4 d’octubre del 2007

El PSC de Tortosa i el nucli de Font de Quinto

El grup municipal del PSC a Tortosa ha sol·licitat aquesta setmana la celebració d'un ple extraordinari, amb l'objectiu d'aprovar una al·legació al traçat de l'autovia de l'interior que ha projectat el Ministeri de Foment. Segons l'estudi informatiu, el traçat de l'autovia travessa l'Ebre entre Campredó i Font de Quinto, un traçat que els socialistes consideren que podria provocar "un fort impacte paisatgístic i perjudicar els interessos dels veïns de Campredó". De fet, el PSC proposa desplaçar l'autovia uns quilòmetres més al nord, a l'altura de Soldevila, de manera que connectaria directament amb el polígon industrial Catalunya Sud i no travessaria cap nucli habitat. En primer lloc, em sorprèn que el PSC proposi presentar una al·legació d'aquest estil (si és que no sap que a Madrid també governen els socialistes, i que per tant calculen que la proposta serà acceptada i podran penjar-se una medalla segura). D'altra banda, espero que el PSC voldrà presentar al·legacions quan la Generalitat presenti l'estudi informatiu de la variant de l'eix de l'Ebre, ja que travessarà el nucli habitat del Canalet. I finalment, celebro que el PSC es preocupi per l'impacte paisatgístic i els interessos dels veïns de Campredó, i en especial dels habitants de Font de Quinto. Fa només un parell de setmanes, el portaveu socialista i senador Joan Sabaté va proposar traslladar la planta de gas d'Escal UGS al polígon Catalunya Sud, molt a prop del nucli de Font de Quinto i del raval del Pom. Es mesura diferent l'impacte d'una autovia i el d'una regasificadora? Per què hi ha coses que es diuen directament al Senat i altres a l'Ajuntament?

20 comentaris:

  1. És com el Dr. Jekill i Mr. Hide, adaptada per Jerry Lewis com el professor guillat. I és que ja se sap, és del PSC, i solen votar una cosa a Catalunya i un altra a Madrid.

    ResponElimina
  2. L'impacte d'una autovia i el de una planta de gas no és el mateix.

    Els periodistes pot ser haurieu de deixar de mirar-vos el melic, contrastar l'informació i consultar amb experts, ara...el negoci mana la qüestio no és informar, és vendre paper.... al menys als politics podem deixar de votar-los pero als periodistes ens toca aguantar-los diguin el que diguin sempre parapetats al darrera de la llibertat d'expressio.

    ResponElimina
  3. Molt bé Gustau, has encertat de ple. Per a més informació del tema, mira el meu blog. Per cert, jo també preguntaria als socialistes quines al.legacions van fer quan era el moment i ells estaven al govern municipal (cap al 2003, quan va començar el tema). Jo apostaria que poques...o no cap. Perquè si em consta que ja hi havia un traçat alternatiu proposat per ells al POUM. I com és que el Ministeri de Foment no ha fet cas d'aquell traçat?...pos potser perquè no va arribar a Madrid este traçat...

    ResponElimina
  4. Qui es preocupaba pels veins de Campredó quan el senyor senador volia ubicar una planta gasística al seu costat?

    ResponElimina
  5. Si cal modificar el projecte per l'impacte paisatgístic, l'autovia hauria d'anar més al sud potser, no?

    ResponElimina
  6. No se si la proposta del Sr. Sabaté és per "afavorir" els interessos dels habitats de Campredó i Font de Quinto, o bé pel simple fet de tenir l'autovia més prop del nucli tortosí.
    Lo que s'ha de fer és que els nostres dirigents es moguin el més aviat possible i que busquen una sol·lució bona.
    Gustau, que sapigues que s'entan recollint a Campredó signatures en contra del traçat acutal.

    ResponElimina
  7. lo barber: " Per a més informació del tema, mira el meu blog" . No et fotras de riure...

    ResponElimina
  8. Sr. Moreno,
    Em sorprenen de vegades determinats comentaris. Per què hem presentat una sol.licitut de ple extraordinari per presentar una al.legació al projecte de traçat de l'A-7? Doncs molt fàcil, per que ara s'ha publicat l'estudi de traçat i s'ha comunicat als ajuntaments afectats per que facin les al.legacions que estimen oportunes, ara és el moment de fer-ho és el moment processal adequat, ni abans ni després, independentment de les gestions polítiques que és puguin fer. Sobren totes les teories conspiratives.
    Per què proposar ara un traçat més al nord, per que en el darrer posicionament de l'ajuntament de Tortosa, escoltant els veïns de Campredó i mirant d'evitar el pas per Font de Quinto, varem apostar per un traçat més al sud, a l'alçada del Mas de la Missa, que ha estat descartat per Foment per raons tècniques. El pas per Soldevila avui sembla l'opció més adient i no perjudica ningú.
    Per cert algun dels opinadors d'aquest bloc, pregunta per les al.legacions de l'ajuntament de Tortosa, l'any 2003. Dons bé, l'ajuntament de Tortosa que jo presidia en aquell moment va fer al.legacions al desdoblament de l'N-340, proposat en aquell moment pel govern del PP i que va tenir significats defensors entre dirigens de CiU i d'ERC al territori, defensant la perllongació de l'autovia valenciana per l'interior, sol.lució de la que avui alguns d'aquells en reclamen la paternitat. Que feble és la memòria i que fàcil de manipular.
    Sr Moreno consulti l'hemeroteca del Punt i informen als visitants del deu blog. Alguns desmemoriats es sorprendran, de veure com m'acusaven d'anar contra el territori i de "pixar fora del test" aquells que avui presumeixen d'haver aconseguit tot el contrari del que defensaven.
    I cap contradicció en defensar l'ubicació de la planta de compressió de gas, una important inversió, creadora de molts llocs de treball, en el polígon Catalunya Sud. Es tracta de sol industrial apte per a l'ubicació d'inversions industrials i el centre de Recerca, Desenvolupament i Innovació que hi va associat, no presenta cap risc i va a favor de la gent de Font de Quinto de Campredó, de Tortosa i de les Terres de l'Ebre, impulsa el desenvolupament i el creixement del nostre territori, com l'autovia A-7.
    No fem tanta demagògia i treballem pel futur. I sobretot no diguem tantes barbaritats. A, per cert, les al.legacions que ha de presentar Tortosa, s'han de proposar a l'ajuntament de Tortosa, i el lloc per interpel.lar un ministre sobre la idoneitat de l'ubicació d'un diposit estratègic de gas d'interés general, és sense dubte una cambra parlamentaria com ara el Senat. Tan difici és tot plegat, Sr. Moreno?

    ResponElimina
  9. La que em faltava sentir. Sabaté diu que escolten la gent de Campredó. Ja veig que som municipi, gràcies a què els polítics tortosins han escoltat la nostra veu!!!És pot ser més cínic? Doncs, sí. La planta gasificadora va a favor de la gent de Font de Quinto i de Campredó!!! I ja veig que han vingut a comunicar-nos-ho al poble i a veure què en pensàvem. Si no ens van explicar ni la instal·lació del Catalunya Sud. Vanposar-lo com en temps de Franco, sense fer-ne cinc cèntims a la població.I no és un parlar per parlar. Quant a les al·legacions de l'autovia, esperem que tirin endavant. Aquells que vivim a Font de Quinto sofriríem un mal irreparable si ens la creuen pel mig. El PSOE de Madrid ni ho sap on està Font de Quinto, i els d'aquí ben just. Sabaté ha fet unes al·legacions polítiques per avançar-se a l'equip de govern, en cap moment pensant en nosaltres.

    ResponElimina
  10. Sr. Sabaté, quan de temps lliure té ara que fa intervencions llarguíssimes al blog com si fossin intervencions parlamentàries. De què va ara? D'ex-alcalde?

    ResponElimina
  11. Jo em felicito de la participacio del Sr. Sabate a aquest blog , tan de bo hu fesen altres politics, al cap i a la fi es una forma de retratar-se i queda escrit, nomes li recrimino que no ho fes quan era alcalde, com ja vaig dir en una altra ocasio, no em crec que abans no lleigis La Marfanta.
    I per una altra part, home, el que diu, molt descabellat no es..

    ResponElimina
  12. Aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid, he sentit una entrevista al Sr. Bel a la SER, i no se si per culpa meva o que, pero encara no tinc clar si les cases de davant la Catedral les tombaran, cauran soles, les deixaran com estan o que.

    ResponElimina
  13. Quins marquesats han influit en la ópció plantejada pel senador?

    ResponElimina
  14. Les cases de davant la catedral es tombarán. El que passa es que prevaleixen criteris histórics ...I ja se sap, s'ha de remullar ben remullat...

    ResponElimina
  15. Les cases de la catedral, el sr. Bel i Accensi, les tombarà en funció dels vots que pugui guanyar, si veu que n'ha de perdre un no les tombarà.

    ResponElimina
  16. No has entés res..! El tema es exclusivament judicial.

    ResponElimina
  17. Al final aquesta carretera semblara aquell antic traçat del tren, que feia una gran U per a tornar d'allí on venia

    En lo facil que seria desdoblar la carretera existent N340, ens agrada complicar-nos la vida, i a Madrid, amb la generositat que els caracteritza envers catalunya, la nostra indesició els va de cine, i la N340 segueix sent una carretera del 3er mon, i que em perdonin la gent d'aquests paisos

    ResponElimina
  18. Si, si desdoblament, i en arrivar a l'Aldea tomba totes les cases d'una part ho altra de la carretera.
    Ara aixo si, la meua si pot ser que no me la toquen.

    ResponElimina
  19. A l'Aldea no cal tombar cap casa. Hi ha una variant prevista a tocar l'autopista, que apart de lliurar a la gent de l'aldea del transit,permetria fer el tram d'autovia sense cap problema. Aixo si, pel que sembla el govern ZP no ho ha previst als pressupostos d'enguany, els aldeans, amb rao, estan que tallen claus.

    Mani qui mani a Madrid, seguim oblidats

    ResponElimina
  20. Si es desdobles l'actual N340 mos estaviariem un nou pont sobre l'Ebre, que apart de matxacar lo paisatge, mos ahorrariem uns dinerets (molts) que podrien dedicar-se a altres carreteres de la zona, com per exemple l'eix de l'Ebre, que prou falta ne te

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta