6 de maig del 2014

L'Ajuntament de Tortosa presentarà un recurs de reposició contra el traçat de l'autovia A7 que trinxa Campredó


TORTOSA (Baix Ebre).- L'Ajuntament de Tortosa continuarà plantant cara contra el traçat de l'autovia A7 aprovat pel Ministeri de Foment, ja que trenca el poble de Campredó. Després que no s'hagin atès les al·legacions presentades pel consistori, l'alcalde ha anunciat la presentació d'un recurs de reposició contra l'aprovació de l'estudi informatiu del tram de l'A7 entre La Jana i El Perelló, on s'inclou el subtram objecte de la polèmica. En la junta de portaveus d'aquest dilluns, Ferran Bel va acordar l'aprovació d'aquest recurs en un Ple extraordinari que es farà dins d'aquest mes de maig. A més, l'alcalde ha recordat que la decisió del Ministeri és una "estratègia dilàtoria" per demorar el procés i es mostra convençut que "no hi ha interès a redactar el projecte executiu".

D'altra banda, en el ple ordinari celebrat anit, es va aprovar una moció del grup municipal del PSC de suport a les ramaderies de bous braus de les Terres de l'Ebre i es van rebutjar cinc mocions: dues més del PSC sobre la reubicació dels mercats setmanals i sobre les EMD, una altra del grup d'ERC sobre les muralles de Tortosa, i dues de PxC relacionades amb la limitació horària dels locals d'oci nocturn i sobre la introducció de la religió islàmica a les escoles.

En el mateix ple es va aprovar la reducció de la taxa per tenir nuclis zoològics, amb l'objectiu d'afavorir la legalització d'aquests espais. Si fins ara estava fixada en 150 euros, la taxa serà ara de 33 euros. També es va incorporar un punt a l'ordre del dia per donar compte de l'estat d'execució del pressupost del 1r trimestre de 2014. L'alcalde ha indicat que "anem en la bona línia tant pel que fa a execució pressupostària com en pagament a proveïdors", que ha establert en 60 dies.

Foto: Arxiu / Ajuntament de Tortosa

11 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Quines ganes de fer perdre el temps, i quina petició més absurda. Perquè és realment absurd dir que la nova autovia trinxarà Campredó, i la Raval de Font de Quinto quedarà separada, quan ara mateix ja està separada pel ferrocarril, i hi ha més de 700 metros entre ambdós nuclis de població... Per cert, per al que no ho sàpiga, quan parlem de Font de Quinto ens estem referint a un grup de 10 – 12 cases i una població d’uns 40 habitants... impressionant, tota una autovia tan necessària per al desenvolupament del territori aturada per aquest motiu... casi seria per riure, si no fora perquè cada vegada que tenim que anar cap a Barcelona o València toca gratar-se la butxaca...

    ResponElimina
  3. Totalment d'acord Morigan, no podem cedir al xantatge en una infraestructura vital

    ResponElimina
  4. Antigament, comentaris com los vostres me feien tenir moltes critiques. Celebro q gent important com vatros pense com jo (no me sento tant bitxo raro)...

    ResponElimina
  5. Ni autovia ni eix de l'ebre, no sigue que Sanahuja i Pataqueta perdin els vots que necessita Fernanado per a tenir la majoria absoluta, i mentre els ciutadanas i contribuents deixant-nos els diners i algun cop la vida per aquestes carreteres subdesenvolupades.

    ResponElimina
  6. Un cop més, Tortosa no està a l’altura. No actua com a capital i cedeix al xantatge de les EMD’s a cavi d’un grapat de vots. Los caleros i ampolleros s’estiren dels cabells. Ja no sé que pensar. A vore si és que algú té un terreno per allí prop...

    ResponElimina
  7. Lamento l'afectació que aquesta important obra pugui tenir en un grup de gent i les seves famílies. Dit això, però, no em sembla des del punt de vista polític defensar els interessos d'un grup petit de gent en front de gairebé 200.000 habitants que tenen les Terres de l'Ebre, atès que per extensió, una infrastructura com aquesta és positiva pel que fa a la creació d'ocupació immediata en la seva construcció, ubicació del territori dins les principals xarxes de comunicació, seguretat en el trànsit dels propis conductors ebrencs, estalvi econòmic, etc, etc. Tenim uns polítics amb una visió cerril, local, d'interès particular i primitiu fins i tot diria. No sóc partidari del progrés a tota costa, però crec que el sentit comú indica que tenir una autovia gratuïta que passi pel territori és una cosa positiva per a molts, front els interessos d'uns pocs. L'oposició a la variant del Canalet, per interessos particulars i interessos espuris polítics ha fet que el pas per Tortosa de l'eix de l'Ebre sigui infernal. L'oposició a la Autovia també és una mostra d'egoïsme individual. Entenc els sentiments dels habitants que es veuen afectats, però hi ha vegades que hi ha que cedir i buscar les compensacions econòmiques que siguin justes. Quan vas a Barcelona i passes per algunes zones del cinturó del litoral a la seva zona nord o per la zona de la Vall d'Hebró o la Gran via de les Corts Catalanes, amb milers d'habitatges tocant el brogit dels cotxes, comprens que aquella gent suporten el soroll dels cotxes, però a canvi, tenen una millor accessibilitat per moure's.
    Que els veïns s'hi oposen, ja és normal. Però que l'alcalde, en aquest cas, faci cas a uns veïns, quan menysté peticions que li formulen tots els dies altres veïns, em sembla d'autèntica vergonya torera.

    ResponElimina
  8. Aquest Ajuntament deu tenir fòbia al formigó. Si no, no s'entén aquesta oposició ferotge a l'Autovia, no s'entén que la terra aflori en el fons del clots que hi ha a molts carrers i camins del municipi, o que es permeti l'obertura d'un esboranc com el de la Sagrera de Barcelona en el lloc que, de forma vetusta però funcional, hi havia una piscina municipal. Vade retro formigó!

    ResponElimina
  9. ...vamos a ver, una via de tren se puede pasarla por un paso a nivel, solo hay que tener los horarios, una autobia ya para empezar no se podra cruzar, si hacen un puente que lo cruce por el mismo nucleo de poblacion..., si no igual tendran que hacer unos kilometros para ir, cruzar y volver, pero muchas operaciones de cara al futuro se veran hipotecadas a perpetuidad, si esa autovia se desarrolla por la linea divisoria de los dos terminos municipales, ya no causaria tan gran impacto social, aunque ahora afecte a 10 ciudadanos, yo lo considero un serio problema y creo que se tiene que hablar... ademas hoy hay crisis, pero de cara a un cercano futuro seguro que no lo habra...

    ResponElimina
  10. albertito, et recomano que et donis una volta per Font de Quinto, si es que aconsegueixes trobar-la, i després ens dones una opinió...

    ResponElimina
  11. És una zona que conec prou bé i crec que exageren molt. Una altra cosa és que no interese l'autovia perquè la autopista perdrà clients i en conseqüència diners per al partit. No sé, igual peco d'ignorant...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta