9 de desembre del 2006

Incertesa sobre la futura autovia de l'Aragó

Alguns mitjans de comunicació del País Valencià afirmen que el Ministeri de Foment ja ha aprovat l'estudi informatiu per connectar l'autovia de l'Aragó (A-68) amb la costa mediterrània per la zona de Morella, descartant l'opció d'allargar la carretera per Alcanyís i Gandesa, Móra d'Ebre i Falset. Amb tot, l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, que és el portaveu de la mesa territorial per aconseguir el desdoblament de l'N-420, afirma que no tenen cap constància que s'haja aprovat encara cap opció. Així ho recollia ahir el diari El Punt. Com sabeu, l'opció de fer passar l'autovia per Morella té l'inconvenient d'haver de travessar el port de Torremiró, nevat durant molts de dies a l'any, i de provocar un fort impacte ambiental en tota la zona dels Ports. Però els municipis del nord de Castelló, com Benicarló i Vinaròs, estan fent molta força per aconseguir la nova connexió directa dels aragonesos amb el litoral. Les Terres de l'Ebre hauran de tenir una posició unitària i no fer gaire l'índio, però sobretot fer molta força i anar a buscar la Generalitat. Perquè segur que José Montilla té més pes a Madrid que Francesc Camps, o no?

Per saber més:
-
La autovía A-68 comunicará Aragón con la costa por tierras valencianas
-Front comú per aconseguir que l'autovia de l'Aragó continuï per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat

2 comentaris:

  1. Dius "Les Terres de l'Ebre hauran de tenir una posició unitària i no fer gaire l'índio, però sobretot fer molta força i anar a buscar la Generalitat. Perquè segur que José Montilla té més pes a Madrid que Francesc Camps, o no?". Perdona, però les Terres de l'Ebre són bastant grans i el que en aquest cas convé a la Ribera no convé al Montsià, que tindria més aprop l'autovia si acabés a Vinaròs que si va per Gandesa-Móra-Cambrils. A Alcanar per exemple tenim ben clar el que més ens convé.

    ResponElimina
  2. Penso que cal tenir una visió més de territori, de zona geogràfica unitària, que no pas una visió localista, de poble i/o ciutat... Si, és veritat: Gandesa i Móra queden molt lluny d'Alcanar, però penso que és bo que hi hagi infraestructures que passin pel territori. Ara serà aquesta autovia per la part nord de les Terres de l'Ebre, però en el futur serà l'autovia de la Plana que passarà per la part sud de les Terres de l'Ebre. Les infraestructures que es facin al territori seran un benefici per a totes les persones que hi habitem. Ens calen infraestructures, i no seria bo que aquesta marxés fora de Catalunya/Terres de l'Ebre. Encara que costi d'entendre, l'autovia d'Alcañiz, si passa per Gandesa-Móra, també serà un benefici per a les comarques del sud. Temps al temps.

    Penso que potser hem d'anar deixant aquests localismes extrems i començar a mirar de forma una mica més extensa i territorial. Espero que ningú se senti ofès.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta