El pont de l'Asmà a la carretera N-420 ha entrat aquesta setmana en funcionament, després de gairebé un any d'obres i més de 15 anys de retard. El viaducte, que es troba dintre del terme municipal de Garcia, té una longitud de 260 metres i la seua estructura està formada per vuit ulls fonamentats sobre set pilars. La seua obertura millorarà la circulació en un veritable punt negre de les carreteres de les Terres de l'Ebre, en què fins ara els vehicles havien de passar de forma alternativa pel pont vell, camí de Falset o de Móra la Nova. El Ministeri de Foment només ha hagut d'invertir-hi de 2,58 milions d’euros, i per tant el retard en l'execució d'aquesta millora és directament intolerable. El tram de carretera a reparar tenia una longitud total de 650 metres, i al novembre del 2003 ja tenia un pressupost de licitació de més de 3 milions d'euros. Crec que és una de les poques obres que he vist que, amb el pas del temps, s'ha abaratit... El traçat de l'N-420 entre Móra la Nova i Falset va ser millorat el 1992, a excepció del pont de l'Asmà. La reforma va provocar un increment de la velocitat, però el pont era molt estret i no permetia la circulació de dos vehicles en sentits oposats. Això, lligat als forts pendents que hi ha en tots dos sentits de la marxa, va convertir-lo en un dels pitjors punts de la xarxa viària del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. La veritat, si l'Estat ha tardat 15 anys a millorar el tram del pont de l'N-420 sobre el riu Asmà, ja ens podem anar mentalitzant en el temps que haurà de passar perquè facin el desdoblament d'aquesta carretera si l'autovia de l'Aragó ha de sortir al mar per Catalunya.
Foto: Subdelegació del Govern a Tarragona
9 d’agost del 2007
Foment millora el pont de l'Asmà entre Móra la Nova i Falset després de 15 anys
1 comentari:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Aquesta autovia mai es farà si el Ministeri no accepta aquesta alternativa en relació a l'altra (Vinaròs). Les Terres de l'Ebre han de defensar una connexió Alcanyís-Reus perquè:
ResponEliminaa) La Ribera i la Terra Alta també formen part de les Terres de l'Ebre i es beneficia el conjunt com es pugui beneficiar amb una autovia per Santa Bàrbara cap a Traiguera. Si es crea dinamisme al nord també la resta se'n pot beneficiar.
b) La Generalitat ja preveu l'autovia Lleida-fàbrica de ciment que ha de permetre potenciar el tema portuari i altres. A més, parlem de titularitats diferents.