2 de desembre del 2006

La UOC també és una universitat de l'Ebre

Ahir, Manel Zaera i també Daniel Gil, a través d'un comentari, van lamentar que no es tingui en compte la Universitat Oberta de Catalunya (UOC ) quan la gent parla de la presència d'estudis universitaris al nostre territori. Però la realitat és que, com diu Zaera, la UOC proporciona estudis reglats i titulacions pròpies a molta gent de les Terres de l'Ebre, de tots els racons del territori, i a uns preus públics. A més, té l'avantatge de fer compatible la feina i els estudis, ja siguin d'accés a la universitat, estudis universitaris, postgraus, mestratges... Tinc amics que estan ampliant els seus estudis a la UOC, i jo mateix m'ho he plantejat en alguna vegada. De fet, encara que la majoria de coses es fan a través d'internet, tinc el punt de la UOC de Tortosa just al meu carrer, i em resultaria molt fàcil. Però per molta gent és més fàcil trobar la UOC per internet que al meu carrer. Una de les queixes de l'exregidora de Societat de la Informació i Estudis Universitaris és que als carrers no està senyalitzat el punt de la UOC a Tortosa, i la gent s'adreçava a l'Ajuntament per demanar informació i denunciar la situació.

Enllaç d'interès: bloc de la rectora de la UOC.

3 comentaris:

  1. La UOC només té una oficineta a Tortosa, on no hi pots fer res més que entrar a la biblioteca. Almenys jo, que estudio a la UOC, considero que el meu campus és casa meva. En canvi, es parla de la URV perquè s'està impulsant un campus físic, de totxo, diguem-ne. Això, però, és cert que no treu mèrit a la UOC: ja n'estic molt satisfet.

    ResponElimina
  2. Diferenciar entre campus virtuals i campus físics, de totxo, penso que avui dia és una actitud un pèl reduccionista, i que obvia una forma d'estudiar que ha suposat una revol·lució a tot el món, i de la qual amb la UOC en tenim un dels millors exemples. Però és clar, al final venim al de sempre: un campus virtual no ven tant, ni es poden fer la foto, com un de totxo. Suposo que encara estem molt acostumats al món material, a poder tocar i visualitzar les coses.

    ResponElimina
  3. És vergonyós que no es seyalitzi adequadament la UOC per part de l'Ajuntament. Sembla que s'hagi oblidat que el local on està el centre de suport va ser cedit pel propi Ajuntament. Si n'estem de sobrats els tortosins! Cedim un local i després ens oblidem de qui i perquè l'havíem cedit!

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta