1 de maig del 2012

Incident al peatge d'Amposta per fer un #novullpagaraespanya

L'estudiant i blocaire faldut Josep Ausensi ha denunciat aquest dilluns a la nit, amb la publicació d'un vídeo a YouTube, l'incident que va tenir lloc aquest dissabte al peatge de l'AP-7 d'Amposta, quan ell i els seus amics van comunicar els treballadors de l'autopista que no volien pagar, en el marc de la campanya #novullpagaraespanya. En concret, han lamentat que van ser objecte d'"insults, agressions verbals, amenaces, provocacions i tocaments per fer un #novullpagar". Els fets van ocórrer cap a les 19.30 hores, quan els joves es van negar a pagar i van ser fortament increpats per una persona que,en el vídeo, sembla un treballador del peatge de l'AP-7. En el vídeo es pot escoltar que, quan el conductor afirma que si els retenen al peatge hauran de trucar als Mossos d'Esquadra per denunciar-los per retenció il·legal, l'home va apujant el to i s'encara amb els joves tot desafiant-los a baixar del vehicle, tot qüestionant la seua masculinitat. El vídeo ja s'ha començat a escampar amb força per les xarxes socials, a poques hores de l'acció de protesta que ha convocat ERC al peatge de l'AP-7 a Tortosa-l'Aldea.


28 comentaris:

  1. Això és tindre collons i lo demés són tonteries.
    Este blog no és lo més indicat per trobar suport emocional pel pijam que hi ha. Però per part megua; te felicito, i com diu Laporta.
    QUE N'APRENGUIN!!!!!

    ResponElimina
  2. lamentable el comportament del treballador

    ResponElimina
  3. Simplement, jo crec que a vorels joves, se penssava que los toreixaria rapit, però li va surtir lo tiro per la culata.

    ResponElimina
  4. Home, ignorant, no fotem, lo valent hagués estat baixar del cotxer. Irresponsabilitat, però valentia. Creus què és una gran acció de valentia insuperable presentar-te al peatge i dir a un empleat/da que no vols pagar ? . No home no, això és un joc de crios, qui no ho fa és per por als 100 € de multa, res més. Que després et trobis a un imbècil que vulgui fer-se el milhomes, això és una altra cosa.
    Per cert ignorant, parlant de "pijos", jo, als 20 anys no anava amb Audi -ara tampoc- i soc lector de la Marfanta.

    ResponElimina
  5. No voler pagar al peatge mentre condueixes un Audi si que te collons!

    ResponElimina
  6. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  7. Per cert a partir d'ara no pagaré als museus de la Generalitat. Tampoc pagaré el metro, ni el tren, ni els 20€ a la setmana que em costa el bus d'aqui a Bcn... Plenaré el diposit però tampoc pagaré... Quina colla de pocavergonyes que estàn fets alguns

    ResponElimina
  8. Un paio tant intel·ligent com tu, i sempre fent demagògia.

    ResponElimina
  9. Tu, Gutijaume, creus que el que diu " no vull pagar " ho fa perquè no poc ? . Precisament potser més d'un que no ho farà serà per por als 100 € de sanció. Això vol dir que no té n'has enterat de res, però de res.
    Ja ho sé que no, però posats a dir tontades.... diem-les tots

    ResponElimina
  10. No serà que un moviment com aquest (impulsat per un partit independentista) no és demagògic! Espero i desitjo que a tota aquesta gent li arribi una multa de 100€ i si pot ser de 200€...on s’ha vist tal caradurisme?

    No volen pagar a Espanya? Si tothom sap on van els diners de les autopistes: a Abertis, a La Caixa i a CiU! Però desprès la demagògia la faig jo....

    ResponElimina
  11. Per cert quan a n’esta gent els hi arribin les multes les pagarà Joan Tardà, la Marta Rovira o el López Tena? Ells segur que avui no hi estaven als peatges mentre envien al Poble a fer el treball brut que ells matiexos haurien de fer dintre d’un Parlament o una institució democràtica....

    Precisament ells no en paguen a cap de peatge ja que cada parlamentari disposa d’un TELETAC.

    ResponElimina
  12. "Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…"


    Este fragment l'he extret de la pàgina que ens ha passat l'amic Jotabe.

    ResponElimina
  13. No és només que paguem les autopistes privades d'Abertis, sino que contribuim solidàriament a pagar les autovies gratuites de la resta de l'estat via impostos. Cornuts i pagar el beure, això si que és tenir la cara més dura que el ciment armat.

    ResponElimina
  14. I a més a més, als panells lluminosos d'Abertis encara no se n'han assabentat que Vinaròs amb z final no existeix, ni en castellà. Ni el nacionalista Homs relacionat també amb Abertis ni el president Alemany, president també del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement de la Generalitat creat per Mas.
    Nota al marge: No sé si germà Bel, també membre del Consell, ho pot conjuminar bé tot plegat: Autopistes, autovies, Abertis, Consell assessor, companys de Consell... ) La mare que els va matricular........

    ResponElimina
  15. Pos sí, Jaume. Més que irònic, ets demagog. Comparar este tema, en lo transport public.
    Amés tu ets lider en tindre idees per no pagar. D'allò de la beca per als estudiants no ten recordes? Veigues si ho promocionaries si no foses estudiant. Fins hi tot, estaries en contra.

    ResponElimina
  16. No t’equivoquis Ignorant. A mi la beca ja no l'hagués pogut cobrar, a més no sóc tan bon estudiant com per aprovar totes les assignatures que em matriculo.

    ResponElimina
  17. I et recordo que jo si vaig fer servir una institució democràtica com és el plenari d’un Ajuntament (que es del que em queixo). No vaig revelar-me contra el poder establert, me pareix tan cutre com el boicot al cava català...

    ResponElimina
  18. Solidaritat va retornar els teletacs, a tu que vas de llest i conèixedor de normes, és com si no es paga un cafè. Trànsit no té competències.

    ResponElimina
  19. Els nacionalistes espanyols us dediqueu a construir autopistes i aves a Espanya. a canvi d'invertir en el corredor del meditarrani o el que és lo mateix l'eix dels Països Catalans

    ResponElimina
  20. A mi també me comença a cansar el "cafe para todos" que ha comportat moltes parades de AVE inútils, aeroports on no aterren avions... És la casta autonòmica que ens costa mooooolts millons.

    ResponElimina
  21. Els hauràn retornat ara, però quan ja fa un any que són al Parlament... Jo no me xupo el dit i la gent inteligent tampoc.

    ResponElimina
  22. adeosdad, pel que tinc entès Transit multarà, si multa, no per no pagar el peatge sinó per no respectar un senyal o un semàfor roig. És podrà dir que si es passa és perquè el semàfor ( o la barrera ) està verd, però, lògicament, ho està per una força major obligada pel mateix conductor. Transit, òbviament, no és la justícia ordinària que pugui sancionar per un fet "punible" ( no pagar ) al marge del codi de circulació. És com si per no pagar una cervesa a una àrea de servei de l'autopista, transit et multes. En tot cas, si un Mosso, encara que sigui de transit, t'enxampa podrà tramitar-ho -suposo- via justícia ordinària, però no via transit.

    ResponElimina
  23. 1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.

    El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la Generalitat qui les crea, n’és titular, i determina el preu del peatge. Excepte els de les AP7 y AP2, que es van construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per odre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.

    Pujol podria haver decidit construir autovies, com van fer totes les altres autonomies qua no van tenir la calamitosa desgràcia d’estar governades per una màfia trabucaire, i finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar a la generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler que els catalans paguéssim peatges.

    2.- Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador Alemany, assessor d’Artur Mas i principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT

    Els peatges catalans estan en mans de l’empresa Abertis; i a la resta d’Espanya també. Aquesta multinacional gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d’autopistes estatals, cobrint el 59% del total de vies de peatge. Abertis també participa de forma no majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres: Autema i Ciralsa (Circumval·lació d’Alacant). També manté un paper actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa, concessionàries que gestionen diverses vies d’accés a la ciutat de Madrid.

    Abertis és un suport fonamental publicitari de l’AVUI-EL PUNT , diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en un repugnant acte més de summa hipocresia.

    La Caixa, és l’accionista majoritària d’ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d’un crèdit de 21 milions d’euros (xifra de l’any 2010)

    Artur Mas va proposar a Salvador Alemany, President d’Abertis , ser Conseller d’Economia i actualment presideix el “Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)”, organisme escollit per CIU per tal d’assesorar al Govern en retallades neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent molt preocupat per la campanya de “No vull pagar” . No m’estranya! S’embutxaca milers de milions a l’any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!

    3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.

    CiU va proposar i va votar a favor de rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries, proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via. Cada cinc anys, l’Estat els paga de la nostre butxaca la compensació, amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.

    4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA

    Segons l’anuari dels silencis mediàtics de l’any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l’obra. Alguns exemples a continuació:

    TRAM COST CONSTRUCCIÓ INGRESSOS ESTIMATS
    Montgat-Mataró 21 682,2
    Mataró-Palafolls 285,5 363,3
    Barcelona-Montmeló 19,9 535,4
    Granollers-La Jonquera 68,5 3.033,7
    Molins de Rei-Martorell 14,6 1.168,7
    Martorell-Tarragona 42,2 2.170,3
    Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…

    ResponElimina
  24. Nicolas Emilio, quan un fa seu un text tant llarg com has fet tu, copiant-lo, el mínim exigible és citar la font.
    De fet has fet cap a la font perquè jo mateix t'he posat l'enllaç més amunt ja fa hores.

    ResponElimina
  25. Tomo nota sobre lo de las fuentes. Aun me tengo que adaptar a las formas de los ''nuevos medios''. Gracias por el apunte.

    ResponElimina
  26. Al Debat de la 1 estan discutint el tema de les autovies/autopistes.

    ResponElimina
  27. Aprofita pos, que els debats a tve s'acabaran. Per començar ja no caldrà que el director general sigui consensuat.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta