Un grup d'empresaris i veïns de l'antiga carretera de València van fer públic ahir un document per manifestar el seu malestar per la supressió de l'accés directe a la C-12 (eix de l'Ebre) en direcció a Amposta, una mesura de seguretat prevista per la direcció general de Carreteres en les obres que ja està executant en la mateixa via. Els empresaris han alertat que ja han perdut activitat comercial i reclamen la construcció de la rotonda que l'Ajuntament ha dibuixat al pla parcial de l'horta de Sant Vicent.
El col·lectiu format per un grup de veïns i nou empresaris de l'antiga carretera de València, als afores de Tortosa, no volen que la direcció general de Carreteres elimini l'accés directe a l'eix de l'Ebre en direcció a Amposta. L'eliminació del carril d'espera és una mesura per millorar la seguretat en el trànsit, en el marc de les obres que fa Carreteres per renovar les diferents travesseres urbanes, abans de cedir la seua titularitat a l'Ajuntament. Però els afectats consideren que el millor seria construir-hi la rotonda dibuixada per l'Ajuntament al pla parcial de l'horta de Sant Vicent, ja que a partir d'ara els conductors hauran de girar a la dreta i arribar fins a la rotonda de Soldebre, per poder fer el canvi de direcció i marxar cap a Vinallop i Amposta. «Si finalment es fa el que preveu Carreteres, que només vol estalviar-se la rotonda per abaratir costos, les empreses perdrem aparador i usuaris», va advertir el portaveu dels afectats, Jordi Chavarria. En aquest sentit, va recordar que l'antiga carretera de València té més de 1.000 usuaris diaris, i que al sector hi ha una desena d'empreses amb més de 100 treballadors. Segons Chavarria, des que van començar les obres ja s'ha pogut constatar el col·lapse circulatori que produeix l'eliminació de la sortida cap a l'esquerra, tant al carrer Amposta com a la rotonda de Soldebre. Un caos que encara s'agreujarà més, va alertar Chavarria, quan l'estació de servei Estadi ampliï el seu pàrquing de vehicles industrials, que tindrà una capacitat per a un centenar d'autocars i camions de gran tonatge. Segons Chavarria, els tràilers ja tenen molts de problemes per fer els girs a la rotonda de Soldebre, que no té les mides òptimes.
> Dos mesos «tallats»
El portaveu de les empreses de l'antiga carretera de València, Jordi Chavarria, va explicar que el projecte de Carreteres ha perjudicat els negocis, fins i tot abans que comencessin les obres. Així, fa dos mesos van instal·lar-se uns cartells en què indicaven que la carretera ja estava tallada, però els treballs encara no s'havien iniciat, i això els ha fet perdre clients. Chavarria reclama el suport de l'Ajuntament, per aconseguir que Carreteres incloga la rotonda al projecte. En aquesta línia, l'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va confirmar que havien negociat la rotonda amb Carreteres, però va advertir que el projecte hauria encarit el pressupost. «Fins ara, la titularitat de la via és de Carreteres, i és millor ser prudents i esperar-nos uns mesos, fins que comenci la urbanització de l'horta de Sant Vicent», va dir.
El Punt (20-Gener-2007)
Cadascú defensa casa seva, però si fan cas a aquesta demanda, tindrem a l'Eix de l'Ebre quatre rotones en un tram molt curt. Semblarà l'Autovia de l'Aldea II.
ResponEliminaJordi que bufonet que estas en la foto .... mataorrrrrrrr
ResponEliminaAra que ja està l'accés tallat, les retencions ja es comencen a notar. Per a entrar a Tortosa en tens un fart!!
ResponEliminaSi no hi havien diners no podien deixar-ho com estava? Fer i desfer. Fot-li gasto!!