la Platja del Trabucador.

15.40M€ per al pla integral de protecció del delta de l’Ebre.

Imatge CiU Terres de l'Ebre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta