1 de març de 2014

Només els diaris catalans rebutgen el nou pla hidrològic de l'Ebre, ben vist des d'Aragó i Múrcia



TORTOSA (Baix Ebre).- Les portades de la premsa d'aquest dissabte, 1 de març, han explicat de manera molt desigual l'aprovació del nou pla hidrològic de la conca de l'Ebre. Tot depenia, sobretot, si el diari en qüestió estava editat dins o fora de Catalunya. Així, la premsa catalana ha estat la més bel·ligerant amb el llum verd del Consell de Ministres al nou cabal mínim per al tram final de l'Ebre. "Menys aigua per al Delta de l'Ebre", titulava el diari Ara obrint la seua portada. "Arias Cañete aprova un Pla Hidrològic amb la meitat del cabal que exigia la Generalitat" i "El Govern i la Plataforma en Defensa de l'Ebre censuren una decisió que només beneficia els regants", han estat els subtítols en aquest rotatiu.

"El pla de conca deixa l'Ebre amb un cabal mínim que condemna a mort el Delta", assegurava en la seua portada el Diari Ebre, l'edició del Diari de Tarragona per a les Terres de l'Ebre, amb una imatge de la protesta improvisada per la PDE ahir a Amposta. Per la seua banda, La Vanguardia hi destina una part dels seus baixos de portada, amb el titular: "El Govern de l'Estat inquieta el Delta i satisfà els regants", mentre que El Punt Avui obre edició amb un titular evocador: "La batalla per l'Ebre es reobre". Finalment, El Periódico de Catalunya conclou, també obrint portada: "El delta, amenaçat", tot destacant en l'avantítol que "La Generalitat reacciona i afronta una altra guerra de l'aigua".

En canvi, és molt diferent el tractament que fa el seu diari germà, El Periódico de Aragón. "El Plan del Ebro asume las inversiones pendientes", titula el rotatiu aragonès, tot destacant també que "El Gobierno aprueba el nuevo documento, que será recurrido por Cataluña". També a l'Aragó, el diari Heraldo de Aragón queda molt lluny d'aquell mitjà que s'oposava al PHN del 2001. "El Gobierno aprueva un plan del Ebro que convence a Aragón", diu el titular de portada. "El texto reconoce la reserva hídrica de la Comunidad y establece unos caudales en el delta que garantizan la viabilitat ambiental", hi afegeix, tot reproduint l'argumentari de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE). Finalment, el Diario del Alto Aragón remarca que "El Gobierno central aprueba el Plan Hidrológico del Ebro", i destaca als sumaris que "una gran parte" de la inversió de "más de 2.500 millones" es destinarà a "obra de regulación". És a dir, a embassaments.

D'altra banda, cap dels grans diaris estatals que s'editen a Madrid destaca l'aprovació del nou pla de conca a les seues portades. Ni El País, ni El Mundo, ni l'ABC ni La Razón. Per tant, cal anar fins a Múrcia per trobar un titular que aixecarà totes les alarmes a les Terres de l'Ebre. El diari La Verdad, amb un vell conegut de la PDE, el periodista Manuel Buitrago, hi dedica un destacat a la seua portada: "Una puerta abierta al trasvase del Ebro. El Consejo de Ministros fija un bajo caudal en el Delta". Més clar, l'aigua.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta