11 de febrer de 2015

Satisfacció a l'Ajuntament de Tortosa per l'aprovació del projecte de desdoblament de l'eix de l'Ebre


TORTOSA (Baix Ebre).- L’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, ha fet aquest dimecres una “valoració molt positiva” de l’aprovació del projecte de desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) al seu pas pel municipi, que ja ha fet el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. Bel ha volgut agrair al conseller Santi Vila i al seu antecessor en el càrrec, Lluís Recoder, “pel seu treball en la recerca d’una solució apostant sempre pel diàleg amb el territori, a diferència del que va passar amb el govern anterior". "Esperem ara que en propers pressupostos es puguin dotar per iniciar l’obra”, ha afegit Bel. L’alcalde també ha avançat que l’Ajuntament treballarà per modificar el Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) del 2007, amb l’objectiu de desafectar totes les propietats que estaven afectades per l’anterior traçat. Una modificació que era una de les darreres reivindicacions de la plataforma veïnal Salvem Lo Canalet, que es va mobilitzar per evitar el trinxament d'aquesta zona amb l'antic projecte de variant.

El desdoblament de la C-12 a Tortosa comporta una inversió que s'estima en 106,5 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat aquest dimecres l'aprovació del projecte de traçat del desdoblament de la C-12 al seu pas per Tortosa. Mitjançant diversos tipus d'intervenció en funció del tram, aquesta actuació té com a objectius millorar el nivell de servei i la mobilitat de l'eix, que registra en algun punt uns 15.000 vehicles diaris de mitjana, segons informa el Departament. El projecte comprèn el tram de la C-12, d'uns 6,5 quilòmetres de longitud, que discorre entre Vinallop -intersecció amb la T-331- i la intersecció amb l'accés a Jesús.

El projecte comprèn el tram de la C-12, d'uns sis quilòmetres i mig, entre Vinallop i la intersecció amb l'accés a Jesús. L'obra s'ha dividit en tres trams: des de Vinallop al pont sobre el canal de la dreta de l'Ebre, d'uns dos quilòmetres; del pont a la rotonda del pont del Mil·lenari, de 2,3 quilòmetres; i del pont del Mil·lenari fins a l'accés a Jesús, de dos quilòmetres més.

En el tram de Vinallop fins al canal es preveu la construcció d'una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual, la qual passarà a donar servei al trànsit més local. Estarà formada per dues calçades separades per un mitjana. Per facilitar les connexions, en el punt inicial del tram -Vinallop- i en el punt final, es construirà una gran rotonda a nivell, totes dues de 60 metres de diàmetre exterior. El projecte també inclou la formació d'una via verda que seguirà l'antiga via del ferrocarril Tortosa-Ulldecona i que donarà continuïtat a la via verda que prové de la Terra Alta. Així mateix, es preveu la construcció d'un viaducte sobre el barranc de Sant Antoni.

En el segon tram es farà una autovia de caràcter urbà que aprofiti la calçada ja existent, amb dues calçades separades per una mitjana central. Entre la rotonda del pont del Mil·lenari i la zona de la indústria Padesa, es preveu la formació d'un camí per a la circulació de vianants i també la construcció d'un pas superior de vianants per facilitar-hi l'accés. Per a facilitar els canvis de sentit i la connectivitat del tram, s'ha previst la construcció d'una nova rotonda a 600 metres abans de la rotonda existent del pont del Mil·lenari. També s'ha inclòs la construcció de dos passos superiors sobre el canal per donar continuïtat a camins laterals del propi canal.

Per últim, el tercer tram correspon a una zona consolidada urbanísticament on la calçada ja està desdoblada. En un primer tram d'uns 600 metres, fins a l'accés del raval de Crist, s'ha previst la millora del paviment i de la senyalització. Per alleugerir el trànsit i millorar la seguretat viària de l'entorn de la plaça Corona d'Aragó, se soterrarà el tronc de la carretera amb dos carrils, un per sentit, i es reordenarà la C-12 en superfície. Així, es construirà un túnel d'uns 860 metres per a facilitar el trànsit de pas i dos laterals en superfície per als moviments més locals. A final del tram, a la zona de Jesús, es construirà una rotonda que substituirà la intersecció semaforitzada existent. / Imatge Generalitat de Catalunya

1 comentari:

  1. Total a destruir tot lo fet per molestar mes al trànsit:
    http://humorcillet.blogspot.com.es/2013/06/aviat-la-nova-c-12-acuatica.html

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta