2 de gener del 2008

Sabaté demana explicacions al bisbe Salinas

Aquesta nit, com ha passat altres vegades, coincideixo amb l'opinió que l'exalcalde de Tortosa, Joan Sabaté, manifesta al seu bloc. Segons el senador socialista, la imatge de diumenge passat a la plaça de Colon de Madrid, amb els bisbes arengant milers de manifestants, va ser esfereïdora. És preocupant que al segle XXI els bisbes espanyols, però sobretot els cardenals arquebisbes de Madrid, València i Toledo, estiguin atiant l'odi dels fildels contra el govern democràtic de l'Estat. Alguna de les imatges i declaracions que ens han arribat aquests dies recorden el clima d'implicació política que l'Església espanyola va tenir abans, durant i després de la Guerra Civil. La intromissió dels bisbes espanyols en la vida política del país és absolutament lamentable i totalment insòlita en l'Europa moderna. En aquest cas, Sabaté, "com a catòlic", demana saber la posició del bisbe de Tortosa, monsenyor Xavier Salinas. Jo també penso que no només Salinas, sinó el conjunt de bisbes catalans, haurien de dir si estan d'acord amb la línia d'actuació política que segueixen els prínceps de l'Església espanyola. Ja van callar prou mentre la Cope va intoxicar els espanyols contra Catalunya, durant el procés de redacció i aprovació del nou Estatut. Diuen que preguntat Jesús pels fariseus, que volien saber si era just pagar el tribut als romans, el natzarè va contestar: Doneu a Déu el que és de Déu, i al Cèsar el que és del Cèsar. Una frase que té moltes interpretacions, però que avui em fa demanar als bisbes que evitin posar-se tant en política, i també dir que Sabaté té més raó que un sant.

53 comentaris:

  1. ...A río revuelto, ganancia de Zapateros (Sabatés amb catalá...) Esperem una mica més a la canonització del prócer, no sigui que com va passar amb la planta regassificadora, ara vulgui protagonisme mediátic donada la proximitat de les el.leccions...

    ResponElimina
  2. Por intentarlo que no quede!!

    ResponElimina
  3. La manifestació de diumenge va ser deplorable. Pitjor són, però, les declaracions del bisbe de La Laguna (Tenerife) que manifestà que l'homosexualitat és un problema de la societat i, que els abusos a menors, de vegades, són provocats per les mateixes menors. I es va quedar tan ample, quan aquestes declaracions són veritablement delicte. No es pot trivialitzar els abusos als infants o adolescents d'aquesta manera!

    ResponElimina
  4. A vere quan mos podrem treure de damunt esta llosa medieval d'una vegada...

    ResponElimina
  5. Quants conills com aquest té preparats a la xistera d'aqui al mes de Març ? Tinc el pressentiment de que no será l'ultim...

    ResponElimina
  6. Amb independència de lo retrògrad involucionista, i fins i tot fastigós d'alguns dels parlaments penso que "quan es remou encara fá mes pudor.." No aconsello a ningú treure un rendiment politic de casos com aquests. Qui ho faci es que va molt desesperat. La millor afrenta es la ignorància. El fiscal si pot fará la resta.

    ResponElimina
  7. Vec que ja , començen los bous , soc de la mateixa opinió que el primer torero " Sabate " , per mi dos orelles i cua.

    ResponElimina
  8. Em sorprèn l'escrit del sr. Sabaté. En les lluites que creà per estar a missa a primera fila (segons vaig llegir aquí a la marfanta) i no sap que pensa el bisbe Salinas; i critica Constantí, quan ell vol fer el mateix i no li surt.
    Del que van dir els bisbes dubto que ningú sàpiga gran cosa (almenys jo) fora dels que estaven en la mani, i aquestos de ben segur que ja eren convençuts abans de començar.
    No m'agrada gens aquesta política que es basa en criticar opinions (o manifestacions d'altres) i no aportin idees que ens il·lusionin.
    D'acord amb el deia Churchill, lluitarem perquè en la nostra democràcia es pugui sentir la veu de tots en tota l'amplitud, encara que no m'agradi: no és bo fer callar diaris ni persones o col·lectius, al final sempre surten, i no de la millor manera.
    Però igualment lluitaré, amb tota la meva força per porta cap a una societat més justa i igualitària. I crec que el paper de l'esquerra hauria de ser porta aquesta nova il·lusió, la societat la necessita. Quan només hi ha arguments de crítica, tornem a la rancietat de sempre, i així ens ha anat.

    ResponElimina
  9. Que Sabaté ara vol ser Bisbe? ... claro com que ha perdut la cadira d'alcalde!!!!

    Si no vols que l'esglesia es fique en política, tampoc vulgues que la política qüestine la Iglesia no? ... i això també passa.

    ResponElimina
  10. Sabaté ha perdut el Nord. Ara demana explicacions al bisbe? Però si abans de les eleccions volia anar del bracet del Bisbat i com els resultats no li van acompanyar va arribar a afirmar que hi havia una conxorxa del Bisbat perquè perdés l'alcaldia. Ai mare meva, aquest home, sempre acaçant fantasmes.

    ResponElimina
  11. Després de llegir tots els comentaris, he sentit la necessitat de comprovar directament que era el que deia el Sr. Sabaté al seu bloc i ara, ben assabentat, voldria dir-vos que jo crec que ja seria hora de que tothom ens traguéssim la careta i féssim front a les barbaritats que públicament diuen i fan els mes alts representants de l’església. He llegit en algun lloc que els bisbes moderats (en deuen tenir algun) callen per no crear mes polèmica però jo soc del parer que el que tindrien que fer es dir la seva i que els catòlics sàpiguen a que atenir-se. Per part meua i com a ateu nomes demano que passin de mi igual que jo crec que tinc dret a passar d’ells.

    ResponElimina
  12. Pels teus comentaris no veig que passis massa...

    ResponElimina
  13. Sr. Sabaté dixit:"Vull pensar que es tracta només d'escalfament preelectoral, intentant recolzar un PP amb escasses possibilitats d'èxit".
    Jo li preguntaría al Sr. Sabaté: Qué es lo que vosté pretén dons? Escalfar més,refredar el tema o treure'n alguna rendabilitat...?

    ResponElimina
  14. Sabaté és massa moderat, és massa polític. Fa falta una mica més de mala llet per a evitar la reimplantació de la sharia catòlica.

    ResponElimina
  15. Abundant en la opinió del anònim de les 9:54 AM podeu llegir un extracte del blog de Sabaté amb el que de forma encoberta atribueix el seu fracàs electoral a l’Esglesia ...

    Joan-Sabaté dijo...
    Senyor Mc Calan, la voluntat dels electors és inapel.lable, tot i que necessariament no s'ha de compartir. El president Bush, va se escollit democràticament i no comparteixo amb ell gairebé res del seu ideari polític. Amb tot si vol saber de poders factics, com las Meigas de Galicia, "haberlas, haylas". Li dono una pista, any 312 de la era cristiana.
    dilluns, 16 juliol, 2007

    ResponElimina
  16. Massa llepaculs pel poble!
    Fora tots!
    A treballar!

    ResponElimina
  17. No m´agrada " Hampry Bogart " preferixo la " Sharon Stone "

    Feliç any 2008 !

    ResponElimina
  18. http://emili-nieto.blogspot.com/2008/01/no-cal-preguntar-li-al-bisbe-sr-sabat.html

    ResponElimina
  19. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  20. Que si son galgos que si son podencos... i la part més retrop de l'esglèsia va fent. Sou tan tortosins, alguns...

    ResponElimina
  21. Doncs jo sé el que pot respondre el Bisbe Salinas a J. Sabaté: "És un tema que tenim pendent". Suposo que Sabaté que va donar aquesta mateixa resposta a TV3 quan era alcalde en relació als monuments feixistes que hi ha a la ciutat (lo del parc T. González, lo del riu ...) se n'ha de donar per satisfet. Menys obres de teatro i més treballar!

    ResponElimina
  22. Veig que ens tornarem a divertir, mc calan, celebro la seua recent i pedant ( com sempre ) reentre.
    Acusa al Sr. Sabate de fixacio, frustracio etc....pero, i voste? no esta fixat i obsesionat amb Sabate?
    Entre altres coses, li atribueix que hagui culpat a l'esglesia de la seua derrota electoral, cosa totalment falsa ( despres de llegir el comentari sobre els poders factics ), O es que voste es tant atrevit de negar l'existencia de poders factics? ara, abans i despres.
    Traguis la mascara d'una punyetera vegada i parlarem.

    ResponElimina
  23. Penso que els bisbes, a l'igual que qualsevol ciutadà d'aquest país, tenen dret a opinar d'allò que creguin oportú, sigui del que sigui.
    Una altra cosa és que puguem estar d'acord o no amb les seves opinions, però així funciona un sistema democràtic, encara que l'estructura de l'Església sigui lo "democràtica" que és.

    Tinc entés que a part de l'arquebisbe de València hi va haver d'altres manifestacions en aquesta concentració, de caire bastant diferent al que va dir Garcia-Gasco, i que no van trascendir als mitjans de comunicació.

    Per sort, dintre de l'Església, a part de "cracks" com Garcia-Gasco i el bisbe de la Laguna hi ha molta gent anònima,que no surt als diaris i que fan una gran labor en pro de la societat

    ResponElimina
  24. Crec que l'esglesia que mai ha fet res, ans al contrari, per fer o dixar evolucionar un poble jugar al mateix i fa sortir el que se´n diu la naftalina al carrer, crec que no només el sr Sabaté tendria que denunciar aquest intent de fer-nos retrocedir.
    Ni un pas en rera!!!!
    Fora l'inquisició ni que sigui a la tortosina!!!!
    visca la llibertat!!!!!
    no volem naftalina!!!!!!
    i sobretot no ens enganyem l'altre dia una senyora em deia -ara Tortosa esta millor ja manen els de misa, com sempre.

    ResponElimina
  25. i...Visca Sabáté!!!!!!

    ResponElimina
  26. Jo també he volgut assabentar-me de l'escrit del Sr. Joan Sabaté i l'he llegit amb tota l'atenció.

    Malgrat que moltes (massa) vegades les nostres opinions són contradictòries, aquesta vegada l'he de felicitar per l'encert en tot el que diu.

    I el que vulgui buscar tres peus al gat, que n'hi ha, que s'ho faci mirar ...

    ResponElimina
  27. Ole oleeeeeeeeeeee!!!

    ResponElimina
  28. Dr. Honoris Causa.....

    ResponElimina
  29. La'altre dia a la cutretelevisió tortosina un dels presentadors i col.laboradors més rancis va demanar un desig:
    "que tinguem un bon any i a la oposició li demano ménys demagògia i que treballem units per tortosa."
    Es veu que la demagògia ha arribat ara en l'opocició i es veu que per a treballar units s'ha de fer lo que diguin ells... Estes actituts son les que van treure de polleguera a un pacífic com Labordeta al Congrès.
    No desvioeu el tema, el rovell de l'ou és la posició de l'esglèsia retro.

    ResponElimina
  30. Lo SR. Sabaté no ha paït la derrota electoral, això està clar. Ja fa massa dies que intenta encolomar a certs "poders fàctics" i al mateix Bisbat la suposada col.laboració en Bel.
    Que no és legítim que certes persones, electors legítims, es vegin més representades en uns que en los atres?
    Que al senyor Sabaté no el recolcen també certs "poders fàctics"? (per no parlar de certs diaris, emissores i gratuïts?).
    Mire senyor Sabaté: ha Tortosa ha guanyat lo projecte i lo lideratge del sr Bel. És qui ha aglutinat més sensibilitats i qui ha estat capaç de transmetre il.lusió. Vostè, tenint l'alcaldia i tot el poder del seu sectarisme, ha perdut escandalosament les eleccions. Així és la vida i així és la política.

    Bon any a tothom!

    ResponElimina
  31. No, si està clar que no verem a ningú de la corda dels que manen ara protestant contra el bunker eclesiàstic...

    ResponElimina
  32. Com han de protestar? Com han de protestar?.
    Es veu que a CiU i PP tots son exemples universals de la familia unida jamás será vencida...

    ResponElimina
  33. Hi han moltes maneres de protestar---Pero la teva no m'agrada!

    ResponElimina
  34. Deuen resar parenostres demanant que els capellans no els dixen massa en evidència...

    ResponElimina
  35. Senyor Sabaté, sento dir-li que vostè te una estranya fixació que l’impedeix assimilar els darrers resultats de les eleccions municipals. En la meva opinió es que partia de una hipòtesi errònia . Com vostè ja deu saber, la dedicació en la política es efímera i esta basada en l’alternança. Ara li ha tocat a vostè seure al “banquillo”, de l’oposició demà li tocarà el torn a un altre.
    Les seves continuades referències al ” Edicte de Milà” especialment desprès de saber els resultats dels comicis on afirmava que els poders fàctics de l’Església li havien fet perdre les eleccions a l’alcaldia de Tortosa, fent especial esment al any 312 de la era cristiana, realment em van sorprendre molt.
    Aquestes declaracions, procedents d’un professor t’historia com vostè i de una persona que ha portat el timó d’aquesta ciutat durant vuit anys seguits, penso que no calien i fins i tot estan fora de context.
    En petit comitè podríem estar molt d’acord vostè i jo respecte de les darreres manifestacions i parlaments de determinats corrents de la cúria a la plaça de Colon de Madrid. El que no deu fer el polític es caure en el parany.
    Senyor Sabaté: Vostè i alguns mes com vostè han mossegat l’esquer. La millor reacció davant d’una provocació d’aquest tipus es la ignorància. Si vostè no vol que l’Església es posi en política, vostè no es posi amb l’Església... Altra qüestió seria si hagueren indicis delictius amb aquelles declaracions. Pensi que l’Església , li agradi o no, també te dret a la lliure expressió. Per acabar nomes voldria recomanar-li que les seves intervencions als medis fossin per altres motius mes engrescadors i positius pel poble.
    Moltes gracies i Feliç Any Nou

    ResponElimina
  36. Veig que ens tornarem a divertir, mc calan, celebro la seua recent i pedant ( com sempre ) reentre.
    Acusa al Sr. Sabate de fixacio, frustracio etc....pero, i voste? no esta fixat i obsesionat amb Sabate?
    Entre altres coses, li atribueix que hagui culpat a l'esglesia de la seua derrota electoral, cosa totalment falsa ( despres de llegir el comentari sobre els poders factics ), O es que voste es tant atrevit de negar l'existencia de poders factics? ara, abans i despres.
    Traguis la mascara d'una punyetera vegada i parlarem.

    ResponElimina
  37. A mi els senyors calbs i en barba no m’agraden...Però crec que parlar amb vostè encara m’agradarà menys...Moltes gracies pel seu oferiment

    ResponElimina
  38. Simple electoralisme i oportunisme sociata. Serà que no hi ha socialistes catòlics.

    ResponElimina
  39. Per contra, vol dir que li agraden amb melena i sense barba?
    Es per saber-ho, perque ja ens estem aproximant.

    ResponElimina
  40. Al Bisbe Sr. Salinas i a altres "Monsenyors" se'ls poden fer moltes preguntes.

    Vaig escoltar les manifestacions fetes a la "mani" per part d'algun cardenal, on s'atreveix a qualificar d'iníqües les Lleis que ha establert un govern que ha estat elegit democràticament, per molt socialistes que siguin els que en formen part.

    És que el Sr. Salinas i aquestos "Monsenyors" pensen que mos xupem el dit ??.

    Què no se'ls veu el llautó, en defensa d'una determinada manera d'entendre la política, ara anomenada "dreta" i abans franquisme ??.

    És que pensen que defensen millor la "família tradicional" manifestant-se en contra del govern, mentre promulguen i mentenen Lleis tan "iníqües" que permeten que, previ pago de quantitats molt i molt importants, algunes persones puguin desfer aquest sacrament del matrimoni (recordo els casos de Julio Iglesias i la Sra. Preysler, de Rocío Jurado i la seua filla, del Sr. Camilo José Cela, de Carmina Ordóñez, d'alguns representants de la noblesa o la família del dictador) i la resta de cristians hem de considerar-lo indisoluble si no tenim els diners necessaris ??.

    Sóm molts els cristians que creiem en el Crist que va fuetexar els mercaders al Temple de Jerusalem, del Jesús que va parlar de les sepultures blanques i lluentes per fora, que pensem que aquesta Jerarquia no el representa gens ni mica.

    Apa, bon any 2008 a tothom !!!

    ResponElimina
  41. Viscaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..! Ui! em sembla que arrivo tard...

    ResponElimina
  42. Visca la Direcció General de Política Financeraaaaaaaaaaaaaa!!!!

    ResponElimina
  43. Viscaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

    ResponElimina
  44. Visca la Llei de Dependenciaaaaaaaaaaaaaaaa!!

    ResponElimina
  45. Viscaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    ResponElimina
  46. Visca el Pacte per la Vivendaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    ResponElimina
  47. Viscaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

    ResponElimina
  48. Visca la Llei de Serveis Sociaaaaaaaaaaaals!

    ResponElimina
  49. Viscaaaaaaaaaaaaaaaa!!

    ResponElimina
  50. Bla, bla, bla......

    ResponElimina
  51. Lo de les 3:11 a les 3:39 , es una mica pocasolta , aqui , s´estaba parlant de " bous " i " sexe "

    ResponElimina
  52. Senyor Sabaté: Deixi els pecats per l'Esglesia, que dels delictes ja se'n cuida l'Estat...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta