ROQUETES (Baix Ebre).- Estels de l’Ebre. Aquest és el nom de la nova proposta gastronòmica, d’oci i divulgativa de l’Observatori de l’Ebre per a les nits de dissabte de l’estiu. Amb la col·laboració de l’empresa de gestió cultural Sternàlia, l’Observatori ofereix a tothom la possibilitat de gaudir d’un sopar a les seues instal·lacions de Roquetes, a més d’assistir a una xerrada sobre astronomia, fer una visita guiada pel mateix museu de l’Observatori de l’Ebre, i mirar el cel de les nits d’estiu a través dels telescopis. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, del doctor en Astrofísica i col·laborador de l’Observatori, Enric Trullols, ha explicat que Estels a l’Ebre és una doble proposta astronòmica i gastronòmica, que el centre investigador de Roquetes ha importat de la iniciativa que la mateixa empresa Sternàlia fa uns 10 anys que organitza a l’Observatori Fabra de Barcelona amb molt d’èxit.
En la mateixa entrevista, Trullols ha afirmat que Estels de l’Ebre és una proposta adreçada a qualsevol tipus de públic, ideal per fer un sopar romàntic però també un àpat en família. En aquest sentit, el divulgador de l’Observatori de l’Ebre ha detallat que és una iniciativa dirigida a la gent del territori que encara no coneix les instal·lacions del centre a Roquetes, però també als turistes que visiten el territori i vulguen fer alguna activitat cultural i relacionada amb la ciència. De fet, Estels de l’Ebre també ofereix la possibilitat de passar la nit a l’hotel Corona i al Parador de Turisme de Tortosa, per un preu addicional. En aquest sentit, Trullols ha destacat que el cel de les Terres de l’Ebre és millor que el de Barcelona per veure els estels, ja que a la capital del país hi ha una contaminació lluminosa excessiva.
Les vetllades amb els Estels de l’Ebre tindran lloc la nit dels dissabtes 13, 20 i 27 de juliol, però la intenció de l’Observatori és allargar la iniciativa durant els propers mesos d’agost i setembre. Els sopars estaran servits pel restaurant Lo Llaüt i la seua empresa Càterings Selectes, que ha preparat fins a quatres menús diferents: Menú Estels de l’Ebre, Menú Vegetarià, Menú per a Celíacs, i un menú infantil. El preu de l’activitat oscil·la entre els 68,50 euros, els 118 euros i els 156 euros, en funció si es vol incloure o no dels allotjaments a l’hotel Corona i al Parador de Turisme de Tortosa. A banda, el preu de l’activitat amb menú infantil és de 34,25 euros, amb IVA inclòs. Les reserves han de fer-se per telèfon al 934 312 139, o bé a través del correu electrònic info@sternalia.com.
Imatge i més informació: Sternalia
.jpg)
What!! Un lloc a les TE que ofereix un menu vegetaria de veritat!!!
ResponEliminaFelicitats!