9 de febrer del 2015

Tortosa farà en tres mesos el nou vial d'entrada i sortida a la ciutat per l'avinguda Canigó



TORTOSA (Baix Ebre).- L'Ajuntament de Tortosa ja ha adjudicat les obres del darrer tram d'obertura de l'avinguda Canigó, al barri de Sant Llàtzer, a tocar de la via del tren. Aquests treballs permetran millorar la mobilitat del propi barri, però també generarà un nou vial d'entrada i sortida de la ciutat, ja que l'avinguda Canigó serà de dos sentits. En canvi, l'actual eix viari del barri de Sant Llàtzer el carrer Barcelona, es transformarà en sentit únic des del Consell Comarcal del Baix Ebre. Així, el carrer Barcelona només serà d'entrada a la ciutat i permetrà ampliar la xarxa de carril bici del municipi. La intersecció entre els dos carrers es farà davant la passarel·la de la via del tren amb la construcció d'una rotonda. L'obra també inclou la creació de nous aparcaments.

Una vegada finalitzada l'obra, el carrer Barcelona i l'avinguda Canigó quedaran units en intersecció amb una rotonda, i seran de sentit únic des d'aquest punt i fins al Consell Comarcal. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel; la tinent d'alcalde de Serveis al Territori, Meritxell Roigé, i el regidor de barri, Alfredo Ferré, han presentat els detalls d'aquesta actuació urbanística. Els ha acompanyat el president de l'associació de veïns de Sant Llàtzer, Alejandro Gibello.

El tram de l'avinguda Canigó objecte de millora està situat entre el carrer Martorell i el barranc de Caputxins, en la cruïlla amb el carrer Barcelona. Té una longitud de 270 metres i la superfície de pavimentació és de 3.660 metres quadrats. L'actuació inclou l'asfaltat de la calçada, voreres, enllumenat i prolongació del mur de protecció que separa el carrer de les vies del ferrocarril.

L'obra s'ha adjudicat a l'empresa Also Casals per 101.165 euros i el termini d'execució és de tres mesos. La conversió en sentit únic del carrer Barcelona, que serà d'entrada a Tortosa, i de l'avinguda Canigó, que tindrà sentit sortida, permetrà rebaixar el volum de trànsit de vehicles i millorar, d'aquesta manera, la convivència al barri entre veïns, vianants i conductors. De resultes d'aquest canvi circulatori, l'alliberament d'espai al carrer Barcelona facilitarà la creació de noves places d'estacionament de vehicles i s'habilitarà un nou tram de carril bici./ Imatge ACN

2 comentaris:

  1. Espero equivocar-me, pero trobo que és un error no fer el carril bici pel costat de la via de trens (tal com vam proposar des del col·lectiu Me Moc En Bici). No tinc tant clar que cal fer Av Canigo de dos direccions. Podria ser d'una direcció, i C/Barcelona de l'altra direcció, pacificant els dos carrers apropiadament per a que sembles carrers urbans del segle 21 i no quasi-autovies on la gent, ara, baixa per Barcelona a 50 cm de les portes de les cases a 60 o 70 per hora. A més a més, com que tot aixo va cap a la nova escola, encara més s'hauria de pensar en com calmar el transit i no animar-ho més. Amb dos carrers pacificats, i una ample cami de vianants i bicis al costat de la via de tren (com el que han fet a la altra banda de la via), on la gent pot anar tranquils cap a l'escola, tots guanyem. La zona a prop de l'escola és justament el lloc on no caldria tant de transit, ni fer passar els cotxes (que volen) per C/Rubi davant de les portes de l'escola. Sent que aquesta zona és nou, podriem aprendre dels errors dels altres escoles/instituts que son zones amb embusos, nervis, i molt de perill.
    De totes formes, per a que els cotxes sortint de Tortosa pel Canigo poden arribar al pont ("del Carrefour"), un tram de Barcelona haurà de ser de dos direccions, no?

    ResponElimina
  2. Quan jo era adolescent i anava a l'institut Bau ja vaig sentir parlar de que a Tortosa calia un tercer institut. Ara passo dels 50 i seré professor del nou institut que començarà el curs que ve. Un equipament fonamental per a la ciutadania de Tortosa, crec que marcarà el que serà la nostra ciutat i la seva qualitat de vida (perdurarà més enllà de la meva jubilació :-D )
    Doncs el que trobo lamentable és que després dels anys i décades que ha tardat aquest nou institut que no hagin pensat en les noves generacions de tortosins que podrien acudir en un entorn pacificat de trànsit uns anys que són fonamentals per a la seva formació. Fer el carril bici pel carrer Barcelona és un error. En tots els països Europeus avançats els estudiants de secundària tenen la seguretat garantida per anar a l'institut en bici. Aquí sempre es dona la excusa que si el trànsit que si l'urbanisme que si les coses estan ja així. ¿Com és que ara que fan nous tots els carrers i l'institut no han sapigut previndre un carril bici decent?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta