25 de març del 2006

El govern començarà les obres de la carretera d’Horta al setembre

La Generalitat treu a concurs el projecte amb un pressupost de 42,3 milions

Horta de Sant JoanEl Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar ahir l’anunci pel qual s’inicia el concurs públic de les obres de millora de la carretera entre Horta de Sant Joan i la cruïlla de l’eix de l’Ebre (C-12), a l’altura de Xerta. Els treballs, amb un cost de 42,3 milions d’euros, consistiran principalment en l’eixamplament de la via i l’eliminació dels revolts, una actuació que també permetrà escurçar l’actual traçat en dos quilòmetres. El govern preveu començar les obres al setembre.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va remarcar ahir que els 42,3 milions són «una quantitat important, per una carretera important, que feia molt de temps que demanaven tots els municipis de la zona». Segons Nadal, l’actuació representa un «canvi substancial en el pla d’infraestructures de les Terres de l’Ebre», que també millora la connexió amb l’Aragó. Fa uns anys, la Generalitat ja va condicionar el tram inicial de l’itinerari, uns set quilòmetres de la carretera T-330 des del límit amb l’Aragó, a Arnes, amb la cruïlla d’Horta de Sant Joan. El govern català ha iniciat ara el concurs públic de les obres de condicionament de la resta del recorregut fins a l’eix de l’Ebre, que té un total de 22,7 quilòmetres. Els treballs abastaran les carreteres T-330, entre Horta i Prat de Comte; T-333, entre Prat de Comte i la intersecció amb la carretera N-230, i des d’aquest punt fins a la cruïlla amb l’eix de l’Ebre, a uns tres quilòmetres del nucli urbà de Xerta. Les obres permetran dotar la via d’una amplada de vuit metres i suprimir o suavitzar els revolts. El projecte també inclou la construcció de vuit viaductes per travessar rieres o barrancs, d’entre els quals destacarà un pont sobre el riu Canaletes a l’altura d’Horta. En aquesta població també es construirà un fals túnel de 107 metres, per eliminar un revolt molt tancat.

> «Una obra delicada»

El conseller va garantir que la millora de la carretera d’Horta de Sant Joan serà una obra «delicada, de construcció sensible, amb un cert impacte ambiental en el territori». Amb tot, Nadal va afegir que els ajustaments en el projecte i el major cost han servit per dissenyar un traçat «molt encaixat a les necessitats del territori i el medi ambient».

El Punt (25-03-06)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta