19 de juny del 2013

Tornen a detenir i imputen per suposat blanqueig de capitals tres responsables de les autoescoles Roquetes-Temple

TORTOSA (Baix Ebre).- La dimensió del cas de suposat frau en els exàmens de conduir a Tortosa continua creixent, amb la nova detenció i imputació dels tres responsables de les autoescoles Roquetes-Temple; en aquest cas, per suposats blanqueig de capitals i delicte fiscal. La titular del jutjat número 1 de Tortosa ha decidit mantenir la llibertat sota fiança per als tres imputats -pare, mare i fill-, malgrat la seua negativa a declarar. Fa prop d'un any, ja van ser empresonats provisionalment per la seua presumpta implicació en la xarxa que cobrava a aspirants estrangers per superar fraudulentament les proves. Els Mossos també han detingut la dona del fill i la seua àvia, que declararan pròximament com a imputades.

Amb la compareixença d'aquest dimecres al matí als jutjats de Tortosa, la jutgessa ha comunicat als tres detinguts l'ampliació de les seues presumptes responsabilitats en el cas. Així, a les anteriors imputacions de juliol de 2012 per negociació d'actuacions prohibides per a funcionari públic, suborn i associació il·lícita, s'hi afegeixen ara les de blanqueig de capitals i delicte fiscal, segons han confirmat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) fonts del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

L'operació policial que va suposar la detenció d'aquestes cinc persones de la mateixa família va aixecar de nou una gran expectació a Tortosa aquest dimarts a la tarda. En aquesta ocasió, no només van quedar detingudes les tres persones ja imputades i empresonades anteriorment, sinó també familiars, la dona del fill i la seua àvia, que els Mossos han deixat en llibertat perquè puguin declarar com a imputades pròximament.

Curiosament, però, aquest mateix dimarts a la tarda, coincidint gairebé amb les detencions, l'autoescola -clausurada durant uns mesos per ordre judicial arran les detencions però autoritzada a reobrir uns mesos després, fet que va aixecar les crítiques del sector, que s'ha agrupat en una associació per lluitar contra la "competència destructiva"- va ser objecte d'una inspecció del Servei Català del Trànsit (SCT), que va aixecar un expedient després de constatar que un dels professors que hi treballava no disposava de la titulació requerida.

Ha passat gairebé un any després que els tres responsables de l'empresa i sis imputats més, entre els quals, funcionaris de la Direcció General de Trànsit que examinaven els aspirants, fossin detingudes i empresonades per ordre judicial -juntament amb tres persones més d'un total de nou detinguts-. Temps després, però, els tres responsables de l'autoescola, a més, van aconseguir sortir de la presó després que la jutgessa establís una fiança de 60.000 euros per al fill i 20.000 per cadascun dels seus progenitors.

La xarxa que investiga el jutjat número 1 de Tortosa hauria cobrat importants quantitats de diners a una gran quantitat aspirants, molts d'ells estrangers -xinesos, principalment- provinents d'altres comunitats autònomes i sense coneixement de cap de les llengües cooficials, per superar l'examen de conduir en presumpta connivència amb examinadors que els haurien proporcionat les respostes del qüestionari.

L'aixecament parcial del secret del sumari que pesa sobre el cas va permetre descobrir que l'operació va ser endegada per la brigada judicial de la Policia Nacional l'any 2010, quan va detectar que l'autoescola Roquetes-Temple presentava el 50% dels alumnes que feien l'examen a Tortosa, tot i que existien una vintena d'autoescoles a la ciutat i l'entorn, així com un índex d'aprovats un 30% superior respecte la resta de centres. Segons una publicació de la Confederació Nacional d'Autoescoles, els alumnes feien cursos intensius de pocs dies on es limitaven a repetir preguntes de test, sense haver rebut el llibre de les normes de circulació ni cap altre material didàctic. El programa de test era facilitat per una editorial valenciana, que també està implicada en el cas.

Via ACN (Jordi Marsal)

4 comentaris:

  1. Está demostrat moltes vegades en tota mena de assumptes, que tot es relatiu i sempre es troben diferentes versions que demostren la diversitat de veritats, vull dir que disortadament per aquesta familia en aquests moments tenen que pasar pel calvari del cami fins arribar en el seu moment on podrán dir la seva veritat, vaigi per endavant la meva consideració personal per tots ells especialmente pel cap de familia pel qui tinc especial reconeiximent de tota la vida. ¡¡¡ANIMS¡¡¡

    ResponElimina
  2. miguel blesa també sortirà de la presó...segurament també tindrà la seva raó però això no vol dir que deixi de ser un lladre.
    No sé si per a la justícia pot arribar haver-hi diversitat de veritats, però que les coses no les han fet bé és una conclusió que cau pel seu propi pes.

    ResponElimina
  3. joan felip, evidenment tot el que no es de rebút i es pugui demostrar inevitablement sirá castigat per la llei i els culpables, no oblidem que son nou o deu persones actualment imputades pasaran pel sedaç del jujte de torn, de momento l,angoixa de tots ells es una realitat, tampoc es necesari fer judicid paral.lels que no ajuden a res.

    ResponElimina
  4. L'angoixa l'has de tenir cada dia al intentar fer les coses bé.
    Si han fet trampes que paguen per això, ja sigui amb el tema d'examens/examinadors o amb el tema de blanqueig de capital, amb el poc coneixement de posar en risc fins i tot a la iaia.
    Personalment, em cauria la cara de vergonya que per assumptes meus li toqui anar als meus pares al jutjat.
    Així que el temps ho dirà sempre i quan, la justícia faci una feina eficaç.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta