L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, no ha volgut posar data a la finalització definitiva de les obres del nou passeig fluvial de la ciutat, tenint en compte que els treballs són "complexos". A més, encara queda pendent l'elevació de l'avinguda Lleida i hi ha algunes circumstàncies poden causar retards, com ha passat amb les inundacions provocades per l'últim episodi de fortes pluges. Tot i així, Bel ja ha avançat que tant el passeig com l'antic pont del ferrocarril es podran transitar, a peu o amb bicicleta, "en poques setmanes", i que serà en uns mesos quan les obres quedin enllestides "íntegrament".
Bel ha destacat que el nou passeig fluvial "transforma la ciutat perquè uneix dos barris a través del pont i genera un actiu turístic de primer odre" amb l'ampliació del tram de la Via Verda al Baix Ebre. A més els ciutadans de Tortosa podran deixar de viure "d'esquena al riu", perquè el nou passeig s'ha construït de manera que les inundacions no el malmetin. "Els ciutadans podran aproximar-se per fi al costat del riu, i no mirar-lo des de vuit metres de distància", ha destacat l'alcalde. Per a Bel, el projecte incorpora "de forma definitiva, el tram del riu al tram urbà de la ciutat". L'alcalde ha aprofitat per recordar que aquesta era una obra llargament reivindicada a Tortosa, i ha agraït que s'hagi materialitzat malgrat que actualment la inversió pública és menor.
Justament, amb un cost de 5,6 milions d'euros, les obres d'adequació, manteniment i millora del passeig fluvial de Tortosa es converteixen en una de les obres més importants que ha dut mai a terme el govern espanyol a la ciutat. Per al secretari d'Estat, Federico Ramos, el passeig ajudarà a la "recuperació d'un entorn urbà degradat" que s'ha fet "pensant en el medi ambient però també en les persones" i que ajuda a connectar dues comunitats autònomes, com són Aragó i Catalunya, a través d'un actiu turístic de primer ordre com la Via Verda. També ha visitat les obres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que ha apuntat el nou passeig fluvial com un exemple del "sentit mediambiental, conservacionista i per a la ciutadania", amb què cal projectar les noves infraestructures.
El projecte també ha servit per a recuperar el bosc de ribera de l'Ebre al seu pas per Tortosa amb la neteja de 16.000 metres quadrats de bosc. S'ha donat continuïtat al passeig que existia entre el Club de Rem de Tortosa i el pont del ferrocarril, que ha estat ampliat per construir-hi un carril bici, amb nou mobiliari urbà, un mur de pedra en sec, i una barana de fusta. Una de les principals actuacions ha estat la recuperació del pont del tren, on s'ha construït una rampa d'accés per a ciclistes i escales d'accés per als vianants a cada costat del pont.
Via ACN
Imatge Ajuntament de Tortosa

Ara falta lo restaurantet...
ResponEliminaLa foto és un homentage a la pel·li Reservoir Dogs (gossos de l'embassament?) ?
ResponEliminaI dels baretos promessos,quan podrem gaudir,o sols era una fantasmada?
ResponElimina" Habilitarem una zona d'oci i esbarjo al pont del ferrocarril , sobre el riu Ebre, aprofitant l'espai sobrant de les pilastres. "
ResponEliminaAixò deia el programa electoral de CIU.
Eximent momentània: Encara no s'acabat el mandat.
Esperarem.
Te deixo una cadireta, Ximo?
ResponEliminaO un carret de Xibeques Isotèrmic?
No em puc ni imaginar lo preu de l'obra a fer.
Lo de les Piscines pot quedar en una tonteria.
;-)
Tenint en compte el riu ( si manté el cabal, això sí ) i mentre arriba la piscina, féssem un trampolí sobre una plataforma al costat la via verda i deixem per més avant la " zona d'oci i esbarjo " ?.
ResponElimina