9 de gener de 2015

La Generalitat insistirà en la millora de l'N-340 a l'Ebre i preveu un radar per trams a l'AP-7 entre Freginals i Ulldecona



TORTOSA (Baix Ebre).- La Generalitat continuarà insistint perquè el Ministeri de Foment actuï i busqui solucions per millorar la seguretat de l'N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha admès que és un dels principals punts negres de la xarxa viària catalana, i ha assegurat que continuaran "fent pressió" per buscar solucions. La prioritat per millorar aquesta via és el seu desdoblament, malgrat que no es descartaria una solució transitòria com és la prohibició de pas dels vehicles pesants, com s'ha fet a l'N-II. El 2014 va haver-hi dotze víctimes mortals a la xarxa viària interurbana de les Terres de l'Ebre, una menys que el 2013.

Les carreteres de les Terres de l'Ebre van registrar un total de dotze víctimes mortals en accidents de trànsit l'any passat, una menys que en el 2013 i, per tant, amb una reducció del 8%. A més, des del SCT s'ha insistit que la reducció està sent constant en el temps ja que des del 2010, la mortalitat viària a l'Ebre ha baixat en un 52%.

Malgrat aquesta reducció, bona part d'aquestes morts s'han produït a l'N-340, un dels principals punts negres de tota la xarxa viària catalana. Davant d'això, el director del SCT ha exigit al Ministeri de Foment a buscar solucions per millorar la seguretat d'aquesta via. "Està clar que la prioritat i la millora definitiva ha de ser el seu desdoblament", ha manifestat Isern, tot i no descartar solucions transitòries com la que es va fer a l'N-II a les comarques gironines amb la retirada dels vehicles pesants.

El desdoblament de la carretera N-340, amb la transformació, en part, en l'autovia A-7 que ve des de La Jana, a la província de Castelló, i que empalmaria amb el tram ja fet a l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp), està previst en l'agenda de Foment, però sense un calendari concret. A més, des de les Terres de l'Ebre i la Generalitat s'ha reclamat que es respecti el traçat consensuat al territori i que passa per no trinxar el poble de Campredó, a Tortosa.

Balanç de sinistralitat a l'Ebre

Dels dotze morts en accidents de trànsit a les Terres de l'Ebre s'ha de destacar les tres víctimes que va haver-hi en un mateix sinistre, a l'N-340, a Sant Carles de la Ràpita (Montsià) el passat mes de juny, on van morir tres persones de nacionalitat alemanya. Precisament, aquest fet fa que la comarca del Montsià hagi patit un repunt en les morts a la carretera passant de dos a sis. El Baix Ebre lidera aquesta reducció en la sinistralitat passant de deu morts el 2013 als tres en el passat 2014.

La Ribera d'Ebre passa d'un a dos morts, i la Terra Alta de cap a un. Aquest mort de la Terra Alta és precisament l'únic motorista mort a les Terres de l'Ebre durant l'any passat. Des del SCT, s'ha valorat positivament la reducció en accidents de moto amb morts que han passat de quatre en el 2013 a un durant l'any passat. "Això s'ha aconseguit, entre altres coses, gràcies a les campanyes de conscienciació viària i al desplegament de l'educació pràctica a tot el territori de l'anomenat 'tràining', així com de l'ampliació de l'educació viària pràctica a set universitats", ha manifestat Isern.

Pel que fa a l'anàlisi de la sinistralitat mortal per franges horàries, la reducció es produeix, sobretot, als matins -de quatre a tres- i a les nits -de tres a dos-, mentre que té un lleuger increment a les tardes -de sis a set. A més, també s'ha registrat una reducció dels morts en els dies feiners passant dels onze del 2013 als nou de l'any passat, el que suposa una baixada del 18%.

Objectius pel 2015

Entre les causes més atribuïbles als morts a la carretera durant l'any passat estan les distraccions al volant, i més concretament, per l'ús del dispositiu mòbil i de les respostes per escrit en l'aparell a través dels serveis de missatgeria. El director del SCT ha assegurat que de cara a l'any vinent es faran campanyes concretes per sensibilitzar els conductors i evitar aquest tipus de distraccions.

Així mateix, com ja es va fer l'any passat, s'incidirà en potenciar l'educació viària en totes les franges d'edat i, molt concretament, en la tercera edat, a través de convenis amb 'la Caixa' per fer les classes de formació als seus centres socials, i també amb Benestar i Família. "És una franja que ens preocupa perquè darrerament incrementen les víctimes mortals de més de 65 anys. No volem que deixin de conduir però sí que els volem donar consells com, per exemple, controlar la conducció en hores que prenen medicació", ha afegit Isern.

Radar a l'AP-7

D'altra banda, SCT ha confirmat que durant aquest 2015 s'instal·larà un nou radar per trams a l'AP-7, entre els termes de Freginals i Ulldecona, al Montsià. Isern ha explicat que no només és per un problema de velocitat en aquest punt sinó de reduir la perillositat en dies de molt vent. "Volem reduir la perillositat tant per la reducció de velocitat però també pel vent que bufa en determinats moments de l'any", ha afegit.

El passat mes d'octubre es va posar en marxar el radar per trams a l'N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, una de les carreteres amb més sinistralitat./ ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta