Tots els departaments participaran en un estudi per optimitzar la navegació i altres recursos fluvials
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar ahir que tots els departaments de la Generalitat i l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece) redactaran un pla director per optimitzar la navegació fluvial i reforçar la potencialitat turística i econòmica del riu. Nadal va assenyalar que la realització del pla és la conseqüència de l'estudi sobre la viabilitat econòmica de la navegació fluvial, que ahir es va presentar al consell rector de l'Idece. Les conclusions són que cal potenciar els ingressos, reduir el cost del manteniment de la via navegable i dinamitzar l'activitat turística.
Nadal va detallar que l'estudi sobre la viabilitat de la navegació a l'Ebre ha servit per conèixer qüestions tècniques com l'evolució de la demanda, el nombre d'embarcacions, l'increment de passatgers o la inversió per persona. Amb tot, no va precisar si a partir de l'estudi es podia fer una lectura «positiva o negativa» del projecte de la navegabilitat. «La inversió anterior ja està feta, i ara el que cal fer és intervenir i abordar la navegabilitat de l'Ebre des d'un punt de vista integral», va afegir-hi el conseller. Així, Nadal va evitar criticar el model de navegació fluvial impulsat durant els últims governs de CiU, i va afirmar que la Generalitat vol «racionalitzar i optimitzar totes les possibilitats del riu, inclosa la navegació per l'Ebre». De fet, Nadal va aclarir que no es volien replantejar el projecte «en termes de rendibilitat econòmica», tot i que l'estudi que ahir es va presentar a l'Idece conclou que caldria «potenciar els ingressos, reduir les despeses de manteniment i potenciar i dinamitzar l'activitat turística». De fet, el conseller sí que va admetre que «encara cal abordar» la necessitat d'ampliar la via navegable entre Móra d'Ebre i Ascó, com fa temps que reclama la Ribera d'Ebre.
Segons Nadal, el riu «és un element estructural de les Terres de l'Ebre», que també ha de servir per donar un valor afegit i consolidar el creixement i el benestar dels ciutadans. «Hem de continuar creant riquesa, invertint racionalment i estudiant tots els fenòmens que afecten el riu, com les plagues, el tipus d'embarcacions que cal utilitzar o les possibles inversions», va reiterar. Nadal va detallar que la redacció del pla director no té un pressupost concret, ja que l'hauran de redactar tots els departaments de la Generalitat. De la mateixa manera, va afegir-hi que no hi ha un termini fixat perquè el pla estiga acabat, tot i que va garantir que l'assumiran «com una proposta governamental» que serà debatuda a les properes reunions del consell rector de l'Idece.
D'altra banda, Nadal també va informar de l'evolució dels treballs del futur catàleg del paisatge de les Terres de l'Ebre, que segons va assenyalar ja es troba «força avançat». Segons el conseller, ja s'han identificat una vintena d'unitats de paisatge. Amb tot, tant els límits de les unitats com els topònims assignats són provisionals, ja que encara falta extraure la informació obtinguda a partir de la participació ciutadana. Tot i així, la relació provisional estableix unitats de paisatge com Barrufemes, Burgans, la Cubeta de Móra, els Fondos de Riba-roja, els Ports, les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs, la serra del Tormo o les riberes de l'Algars.
>El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va aprofitar la seua visita a Tortosa per donar per acabades les obres de millora de l'antiga carretera de València. Nadal va recórrer a peu la carretera i va conèixer sobre el terreny les millores que hi ha realitzat la Generalitat. L'executiu català traspassarà ara la titularitat de la carretera a l'Ajuntament, perquè siga via urbana.
El Punt (13-Abril-2007)
13 d’abril del 2007
La Generalitat redactarà un pla director per «aprofitar millor» l'Ebre
1 comentari:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Em disculpará el moderador si dic l'improperi que m'ha inspirat llegir aquesta columna,,?? Mireu ; aixó son COLLONADES !! El que s'ajusta mes a la realitat es que s'han dilapidat molts diners amb aquest tema, i ara aixó vol dir posar el fré.Que jo sápiga el model de navegabilitat de CiU es basaba amb el principi d'Arquimedes. No se ara si el senyor Nadal proposará anar amb hovercrafts...
ResponElimina