20 de gener del 2005

[Nota de premsa] El DPTOP aprova el traçat de la variant desdoblada de la C-12 a Tortosa

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat el traçat de la variant desdoblada de la C-12 (Eix de l’Ebre) al seu pas per Tortosa i Roquetes, un cop completades la informació pública i la tramitació ambiental. Així, el DPTOP manté fonamentalment el traçat considerat més adient en els estudis informatiu i d’impacte ambiental, tot incorporant algunes millores per evitar afectacions en habitatges de Roquetes i al Pla de les Sitges de Tortosa. La nova via tindrà una longitud de 12 quilòmetres i la seva construcció suposarà una inversió estimada en 72 MEUR.


La carretera C-12 (Eix de l’Ebre) configura un important eix viari que comunica el Mediterrani amb la plana de Lleida tot seguint el riu Ebre. Per tal de potenciar i millorar aquestes comunicacions, el Govern de la Generalitat ha inclòs el desdoblament de la C-12 en el segon Pla d’eixos viaris.

Al seu pas per Tortosa, l’Eix de l’Ebre té unes característiques molt urbanes; amb l’objectiu d’afavorir la seguretat i fluïdesa viàries en aquest àmbit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst la construcció d’una variant que permeti evitar el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà.

Ara, el DPTOP ha aprovat definitivament l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, un cop ha completat el procés d’informació pública, anàlisi de propostes i declaració d’impacte ambiental. A partir d’aquest moment, s’impulsarà la redacció del projecte constructiu, que desenvoluparà el traçat aprovat.

El traçat aprovat

El DPTOP ha mantingut, fonamentalment, el traçat considerat més adient pels estudis informatiu i d’impacte ambiental, que desenvolupa les reserves urbanístiques ja previstes en el pla territorial parcial de les Terres de l’Ebre i el Pla general de Tortosa.

A aquest traçat, s’han introduït, a més de les mesures d’integració ambiental, algunes millores; entre aquestes, cal remarcar uns ajustos puntuals per evitar afectacions en uns habitatges al terme de Roquetes i al Pla de Sitges de Tortosa, considerat bé cultural d’interès local.

D’altra banda, s’ha segregat d’aquest projecte l’enllaç previst amb la T-331 perquè el seu disseny sigui analitzat dins del segon tram del desdoblament de l’Ebre, fins a Sant Carles de la Ràpita, actualment en fase de redacció i que sortirà a informació pública aquest primer semestre de 2010.

Autovia de 12 quilòmetres

El traçat de la variant ara aprovat correspon a una via desdoblada de 12 quilòmetres de longitud que comprèn els termes municipals de Tortosa i Roquetes i, en un petit tram final, al terme d’Aldover. S’inicia a l’actual C-12, a prop del nucli de Vinallop (terme municipal de Tortosa), que es desdobla en un tram d’uns tres quilòmetres.

A partir d’aquest punt, el traçat se separa de l’actual C-12 i comença, pròpiament, la variant. La via discorre cap al nord-oest fins a l’encreuament amb la T-342 (de Roquetes als Reguers). A partir d’aquesta zona, el traçat discorre cap a l’est, fins a enllaçar novament amb l’actual C-12, a l’inici del terme municipal d’Aldover.

La carretera projectada està formada per dues calçades amb dos carrils de circulació cadascuna, separades per una mitjana de 2 metres d’amplada. Cada calçada compta amb voral exterior de 2,5 metres i interior d’1,5 metre. En determinats trams del recorregut, es construiran camins de servei que permeten la connectivitat de les parcel·les travessades per la carretera.

La variant ara aprovada preveu quatre enllaços:

Enllaç amb la C-12: Connectarà la variant amb l’actual C-12 cap al nucli urbà de Tortosa. Aquest enllaç a diferent nivell permetrà tots els moviments; els girs a l’esquerra s’efectuaran per mitjà d’un pas superior.

Enllaç amb la TV-3421: Un enllaç format per dues rotondes i un pas inferior permetran la connexió amb la carretera TV-3421 (Roquetes – Mas de Barberans)

Enllaç amb la T-342: Dues rotondes unides per un pas superior permetran fer tots els moviments entre la variant i la T-342 (de Roquetes als Reguers).

Enllaç final amb la C-12: La variant connecta novament amb la C-12 actual a Tortosa, prop del terme d’Aldover, mitjançant un enllaç a diferent nivell que permet tots els moviments i es complementa amb una rotonda sobre l’actual C-12 costat est per als canvis de sentit i la connexió amb diverses finques.

Dos túnels artificials

El projecte inclourà la construcció de dos túnels artificials que permetran minimitzar l’impacte acústic i visual de la carretera en habitatges i de facilitar la permeabilitat viària a costat i costat de la via. El primer túnel se situa a la zona de l’enllaç amb la T-342 a Roquetes i té una longitud de 200 metres; el segon, es construirà a la zona de Jesús (Granges del Ballester) i té també 200 metres de longitud.

Al llarg del seu recorregut, la variant ha de travessar diversos barrancs; per exemple: els de Roer, de Sant Antoni, de la Servera, dels Molins, de Jesús o del Riu Sec. Entre les estructures previstes, cal remarcar el viaducte de 165 metres de longitud i format per tres trams, per a superar el barranc de la Servera, al límit entre els termes municipals de Roquetes i Tortosa.

Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta