5 de desembre del 2013

L'Institut Català de les Dones promou tallers d’igualtat per prevenir la violència entre els adolescents de l’Ebre



TORTOSA (Baix Ebre).- La coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones, Carme Valls, ha presentat a la Comissió Nacional contra la Violència Masclista el projecte dels tallers d’igualtat que s’han creat originàriament per als instituts de les Terres de l’Ebre. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Valls ha remarcat que el projecte ha tingut la col·laboració del Departament d’Ensenyament, de la direcció general de Joventut, del Grup d’Atenció a la víctima de la Policia Local de Tortosa i dels cinc serveis d’informació i atenció a les dones (SIAD) que hi ha a les Terres de l’Ebre, a més del Servei d’Intervenció Especialitzada. La directora de l’Institut Català de les Dones ha detallat que l’objectiu és fer tallers preventius en tots els instituts del territori, adreçats especialment als alumnes de tercer d’ESO. Valls ha afegit que les diverses formes de violència entre adolescents són molt preocupant, i que cal aplicar accions preventives amb l’assessorament de professionals. Els tallers ja han començat a fer-se i tindran lloc, durant els propers dos cursos, per a més de 1.800 alumnes de 26 centres del territori.

D’altra banda, Valls s’ha referit a la campanya ‘Juga per la Igualtat’, que l’Institut Català de les Dones ha presentat amb vista a les festes de Nadal i Reis, amb l’objectiu de promoure l’ús de joguines no sexistes. La coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones ha destacat que, per educar en la igualtat entre homes i dones, també és important regalar aquelles joguines que no identifiquen els xiquets i les xiquets amb estereotips de gènere.

En la mateixa entrevista, Valls també ha fet un balanç positiu dels tallers d’intel·ligència emocional que s’han acabat de realitzar al territori, amb la participació de més de 60 dones. També ha destacat de la celebració a Tortosa, el passat 8 de novembre, del plenari del Consell Nacional de Dones, amb un centenar de dones d’arreu del país. Finalment, la coordinadora territorial ha detallat quines seran les línies d’actuació i les subvencions de l’Institut Català de les Dones de cara a l’exercici 2014. Valls ha afirmat que es prioritzarà el finançament dels SIAD i els ajuts a aquelles entitats que fan atenció directa a les dones. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta