12 de novembre del 2015

La Generalitat substitueix a partir de dilluns els trens de l'Ebre per unitats 447 remodelades


TORTOSA (Baix Ebre).- Territori i Sostenibilitat ha anunciat que a partir de dilluns començarà a substituir els trens de les línies de Rodalies de Catalunya a les Terres de l'Ebre per uns combois totalment renovats. Segons ha anunciat la Generalitat, els nous trens tenen l'interior totalment renovat, seients ergonòmics, accessos per a persones amb mobilitat reduïda, i espai per a bicicletes i maletes grans. D'aquesta manera, segons el govern català, es millora el confort per als usuaris i es garanteix una major fiabilitat del servei. A partir de dilluns, començaran a circular a la línia R16 dos tres remodelats de la sèrie 447 que substitueixen els actuals, de la sèrie 470. La renovació dels 18 combois té un pressupost de 2,5 milions d'euros.

Els trens de la sèrie 470 que circulen actualment per les línies R15, uneix Barcelona amb Riba-roja, i R16, connecta Barcelona i Tortosa, començaran dilluns a substituir-se per unitats 447 remodelades. Territori i Sostenibilitat posa en circulació aquest dilluns els dos primers combois, que començaran a circular a la línia R16 i la resta d'unitats s'aniran substituint al llarg del 2016.

La remodelació dels trens té un pressupost de 2,5 milions i està inclòs dins les mesures de millora de material mòbil previstes en les condicions de prestació dels serveis acordades amb l'operador Renfe. Amb la remodelació dels combois s'ha millorat l'ergonomia dels seients, la comoditat i l'espai per als usuaris durant el viatge. Els combois inclouen espais per portar bicicletes i equipatge especial. Aquesta transformació permet donar resposta a una de les demandes més freqüents dels viatgers dels serveis regionals, que és el confort a l'interior del trens. Cada tren disposa d'un total de 581 places per a viatgers, de les quals 179 corresponen a places assegudes.

A més, s'ha aprofitat per instal·lar pantalles informatives a tots els cotxes amb l'objectiu de millorar la informació que s'ofereix a l'usuari durant el viatge, com per exemple els detalls de la línia, les parades que realitza i les correspondències amb la resta de mitjans de transport. També s'ha canviat la il·luminació, els polsadors i els equips de climatització.

Afegit a les millores en matèria de comoditat, la principal novetat que incorporen aquest nous trens remodelats és una millora en l'accessibilitat. Disposen d'un nou cotxe situat al mig de tot el comboi que disposa d'una porta més baixa per facilitar l'accés a persones de mobilitat reduïda. A més, s'ha instal·lat un bany adaptat situat a la zona baixa del cotxe, i un espai reservat per a persones que viatgin amb cadira de rodes.

Per tal minimitzar el temps de remodelació, les tasques de renovació es realitzen aprofitant les entrades a taller de les unitats en el moment que s'han d'executar tasques de manteniment. D'aquesta manera, no s'afecta el servei habitual a Rodalies de Catalunya. / Via ACN / Imatge Generalitat de Catalunya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta